دسته‌ها
اخبار

لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-غذای رژیمی

آلو بخارا را به قابلمه اضافه کنید و در حد دو دقیقه تفت دهید تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه زعفران دم‌کرده را به‌همراه دو پیمانه آب، شکر و آب لیمو ترش اضافه کنید و اجازه دهید تا سس روی حرارت ملایم غلیظ شود. هویج پلو، یکی از غذاهای محبوب شیرازی‌ها است که برخی افراد، آن را با خورش هویج منطقه آذربایجان اشتباه می‌گیرند. هویج پلوی شیرازی با هویج، شکر، گوشت چرخ‌کرده (مرغ یا کوفته قلقلی)، برنج، زعفران، پیاز، دارچین و نمک درست می‌شود و طعمی شیرین دارد.

  • این غذا که از ترکیب برنج و آلبالو با گوشت چرخ کرده قلقلی و یا تکه های مرغ پخته می شود، ترکیب زیبا و رنگینی به سفره شما می دهد.
  • ته‌چین یکی از غذا‌های ایرانی محبوب و رایج است که معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود.
  • در کیش ماهی‌های زیادی صید می‌شوند و در بازار ماهی فروشان وجود دارند.
  • این غذای محبوب بومیان جزیره کیش از ماهی تازه و ادویه‌جات عربی تهیه می‌شود.
  • خورش سیب سبز علاوه بر ویتامین‌های گروه B، منیزیم و فسفر دارد و اعصاب را آرام می‌کند.

لوبیا پلو شیرازی که برخلاف لوبیا پلو های رایج طرز پخت متفاوتی دارد و در لیست غذاهای پرطرفدار ایرانی قرار میگیرد. مواد اولیه تاس کباب شباهت زیادی به مواد مایه ماکارونی دارد. سیب زمینی، پیاز، روغن، گوشت چرخ کرده، رب گوجه فرنگی و دارچین برای پختن تاس کباب یزدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قابلی پلو بجنورد

رستوران‌های سنتی تهران اغلب بسیار گران‌قیمت هستند؛ اما برخی از رستوران‌ها انصاف بیشتری دارند و قیمت معقولی ارائه می‌‌دهند. رستوران باربد دقیقاً همان رستورانی است که کیفیت خدمات و غذاهای بسیار مناسبی را در کنار قیمتی معقول و منصفانه ارائه می‌کند. رستوران باربد که در خیابان سئول قرار دارد، دارای ۲ طبقه مجزا و سالنی بسیار بزرگ است. ظاهر این رستوران بسیار هنرمندانه دکور شده است و در بدو ورود شما را به یاد دوران خوش گذشته می‌اندازد. بوده که می‌توان آن‌را با گوشت،‌مرغ و ماهی پخت.به دلیل تزئینات درخشانی که روی این این غذا وجود دارد، این نام را به خود گرفته است.نام دیگر مرصع پلو، پلوی نگین کار است.

طرز تهیه آش برنج همدان خوشمزه و مجلسی به دو روش

مواد تشکیل دهنده دلمه عبارت است از گوشت چرخ کرده، سبزیجات معطر و مخصوص دلمه، لپه و… است. پیازها را نگینی کرده و در روغن سرخ‌کنید و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و بگذارید طلایی شوند. سپس زردچوبه و فلفل را به میزان دلخواه به آن اضافه کنید.

پلو هزاری یکی از انواع غذاهای سنتی جنوبی است که اصالت آن به بندرعباس برمی‌شود؛ البته هزاری در استان‌های مختلف کشور با مواد و دستورهای متنوعی تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا می‌توان از انواع ماهی‌های جنوبی از جمله سالمون، رشکو، سرخو و شیر یا حتی قزل آلا استفاده کرد. از دیگر مواد تشکیل‌دهنده هزاری می‌توان به پیاز، برنج، گرد لیمو و ادویه‌جات اشاره کرد. در ادامه با همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش قلیه ترش آشنا کنیم.

طرز تهیه

یکی از نکات مثبت کباب تابه‌ای آن است که برخلاف تصوری که از نام کباب به ذهن می‌رسد، می‌توان آن را به راحتی در منزل و در شرایط مختلف تهیه کرد. علاوه بر این، یکی از ویژگی‌های برجسته‌ای که باعث محبوبیت کباب تابه‌ای شده، این است که به مدت زمان بسیار کمی برای پختن آن نیاز است. این غذا در بازه‌ی حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای آماده می‌شود.

تفاوتش هم در این است که علاوه بر مرغ، در تهیه این غذا از بادمجان هم استفاده می‌شود. مرغ شکم پر را در بسیاری از شهرهای ایران درست می‌کنند اما این غذا اصالتا مازندرانی است. داخل مرغ را خالی و تمیز می‌کنند، سپس با یک سری مواد پرش می‌کنند. از جمله موادی که داخل مرغ می‌گذارند می‌توان به انواع سبزیجات، پیاز داغ، گردو، زرشک، قیسی، آلو و آب نارنج اشاره کرد. یکی دیگر از غذاهای خوشمزه گیلانی که عطر و بویش، دل همه را می‌برد، خورشت سیر قلیه است.