دسته‌ها
اخبار

فهرست منتخب غذاهای شمالی محبوب چاشلند محبوب ترین غذاهای شمال ایران-غذای رژیمی

برای طرز تهیه دیبیجا ابتدا دل و روده‌های ماهی را تمیز کرده و بشویید. آن‌ها را به همراه روغن مایع درون یک تابه مناسب بریزید و تفت دهید تا آب اضافی آن‌ها تبخیر شود. به همین دلیل این غذا، غذایی فصلی به حساب می آید و در فصل زمستان و رشد بوته سیر در کنار ماهی و برنج سرو می شود.

در صورتی که به هیزم دسترسی ندارید، می‌توانید این غذا را داخل مایکروویو طبخ کنید. مالابیج یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه مازندرانی به شمار می‌رود، بنابراین اگر به غذاهای دریایی علاقه‌مند هستید، حتما آن را امتحان کنید. اگر به طعم‌های ترش علاقه دارید در سفر به گیلان حتما این غذا در لیست‌تان قرار دهید. این غذای خوشمزه گیلانی از تخم مرغ، سیر، خالواش، اسفناج و انواع سبزی‌ها مثل گشنیز، جعفری، نعنا و شوید پخته می‌شود. حیف است به شمال ایران و البته چالوس سفر کنید اما غذاهای محلی آنجا را نچشید. غذاهای چالوس و مازندران آنقدر لذیذ هستند که بسیاری از گردشگران در رستوران‌های محلی این منطقه انواع غذاها را سفارش می‌دهند و باعث رونق این صنعت در چالوس و مازندران شده‌اند.

در کته کبابی شهرک بلوار کریم آباد تنکابن، شما گوشت های تازه را در داخل یخچال می بینید که نسبت به بسیاری از رستوران های خوب تنکابن یک مزیت محسوب می شود تا قبل از سرو غذا خیالتان از گوشت راحت باشد. همچنین چون شهرک یک کته کبابی محسوب می شود، در منوی رستوران علاوه بر کباب های گوسفندی، ترش، کوبیده، کول و جوجه های ترش و زعفرانی، دل، جگر و قلوه گوسفندی در کنار جگر سفید و خوش گوشت هم سرو می شود که کلی طرفدار دارد. از طرفی چون کته کبابی شهرک تا ساعت 1 بامداد باز است، شب ها برای یک جگر خوشمزه و خوش قیمت می توانید روی کته کبابی شهرک حساب کنید. در کنار غذا ها هم دو مدل ماست کوزه ای و چکیده، زیتون پرورده، سیر ترشی و بشقاب گیلانی شامل اشپل، مغزو گردو و کل باقلا هم می توانید سفارش دهید و لذت ببرید. بعد از یک وعده غذایی لذیذ و حجیم، نوبت به دسر و نوشیدنی میرسد.

از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه، غذاهای خوشمزه و متنوع آن است که با توجه به مواد غذایی در دسترس و ذائقه شمالی‌ها تهیه می‌گردد. مردم شمال به دلیل همسایه بودن با دریای خزر، از ماهی بسیار استفاده می‌کنند و برای طعم‌ دادن به غذاهای خود نیز از سبزیجات خوش‌عطر شمالی بهره می‌برند. اغلب غذاهای شمال ایران مزه‌ای ترش دارند که از آب انار تازه یا آب نارنج تازه به دست می‌آید. علاوه بر این، شمالی‌ها از سیر به عنوان یکی از اصلی‌ترین طعم‌دهنده‌های غذا استفاده می‌کنند که مزه‌ای خاص به غذا داده و طرفداران بسیاری نیز دارد.

در کنار آن ها، منوی غذایی محلی هم مشاهده می شود که تنوع مطلوبی از انواع غذاهای محلی مازندران را در خود جای داده است. نمی‌شود که هوس باقالاقاتق و مرغانه با سیر ترشی و ماهی سفید به سرتان بزند و سروصدای بازار ماهی فروش‌های رشت در سرتان حال‌ و هوای گیلان را زنده نکند. این استان دوست داشتنی با مردم خونگرم و باصفایی که دارد حدود 220 نوع غذای محلی دارد. در کنار آب‌وهوای با صفای گیلان که باعث شده انواع صیفی‌جات و برنج در بهترین کیفیت رشد کند، مرغ ترش و اناربیج، باقلاقاتق، میرزا قاسمی و زیتون پرورده توانسته نام گیلان را جهانی کند.

  • یکی از ویژگی‌های رستوران خوش‌بین این است که در ظروف استیل از شما پذیرایی می‌کنند.
  • به سفرزون علاقه دارم چون با نوشتن و خواندن هر مطلب، به جایی تازه سفر می‌کنم و تجربه‌ای تازه به دست می‌آورم …
  • منوی نوشیدنی های گرم و سرد اینجا بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند.

اگر هم گیاهخوار هستید واویشکا را با بادمجان و بدون گوشت قرمز و گوشت سفید درست کنید. در فهرست غذاهای محلی و سنتی گیلانی نام «شامی پوک» همیشه در بالای لیست است. شامی پوک همان‌ قدر که به سرعت تهیه می‌ شود همان‌قدر هم مجلسی و لذیذ و خوشمزه است. در این آش حبوبات باید خوب بپزند و برنج له شود و لعاب پس دهد. برای خواندن مراحلطرز تهیه آش ترش شمالی یا گیلانی یا ترشه آش روی لینک مطلب کلیک کنید.

طعم لذیذ و خاص غذاهای محلی گیلان، باعث شد در سال ۹۴ نام شهر رشت به عنوان «شهر خلاق خوراک شناسی» در یونسکو نیز به ثبت برسد. گیلانی ها خوب بلدند که با ماهی های دریاچه خزر چه غذاهای ایرانی دلپذیری بپزند و از سبزی های محلی شان هم حسابی استتفاده می کنند و به کمک آن ها به خوراکی هایشان عطر و طعم فوق العاده ای می بخشند. با مجله کوروش همراه باشید تا یک لیست منوی غذای گیلانی را به شما معرفی کنیم. در لیست غذاهای شمالی میرزا قاسمی جایگاه خاصی دارد و معمولا هر جا شما طرز تهیه ۱۰ غذای ایرانی ساده را مطالعه کنید، نامی از میرزا قاسمی را مشاهده خواهید کرد. در این غذا از بادمجان، سیر، تخم مرغ، ادویه جات مخصوص و رب گوجه استفاده می شود.

طرز تهیه کباب تابه ای اناری خوشمزه و مجلسی شمالی

این رستوران گیلکی در شهر رشت، گلساز، بلوار سمیه و نبش خیابان 123 قرار گرفته است. ظاهر آن بسیار شیک بوده و متشکل است از دو طبقه با چیدمانی بسیار لوکس که از بدو ورود عاشق آن خواهید شد. کارکنان این رستوران گیلکی بسیار مؤدب هستند و بر اساس طرح مدیریتی این رستوران از همان ابتدا با یک نوشیدنی از شما پذیرایی خواهند کرد و به نوعی به شما خوش‌آمد خواهند گفت. همچنین اگه علاقه مند به آموزش سایر غذاهای گیلانی هستید می توانید طرز تهیه شامی لپه گیلانی را در مجله اسنپ اکسپرس مطالعه بفرمایید.

۱۴. رستوران خاور خانم چابکسر

خورش انار مسما هم با ترکیب مزه ترش و شیرینی که دارد، می‌تواند شما را وسوسه کند تا یک‌ عالمه بخورید. در برخی از قسمت‌های گیلان هم این غذا را با بادمجان درست می‌کنند. کرک بپرس یکی دیگر از غذاهای محلی مازندران است که از آن با نام خوراک بادمجان و گوجه هم یاد می‌شود. برای تهیه این غذای لذیذ و مقرون به صرفه نیاز به گوجه‌فرنگی، بادمجان، رب گوجه فرنگی، پیاز، سیر، غوره، روغن و ادویه است. برای درست کردن این غذا اول سیر له شده را با نمک و زردچوبه تفت می دهیم و بعد تخم مرغ ها را به آن اضافه می کنیم.

در تهیه پامادور قاتوق پودر سیر می تواند جایگزین سیر رنده شده شود. هرکسی که یک بار به گیلان سفر کرده باشد، قطعا کباب ترش را با گوشت و پوست خود حس کرده است. کباب ترش گیلان، ترکیبی از رب انار، سبزیجات معطر، گردو، سیر تازه است که گوشت کبابی را به حدی نرم می کند که خاطره ی آن و عطر کته ی شمالی به همراه آن تا ابد در ذهن شما باقی خواهد ماند.