دسته‌ها
اخبار

خوشمزه ترین غذاهای شمالی را کجا بخوریم؟ گیلان یا مازندران؟ جاباما

دانه انار خشک شده، آویشن و پودر نعنای خشک درست می‌شود. برای تهیه این پیش غذای خوشمزه شمالی به‌صورت سنتی از سبزی‌های محلی مثل جعفری، گشنیز و چوچاق استفاده می‌شود. اسفناج خرد شده را با ماست غلیظ یا معمولی، سیر رنده شده، دارچین، نمک و فلفل مخلوط کنید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود. شما می‌توانید کمی گردوی خرد شده نیز به بورانی اسفناج اضافه کنید.

سپس سیر را به آن اضافه کنید و تفت دهید و در ادامه گردوها را به مواد بیفزایید و کمی تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند. رب انار ترش، رب آلوچه و جعفری خرد شده را در تابه بریزید و پس از کمی تفت دادن از روی حرارت بردارید تا سرد شوند. این غذا تنها از ترکیب برگ سیر تازه و تخم مرغ درست می‌ شود. سیرابیج همچنین یک غذای گیاهی و سالم برای گیاهخواران محسوب می‌ شود و به دلیل وجود سیر و تخم مرغ در کنار هم، مقوی و سرشار از مواد معدنی است. برای خواندن طرز تهیه خورش سیرابیج گیلانی با برگ سیر و تخم مرغ در کمتر از ۲۰ دقیقه روی لینک مطلب کلیک کنید.

  • پس از گذشت این مدت، روی ماهی را به کره آغشته کنید و فر را در تنظیمات گریل بگذارید تا روی ماهی نیز مانند کف آن، برشته و طلایی شود.
  • اگر دانه های اناری که در این غذا استفاده می کنید ترش است باید کمی شکر به آن اضافه کنید تا طعمش ملس شود.
  • مرغ‌ها را درون قابلمه ریخته و به همراه آب روی اجاق قرار دهید، وقتیک ه آب جوشید، مرغ را آبکشی کنید سپس مرغ‌ ها را در روغن سرخ کنید.
  • در غذاهای شمالی معمولا گردو، رب انار، سبزی های معطر، بادمجان و سیر بیشترین استفاده را دارد.
  • خورش ملا قورمه شمالی، یک غذای گیاهی لذیذ و سبک است که می‌توان آن را با برنج یا نان سرو کرد.
  • اگر می خواهید غذاهای شمالی را بیشتر بشناسید در ادامه خونه چی را همراهی کنید.

کال کباب یک پیش غذای خوشمزه ی شمالی است که حیفه به شمال سفر کنید و آن را امتحان نکنید. ممکن است با دیدن اسم کباب فکر کنید با یک غذای گوشتی طرفید اما اصلا این طور نیست ! مواد لازم برای درست کردن این غذا بادمجان کبابی، ترکیب سیر و گردوی آسیاب شده، آب انار ترش، نعناع و سبزی محلی چوچاق است. طرز تهیه ی این غذا به این ترتیب است که اول بادمجان های کبابی خوب با گوشتکوب کوبیده و بعد دو سبزی چوچاق و نعناع و ترکیب سیر و گردو به آن اضافه می شود. باز هم به کوبیدن ادامه می دهیم تا مواد به خورد همدیگر بروند در آخر چند قاشق آب انار هم به غذا اضافه می شود تا رنگ صورتی زیبایی به خود بگیرد.

۱. آش قلیه گیلانی و طرز تهیه آن

کال کباب و اوزون برون‌های بهزاد را حتماً امتحان کنید و لذت ببرید. گیاهخوارها می‌توانند غذاهای خوشمزه‌ای را در آنجا میل کنند. قیمت‌ها در آنجا متوسط رو به بالا هستند که با توجه به کیفیت غذاها مناسب به حساب می‌آیند. پیشینه هر شهری را می‌توان با توجه به غذای محلی آن شهر تشخیص داد.

۲. واویشکا مرغ

این غذای خوشمزه با سبزیجات معطر، پیاز، سیر، تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی درست می‌شود و معمولا آن را کنار کباب، ماهی یا مرغ و با برنج یا نان و ماست سرو می‌کنند. آغوز مسما در واقع همان خورشت فسنجان است که با گوشت اردک یا مرغابی تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا، پیاز را طلایی کرده و گوشت اردک را در آن سرخ می‌کنند. در مرحله بعد مقداری آب به غذا اضافه می‌کنند تا جوش بیاید و پس از آن دانه‌های ساییده‌شده انار و پودر گردو را به ترکیب می‌افزایند.

– شامی ترش

هههههههغذاى هر ناحيه مخصوص به خاصيت بدنى و اب و هواى ناحيه و انچه انجا مى رويد براى مزاجشان خوب هست. ببينيد در منطقه كه شما هستيد چى رايج هست و به مزاجتان مطلوب. معمولاً روزها خلوت‌تر است و میز خالی راحت‌تر پیدا می‌شود. بهتر است قبل از رفتن به رستوران آویشو میز رزرو کنید و اطلاع بدهید که برایتان پارکینگ هم نگه دارند.

فلفل قرمز و ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و ۳۰۰ گرم گوجه فرنگی نگینی خرد شده را افزوده و خوب تفت دهید. یک دوم لیوان آب جوش و نمک اضافه کرده و حرارت را زیاد کنید. بادمجان‌ها رو کباب کنید و در آب سرد بیندازید تا پوست آن‌ها به‌راحتی جدا شود. سپس آن‌ها را روی تخته آشپزخانه و با استفاده از چاقو، ساطوری کنید. در ادامه ماست را با کمی آب رقیق کنید و سبزیجات معطر آسیاب شده، نمک، بادمجان‌های ساطوری شده را به آن بیفزایید و مواد را خوب مخلوط کنید.