دسته‌ها
اخبار

غذاهای شمالی با ماهی

در زمان پخت کوکوها در خورش، آن‌ها را هم نزنید تا له نشوند. پیش از افزودن پیاز رنده شده به مایه کوکو، حتما آب آن را بگیرید. در سبزی مایه کوکو اشپل می‌توان از برگ سیر تازه و کمی شنبلیله هم استفاده کرد. شامی ماسوله‌ای را با برنج محلی، کره، ماست و پنیر محلی سرو کنید.

  • شاید به همین خاطر هم در شهر انزلی آش ترش، آش ویارانه زنان باردار است.
  • باید چند ساعتی زمان بدهید تا این غذا حسابی جا بیفتد و بعد آن را به همراه برنج و ترشی های محلی میل کنید.
  • حتی با توجه به کیفیت خوب غذاها می‌توان گفت که قیمت‌ها خیلی مناسبند.
  • این غذای خوشمزه بیشتر در فصل پاییز و زمستان طبخ شده و به همراه برنج و ماهی شور سرو می‌شود.

سپس بادمجان‌ها را به این ترکیب بیفزایید و مواد را خوب با هم تفت دهید. پس از سرخ شدن بادمجان‌ها، گوجه‌فرنگی‌ها را به غذا اضافه کرده و سرخ کنید. نمک، فلفل و سبزیجات خشک را در تابه بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. در آخر، کمی آب و آبغوره در خورش بریزید و اجازه دهید تا خورش با درب بسته روی حرارت ملایم گاز بپزد و جا بیفتد.

خورش به

مالابیج یکی از آن غذاهای دریایی است که در گیلان و مازندران رواج دارد و آن را با ماهی سفید، گیاهان معطر، گردو و انار می پزند و آن را روی آتش یا ذغال درست می کنند. این غذای شمالی اصیلی است زیرا در مناطقی که دریا به شهر چسبیده و یا فاصله کمی دارد، اکثر غذاهای آن منطقه با ماهی تازه و خوشمزه تهیه می شود. تجربه این خوردن این غذای شمالی خوشمزه را در استان های کنار دریای خلیج فارس ایران، بسیار پیشنهاد می کنیم. باقالا قاتق یک غذای ملی و محبوب بومی ایرانی است که با لوبیا، شوید، سیر و تخم مرغ تهیه می شود و معمولا با برنج سرو می شود.

مالابیج از ویژه ترین غذاهای شمالی

یک یا دو عدد تخم‌مرغ را هم بزنید و در ۱۵ دقیقه پایانی پخت به خورش اضافه کنید. لیست 8 غذای شمالی – غذاهای ایرانی از هر شهر یا استانی که باشند، بسیار خوشمزه و لذیذ هستند. طعم ترش انواع رب انار و آلوچه به همراه سبزی های کافیست تا بخواهیم طرز تهیه انواع غذاهای شمالی را یاد بگیریم.

طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی خوشمزه به روش سنتی شمالی

مقداری روغن در یک تابه بریزید و آن را روی حرارت گرم کنید. سپس زردچوبه را در آن بریزید و اجازه دهید تا روغن، رنگ زردچوبه را به خود بگیرد. پنیر تکه تکه شده را در تابه بریزید و صبر کنید تا کمی آب شوند.

همانطور که می دانید مناطق شمال کشور دارای غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد. مردم شهر های شمالی انواع مختلفی غذا با استفاده از مرغ درست می کنند. در این مقاله طرز تهیه غذاهای شمالی با مرغ به شما ارائه می شود. بلکه ترکیبی از بادمجان کبابی، آب انار ترش (مخصوصاً انار جنگلی)، سیر، گردوی آسیاب شده، نعناع و سبزی محلی چوچاق است. مرغ ترش یکی از غذاهای گیلانی است که با گوشت مرغ، سیر، آب نارنج، پیاز، لپه، تخم مرغ، گشنیز، جعفری، تره و نعناع درست می‌شود.

شما می‌توانید، پیش از اضافه کردن گوجه‌فرنگی، یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی نیز به خورش اضافه کنید. سبزیجات معطر خورش ترشه تره گیلانی شامل اسفناج، برگ چغندر، گشنیز. تره، جعفری، نعنا و شوید و همچنین خالواش یا خولیواش، چوچاق و تره کوهی (نوعی سبزی محلی) می‌شوند. در برخی از طرز تهیه‌ها در خورش ترشه تره از پاچ باقلا، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، خانوم باقلا، لپه یا عدس نیز استفاده می‌شود. پامادور خورش یا پامادور قاتوق یکی از غذاهایی است که در زمان کمی پخته و آماده می شود.

به مرغ، نمک و فلفل بزنید و آن‌ها را با دستانتان ماساژ دهید تا خوب به نمک و فلفل آغشته شوند. سپس آن‌ها را در کمی روغن در تابه تفت دهید تا دو طرف آن‌ها طلایی شود. پیازهای نگینی خرد شده را در یک قابلمه مناسب در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و سبک شوند. کمی زردچوبه به پیازهای طلایی بیفزایید و خوب هم بزنید تا بوی خامی زردچوبه از بین برود.

جالبه بدانید که شمالی ها معمولا این غذا را در ظرف های سفالی مخصوصی به اسم گمج درست می کنند که در قدیم کاربرد زیادی داشت. کباب ترش غذای اصیل رشت و یکی از شناخته شده‌ترین غذاهای سنتی این شهر محسوب می‌شود. اگر شما به شهر گیلان سفر کنید و به رستوران‌های آن بروید این غذای بی‌نظیر را در تمامی رستوران‌ها می‌توانید پیدا کنید. برای تهیه کباب ترش و جوجه ترش ابتدا گوشت گوسفند، گوساله یا مرغ را در سس مخصوص می‌خوابانند.

سیر انار را با گوشت اردک یا مرغ می‌توان تهیه کرد و با برنج در وعده‌های اصلی میل کرد. سبزی‌های محلی مانند خالواش، چوچاق، جعفری، گشنیز و نعناع در کنار گوشت چرخ‌کرده، مغز گردو و رب انار مواد اصلی این غذای لذیذ را تشکیل می‌دهند. گمج کباب به کباب ترش گیلانی و اناربیج شباهت بسیاری دارد. این غذای خوشمزه شمالی همان‌طور که از اسمش پیداست درون گمج که یکی از ظرف‌های معروف شمالی برای پخت غذا است، تهیه می‌شود. واویشکا ترکیبی از گوشت گوسفندی و پیاز است که در نهایت با تخم مرغ سرو می شود و عطر دائمی غذاهای شمالی، یعنی سیر هم در این غذا وجود دارد. شاید باورتان نشود با اسفناج چنین غذای خوشمزه‌ای پخته شود.