دسته‌ها
اخبار

بهترین و معروف ترین غذاهای رشت شهر خلاق غذا در یونسکو ️ کارناوال-غذای رژیمی

اما همیشه شلوغ است و تعداد کم میز و صندلی‌ها هم به این شلوغی اضافه کرده است. خوشبین فقط برای ناهار باز است و در محدوده طرح ترافیک هم قرار دارد که باعث می‌شود در روز‌های تعطیل صف بیشتری را تحمل کنید. در مجموع خوشبین با اختلاف از همه رستوران‌های رشتی تهران جلوتر است و اگر ایرادی هم به آن وارد باشد معمولا از طرف کسانی است که یا تحمل شلوغی را ندارند و یا می‌خواهند در فضایی لوکس و با آرامش غذایشان را نوش جان کنند. راز خوشمزگی غذاهای سنتی گیلان، در موقعیت جغرافیایی و آب و هوای عالی آن نهفته است که خواستگاه رویش سبزی‌های متنوع است و بهترین شرایط را برای پرورش حیوانات دارد. به همین دلیل برای چشیدن طعم واقعی این غذاها راهی جز سفر به این شهر زیبا و پرطراوت نیست.

  • انواع غذا‌های ایرانی شامل فسنجون، کله پاچه و حتی اکبر جوجه در این رستوران سرو می‌شود.
  • یکی دیگر از بهترین غذاهای شمالی با بادمجان است که آن هم نیز دیگر محدود به مناطق شمالی نمی‌باشد و در دیگر نقاطی کشور طبخ می‌شود.
  • برای اینکه با غذاهای محلی مازندران آشنا شوید و اطلاعات بیشتری از آن‌ها در دست داشته باشید، تا پایان مقاله همراه ما در علی بابا باشید.

در رستوران گیلار می‌توانید از دسرهای اصیل گیلکی مانند رشته‌ی خوشکار، کوکی و حلوای برنجی نیز سفارش دهید. شما هم اگر در تهران زندگی کنید گاهی هوس می‌کنید بروید و در یک رستوران بنشینید و غذای محلی بخورید، آن‌هم غذاهای لذیذ شمالی که در نوع خود بی‌نظیر هستند. غذاهای شمالی که پایه اصلی اکثر آن‌ها سبزی و سیر تازه، برنج ایرانی و ماهی شمال است پیشنهادی نیست که کسی بتواند رد کند. کوکوی مرغ، بادکوبه‌ای یا چخرتمه یک غذای محلی گیلانی است که طبخ آن دردسری ندارد. برای تهیه این کوکوی خوشمزه به تخم مرغ، زعفران، مرغ، پیاز، آبلیمو، فلفل و نمک نیاز است.

انواع غذای محلی اردبیل، سفره سنتی استان اردبیل

بلکه ترکیبی از بادمجان کبابی، آب انار ترش (مخصوصاً انار جنگلی)، سیر، گردوی آسیاب شده، نعناع و سبزی محلی چوچاق است. مرغ تندوری نیز یکی از بهترین غذاهای شمال هند است که با ماست و ادویه آماده می‌شود. تندور به اجاق استوانه‌ای شکل و سفالی گفته می‌شود که این غذا را در آن آماده می‌کردند.

معرفی بهترین و پرطرفدارترین غذاهای محلی گیلان

مواد لازم برای درست کردن این غذا بادمجان کبابی، ترکیب سیر و گردوی آسیاب شده، آب انار ترش، نعناع و سبزی محلی چوچاق است. چوچاق یک سبزی شمالی است که می توانید آن را در بازارهای محلی شمال پیدا کنید و از آن جایی که طعم عطرش خیلی زیاد است فقط مقدار کمی از آن را در این غذا استفاده می کنیم. طرز تهیه ی این غذا به این ترتیب است که اول بادمجان های کبابی خوب با گوشتکوب کوبیده و بعد دو سبزی چوچاق و نعناع و ترکیب سیر و گردو به آن اضافه می شود. باز هم به کوبیدن ادامه می دهیم تا مواد به خورد همدیگر بروند در آخر چند قاشق آب انار هم به غذا اضافه می شود تا رنگ صورتی زیبایی به خود بگیرد.

۱۷- میرزا قاسمی گیلانی

دیگر رستوران‌ گیلانی معروف و با سابقه در محله شیخ بهایی قرار دارد و نام آن گیلک است. رستورانی با فضای بسیار آرامش‌بخش که همه چیز آن طبق اصول است. این اصول را از چیدمان و نحوه ارایه سرویس تا نوع سرو غذا می‌بینید و از بابت آن هم شگفت زده خواهید شد. این سبزی منبع خوبی از مواد معدنی از جمله آهن، فسفر و ویتامین C است که خاصیت ضدعفونی کنندگی و تصفیه کبد، کلیه و روده‌ها دارد. مرغ به کار رفته در این خورش، معمولا بدون استخوان و ترجیحا از قسمت سینه مرغ انتخاب می‌ شود.

این غذا به عنوان یک گزینه محبوب برای شام عید نوروز و چهارشنبه سوری و سایر مراسم خانوادگی ایرانی شناخته می شود. ماده ی اصلی این غذای خوشمزه ی مازندرانی اسفناج است و با خوردن آن تازه می فهمید که اسفناج چه طعم بینظیری دارد! برای درست کردن این غذا از گوشت، اسفناج تازه، سبزیجات معطر، سیر، نعناع، پیاز و هویج استفاده می شود.