دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای شمال ایران خونه چی

برای طبخ این صبحانه خوشمزه باید کباب کوبیده یا گوشت را جداگانه روی زغال آماده کنید و سپس در خوراک لوبیا بچینید. اندازه‌های برش کباب دوش مانند چنجه است و برای مزه‌دار کردن آن از پیاز رنده شده و ادویه استفاده می‌کنند. دوش کباب برخلاف دیگر کباب‌ها با گوشت بیات یا مدتی از زمان ذبح گذشته درست می‌شود. شما می‌توانیدمواد را به‌جای پختن برای ۱۵ دقیقه در فر گرم شده قرار دهید.

  • اگر با بودجه‌ای محدود به دنبال اجاره ویلا ساحلی در شمال باشید، می‌توانید با خیال راحت با جاباما گزینه موردنظرتان را پیدا کنید.
  • برای خواندن مراحلطرز تهیه خورش انار مسما گیلانی روی لینک مطلب کلیک کنید.
  • به‌جای لیمو امانی می‌توانید از یک قاشق غذاخوری آب نارنج استفاده کنید.
  • در این غذا شما نیاز به بادمجان بیدانه، مغز گردو، سبزی های معطر شمالی، رب انار و سیر دارید.
  • کوکوی اشپل یک غذای گیلانی است که از ترکیب اشپل ماهی، سیب زمینی، سبزی، پیاز و سیر به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه تهیه می‌شود.

در طرز تهیه سنتی فیبیج در فر، باید سینی فر را چرب کنید و کمی نمک روی آن بپاشید. سپس ماهی را برای یک ساعت در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا بپزد. پس از گذشت این مدت، روی ماهی را به کره آغشته کنید و فر را در تنظیمات گریل بگذارید تا روی ماهی نیز مانند کف آن، برشته و طلایی شود.

طرز تهیه بادمجان ناردونی خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

از برگ سیر و تخم مرغ برای تهیه این پیش‌غذای خوشمزه استفاده می‌شود. در رشت و سایر شهرهای گیلان می‌توانید این پیش‌غذا را امتحان کنید. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی، کباب‌های متنوع شمالی محسوب می‌شود که هر یک با طعم مخصوص خود می‌تواند شما را عاشق خود کند. اگر تا به حال هیچ یک از کباب‌های شمالی را نخورده‌اید، در اولین فرصت به شمال بروید و طعم بی‌نظیر آن‌ها بچشید. برای رسیدن به رستوران نیلوفر آبی، لازم است که سوار قایق شوید و این خود می‌تواند لذت سفر را برایتان دو چندان سازد.

طرز تهیه انواع خورش گیلانی با مرغ و گوشت

البته این مطلب تنها بخش کوچکی از دانستنی‌هایی‌ست که می‌توانید در مورد سفر به شمال در کارناوال بیابید. سبزی، ماست و برنج مواد اولیه تهیه یک آش خوشمزه مازندرانی به نام بنه بزه آش هستند؛ یک وعده غذایی سبک که بسیار راحت آماده می‌شود. گشنیز و اسفناج و شوید را با سیر و نعنا می کوبند و با ماست مخلوط می‌کنند تا ماست دلال آماده شود. این ماست باید با برنج نیم‌دانه پخته‌شده مخلوط شود و سپس آش آماده است. یکی از خوشمزه های مازندرانی ها خورشت آلو است که در میان بومیان با نام مرغ و آلوی مازندرانی شناخته می شود. طعم اصیل این غذا ملس است و هر کسی را شیفته خود می کند.

بادمجان‌ها را از طول نصف کنید و برای مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در یک کاسه آب و کمی نمک بگذارید تا تلخی آن‌ها گرفته شود. در ادامه بادمجان‌ها را در روغن داغ سرخ کنید و سپس آن‌ها را کنار بگذارید. بورانی برگ چغندر با برگ چغندر، پیاز، سیر و تخم‌مرغ درست می‌شود و معمولا آن را با سیر خام و ماست سرو می‌کنند.