دسته‌ها
اخبار

طرز تهیه 23 غذای گیلانی برنجی و نونی با فیلم آموزش تهیه مجله کوروش-غذای رژیمی

مرغ را باید داخل مواد تفت داده شده بچینید و اجازه دهید پخته شود. یک چوب دارچین را می توانید در داخل خورش بیندازید تا با حرارت کم این غذای خوشمزه جا بیفتد. طعمغذا به سمت ملس تمایل دارد و اگر دویت دارید غذای شما کمی ترش تر باشد، می توانید آب انار ترش را نیز به آن اضافه کنید. مرغ ترش از غذاهای شمال سنتی ایران است که وجود دو ماده ی سیر و نارنج آن را از دیگر خورشت های ایرانی متمایز کرده است.

  • یکی دیگر از غذاهای محلی مازندران که از شهرت خاصی در میان اهالی این منطقه برخوردار بوده و بسیار دلچسب است را می‌توان آش کدو معرفی کرد.
  • زیتون پرورده در طعم‌های مختلف با ذائقه و مزه‌های متفاوت وجود دارد.
  • آن‌ها را به همراه روغن مایع درون یک تابه مناسب بریزید و تفت دهید تا آب اضافی آن‌ها تبخیر شود.
  • برای طعم دار کردن آن هم معمولاً از پیاز، زیره و زردچوبه استفاده می‌شود.
  • اگر می‌خواهید برای رژیم غذایی سبزیجات یک ترشی خوشمزه انتخاب کنید، نازخاتون انتخاب بسیار درستی است.

در این رستوران از بهترین مواد اولیه از جمله ماهی تازه صید و برنج گیلانی استفاده می‌کنند. اگر علاقه‌ای به غذاهای دریایی ندارید، می‌توانید انواع مختلف کباب از جمله کباب ترش و همچنین فسنجان آلو سفارش دهید. البته به یاد داشته باشید غذاهای دریایی شورکولی آنقدر خوشمزه هستند که حتی کسانی که علاقه‌ای به غذاهای دریایی ندارند نیز از طعم آن‌ها لذت خواهند برد. اگر مقصد سفرتان، شمال کشور باشد، قطعاً سری به رودبار خواهید زد و در آنجا یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی واقع شده که نام آن سرچشمه رودبار است. ظاهر ساده و تمیزی دارد و کیفیت غذای خود را در طول چندین سالی که فعالیت کرده، به خوبی حفظ کرده است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای محلی گیلانی، کباب، ماهی، خورش محلی و …

همیشه به دنبال خیابان‌هایی که غرفه‌های غذای خیابانی معروف و زیادی دارد بگردید. لازم به ذکر است در مقابل رستوران فضای پارک برای مشتریان تعبیه شده ولی اگر در روز های شلوغی مراجعه کردید که جای پارک نبود کافیست به مقابل رستوران و آنسوی بلوار دکتر فاطمی مراجعه کنید تا وارد پارکینگ شوید. لازم به ذکر است در مقابل رستوران یک فضای خاکی نسبتاً بزرگ برای جای پارک خودروی مشتریان در نظر گرفته شده تا مشتریان بتوانند در مقابل رستوران خودروی خود را پارک کنند اما یک موضوعی را باید در نظر بگیرید. اما چون فرصت‌های ما محدود است و زندگی‌مان کوتاه، هیچ‌وقت نمی‌توانیم همه چیز را، خود به تنهایی، تجربه کنیم. خواندن برای تجربه کردن و نوشتن برای سهیم کردن دیگران در تجربه‌های نو. در دانشگاه روزنامه‌نگاری خوانده‌ام و با چند سایت و مجله دیگر همکاری داشته‌ام.

آخرین آمار کرونا در کشور ۲۲ آذر ۱۴۰۱/ تکرار روز بدون فوتی و شناسایی ۳۰ بیمار جدی

اولین جایی که چانا ماسالا در آن پخته شد، شهر پنجاب در شمال هندوستان یود. چانا ماسالا در یک سس تند و خوش رایحه گوجه پخته می‌شود و اواسط پخت برخی ادویه‌جات مختلفی به آن اضافه می‌شود. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، چانا ماسالا و سمبوسه از غذاهای خیابانی هندی نیز محسوب می‌شوند. پیتزا سولی تنکابن در ظاهر یک فست است و شما کلی غذای فست فودی آمریکایی شامل پیتزا، برگر، ساندویچ و پیش غذا های لذیذ را در این رستوران می توانید سفارش دهید. همچنین اینجا منویی کامل تر نسبت به شعبه کرج دارد و به عبارتی، دارای بخش بشقاب هست که شامل بشقاب فیله سوخاری، میکس گریل و چیکن استیک می باشد.

رستوران ماهی سفید

در ظرف دیگری برنج و انواع سبزیجات خرده شده را می پزیم و بعد از مدتی آرد را به این ترکیب اضافه می کنیم. در آخر ترکیب تخم مرغ و سیر را در خورشت می ریزیم و غذا آماده می شود. یکی از مقاصد اصلی کشور، شهرهای شمالی ایران است که هر ساله بسیاری از مسافران و گردشگران این شهرها را میعادگاه اصلی خود می دانند. شهرهایی که به غیر از جاذبه های منحصربفرد غذاهای خوشمزه ای هم دارد. غذا یکی از نمادهایی است که به خوبی فرهنگ هر ناحیه را نشان می دهد در شمال ایران هم مردمی خلاق با سالم ترین و بهترین مواد اولیه، غذاهایی را به وجود آورده اند که اشتها آور و خوشمزه اند. شمال ایران پر از غذاهای رنگارنگ است که با چاشنی های بومی، وسوسه انگیز و در کل کشور معروف شده اند.

سیر واویج

باز هم از معروف‌ترین و بهترین غذاهای شمالی که هسته مرکزی آن انار است. گوشت مرغ، رب انار، سیر و پیاز نیز در تهیه این خورشت خوشمزه به کار برده می‌شود. ملاقورمه از قدیمی‌ترین غذاهای محلی مازندران محسوب می‌شود و در میان اهالی این منطقه شهرت خاصی دارد. تهیه این غذا در عین خوشمزگی بسیار ساده بوده و مواد غذایی تشکیل‌دهنده آن شامل بادمجان، گوجه‌فرنگی، جعفری، گشنیز، نعنا، سیر، پیاز داغ، تخم‌مرغ، آبغوره، روغن، نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده این غذای مازندرانی شامل گوشت گاو یا گوسفند، برگ سیر، پیاز، اسفناج، سبزی‌های محلی، ادویه‌های مختلف و آب است، اما می‌توانید در صورت تمایل به آن هویج هم اضافه کنید. بد نیست بدانید که برخی از نقاط استان مازندران در این غذا به جای گوشت از تخم مرغ استفاده می‌کنند.

خورش ترش واش یکی دیگر از خورش‌های گیلانی است که به دلیل وجود سبزی ترش واش یا شبدر ترشک در آن، ترش‌مزه است. این غذا به صورت سنتی در ظرف‌های مخصوصی به نام “گمج” طبخ می‌شود. این ظرف سفالی باعث تلفیق بهتر طعم مواد اولیه این غذا می‌شود. از جمله خورشت‌های ترش گیلانی که گوجه سبز، لوبیا و همچنین شوید خردشده تفت داده به همراه گوشت، طبخ می‌شود و یک بار امتحان آن کافی است تا مزه آن برای همیشه زیر دندانتان بماند. اگر به غذاهای ترش علاقه‌مند هستید، به هیچ عنوان خورشت ترش سماق را از دست ندهید.