دسته‌ها
اخبار

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی گیلان و رشت به همراه تصویر آن‌ها

در آخر، نمک، فلفل و زردچوبه را به غذا بیفزایید و خوب هم بزنید. ترش‌ تره یک غذای اصیل گیلانی است که از ترکیب برنج، سبزیجات و تخم‌مرغ تهیه می‌شود. در ظرفی جداگانه سیر له شده را تفت داده و سبزیجات خردشده را به آن اضافه می‌کنند.

  • اسپناساک به دلیل داشتن اسفناج، بسیار مغذی بوده و دارای انواع ویتامین‌های A، B، C، E، D، کربوهیدرات‌ها و و مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و …
  • سبزی خرد شده را جداگانه سرخ کنید و آن را به‌همراه نمک، فلفل و آبغوره در خورش بریزید.
  • شما می‌توانید به‌جای شکر از مقداری آب لیموی تازه یا سرکه استفاده کنید.
  • یک و نیم لیوان آب، گوجه‌فرنگی‌های پوست کنده، سبزی خرد شده، سیر و پیاز خرد شده را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش آید.

همان‌طور که خواندید غذاهای شمالی بسیار متنوع هستند و طعم بی‌نظیر آن‌ها می‌تواند لذت سفر را دوچندان کنند. آیا به جز غذاهای معرفی‌شده عاشق غذای شمالی دیگری در سفر پیشین خود شده‌اید؟ آن را به کاربران سایت در نظرات معرفی کنید. سیر انار که از پرطرفدارترین غذاهای مازندرانی محسوب می‌شود، گاهی با گوشت اردک و گاهی با گوشت مرغ پخته می‌شود. طعم ترش انار را می‌توانید به‌خوبی در این خورشت احساس کنید.

غذای شمالی اناربیج

مرغ پخته شده و نمک و فلفل را به خورشت اضافه کنید و یک ساعت صبر کنید تا خورشت جا بیوفتد. سپس آب انار، ادویه جات و گردو را به پیاز و مرغ اضافه کنید تا مواد ترکیب شوند. وقتی مواد تفت داده شد رب انار را اضافه کنید و هم بزنید تا رب باز شود.

خوشمزه ترین غذاهای شمالی را اینجا بخورید؛ از کباب تا خورش و آش!

اگر زیتون شما، شور یا ترش بود، آن را بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در آب خیس کنید. سپس زیتون‌ها را در آبکش بریزید تا آب اضافه آن‌ها خارج شود. در ادامه رب انار، آب لیمو و زیتون‌ها را به‌خوبی با هم مخلوط کنید. بقیه مواد را نیز به زیتون پرورده اضافه کنید و پس از مخلوط کردن، آن‌ها را برای یک تا دو روز در یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شوند.

این غذای سنتی شهرهای رشت، انزلی، فومن و … را حتماً امتحان کنید تا متوجه محبوبیت بالای آن شوید. کباب ترش، طعمی بسیار دل‌چسب و مانند دیگر غذاهای شمالی مزه‌ای ترش دارد. کباب ترش پیشنهاد مناسبی برای طرفداران کباب است که از طعم سایر کباب‌ها خسته شده‌اند و دنبال یک طعم جدید هستند. شمال ایران یعنی تنوع غذاهای دریایی، پس هر وقت که به شمال سر می زنید، حتما پادشاه غذاهای دریایی شمال، مالابیج (ماهی گردوبیج) را امتحان کنید. مالابیج را با ماهی سفید درست می کنند که باید نر هم باشد و در مازندران و گیلان بسیار رایج است. خورش یا خوراک مرغ با سس گردو یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه شمالی است که معمولا برای مجالس و مهمانی ها تهیه می شود.

گفتنی است که این غذا برای اولین بار توسط محمد قاسم خان در زمان حکومت قاجار برای حاکم رشت سرو شد به همین علت نام این غذا را از او گرفته‌اند. تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان (فروشگاه برنامه‌های موبایلی اندروید بازار) است. به جای مرغ از اردک، خروس، غاز یا بلدرچین استفاده می‌کنند. برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید. در مرحله آخر بادمجان ها را به گمج اضافه کرده و اجازه دهید تا بادمجان ها کاملا بپزند.