دسته‌ها
اخبار

غذاهای سنتی، بومی و محلی استان چهار محال و بختیاری طرز پخت و مواد-غذای رژیمی

کباب وزیری هم به صورت مجزا از یک سیخ کباب کوبید و یک سیخ جوجه کباب تشکیل شده است. برای درک تفاوت این کباب ها، عکس چلو کباب بختیاری را می­توانید با عکس کباب­ های دیگر در این مقاله، مقایسه کنید. در این مرحله باید پیازها را بعد از شستشو و پوست کندن به صورت حلقه­ای خرد کنیم و به داخل ظرف گوشت بریزیم و خوب مخلوط می­کنیم تا طعم و عطر پیاز به درستی به خوردِ گوشت برود. زعفران دم کرده، روغن، نمک و فلفل را به پیاز ها اضافه کنید. در این استان به دلیل مجاورت دریا، از ماهی زیاد استفاده می شود.

  • در این شهر از هرکسی که سراغ یک کباب قفقازی خوب را بگیرید،‌ قطعاً به شما رستوران قصر را پیشنهاد خواهد داد.
  • در این مرحله می‌توانید کمی نمک به گوشت قرمز اضافه کنید.
  • اکنون یک قابلمه تقریبا بزرگ روی اجاق می گذاریم و دو قاشق روغن کف آن می ریزیم و نخست دو ردیف پیاز حلقه شده قرار میدهیم.

در بخش اول، شماری از غذاهای خوشمزه چهار محال و بختیاری ها را معرفی کردیم. در این گفتار به معرفی دیگر غذاهای معروف استان می پردازیم و از آش دوغ شروع میکنم که مثل آش دوغ اردبیلی ها، مشهور است. سپس برنج را اضافه می کنیم وجوشیدن آن تا وقتی که آب برنج کاملا گرفته شود ادامه پیدا می کند .

خوراک بره کباب 2 سیخ گوشت راسته فیله بره با گوجه و سرویس -دو سیخ ۹۰گرم0 (

غذا های محلی استان چهار محال و بختیاری با توجه به محصولات تولیدی دامی و مقتضیات زندگی آنها تهیه و مورد استفاده قرار می گیرد از جمله این غذا ها می توان به کاچی شیر اشاره کرد که با آرد و شیر محلی تهیه می شود و خیلی سریع آماده می شود. برای تهیه این غذا ابتدا مغز گردو ، مغز بادام، پر زرد آلو را از قبل به صورت جدا گانه گذاشته تا خیس بخورد سپس ناردون را شسته و مقداری آب به آن اضافه کرده و به مدت 1 ساعت خیس بخورد. پس از آن گردوی خرد شده و بادام پوست کنده و خرما و پر زرد آلو را به آن اضافه نموده و دوباره به مدت 20 دقیفه حرارت داده و در همین حین پیاز خرد شده را با کمی روغن زرد چوبه و نعنا تفت داده و به غذا اضافه کرده تا غذا قوام یابد. طرز تهیه کباب بختیاری به این شکل است که ابتدای کار به سینه مرغ و راسته گوسفندی نیاز داریم. با توجه به این نکته که مرغ زودتر از گوشت قرمز پخته می‌شود، باید تکه‌های مرغ کمی‌ بزرگ‌تر باشد تا کباب به صورت یکنواخت بپزد.

رستوران قصر

این غذای اصیل ایرانی به صورت مرسوم، مخلوطی از جوجه کباب و کباب چنجه است. این نوع از انواع کباب ایرانی کباب برخلاف کباب کوبیده نیازی به چرخ کردن ندارد و راحت تر آماده می شود. دستور پخت کباب بختیاری به دوران ناصر الدین شاه برمی گردد و بدون شک هر کس به چهار محال بختیاری سفر کند، طعم اصیل این کباب را تجربه خواهد کرد. طرز تهیه کباب بختیاری سخت نیست و تنها در چند مرحله این غذای بی نظیر آماده می شود. پس تا پایان این مقاله با بزرگترین مسئول پخش کباب ترکی در کشور همراه باشید. یکی دیگر از غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری که با استفاده از گوشت و لوبیا سفید تهیه می شود گوشت و گندم است.

رستوران تخت جمشید

کباب بختیاری در اصل از ترکیب گوشت گوسفندی و دمبه تهیه می شود، امروزه رستوران ها از ترکیب گوشت مرغ و گوشت گوساله یا گوسفندی به صورت یکی در میان ( مانند کباب قفقازی ) استفاده می کنند. برای درست کردن کباب بختیاری اصیل بین هر دو تکه گوشت یک تکه کوچک دمبه گوسفندی قرار دهید. غذاهای لری همانند فرهنگ غنی آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ غذاهایی که در مناسبت‌ها، مراسم‌ها، مهمانی‌ها و روزمره پخته می‌شود و معمولا از دسته آش‌ها یا غذاهای گوشت دار هستند. مواد تشکیل دهنده این غذاها مقوی هستند و بعضی از آنها در روزهای سرماخوردگی و سرد سال پخته می‌شود تا اهل خانه را از مریضی دور کند. برای تهیه این خورش ابتدا گوشت و پیاز را تفت می‌دهند و روی آن آب می‌ریزند تا خوب بپزد. در یک ظرف دیگر به صورت جداگانه تعدادی سیب زمینی می‌پزند و بعد به صورت رنده شده به گوشت پخته شده اضافه می‌کنند.