دسته‌ها
اخبار

معروف‌ترین، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی خدمات اجاره ویلای ترنج-غذای رژیمی

«خورش انار» یک غذای گیلانی اصیل و خوشمزه است که اتفاقا طرز تهیه آن هم شباهت زیادی به طرز تهیه خورش انار و بادمجان تهرانی دارد. از طرفی خورش انار مسما گیلانی به نوعی پسر عموی خورش مرغ ناردون مازندرانی است که آن هم بیشتر برای غذای شب یلدا و در فصل وفور انار پخته می‌ شود. حتی اگر سخت به دنبال کاهش وزن باشید باز هم نمی توانید در برابر این غذای خوشمزه مقاومت کنید. ترکیب گوشت اردک و گردو این غذا را تبدیل به غذایی مقوی و پرانرژی کرده است. برای درست کردن این غذا از گوشت اردک، گردو، پیاز سرخ شده، آب، شکر، رب انار و دانه های ساییده شده ی انار استفاده می شود. باید چند ساعتی زمان بدهید تا این غذا حسابی جا بیفتد و بعد آن را به همراه برنج و ترشی های محلی میل کنید.

  • علاوه بر این، شمالی‌ها از سیر به عنوان یکی از اصلی‌ترین طعم‌دهنده‌های غذا استفاده می‌کنند که مزه‌ای خاص به غذا داده و طرفداران بسیاری نیز دارد.
  • اگرچه شاید بتوانید این خورش خوشمزه را در شهر خود تهیه کنید، اما طعم اصیل سیر قلیه تنها و تنها در شهر سرسبز و خوش آب و هوای گیلان پیدا می‌شود.
  • چانا ماسالا در یک سس تند و خوش رایحه گوجه پخته می‌شود و اواسط پخت برخی ادویه‌جات مختلفی به آن اضافه می‌شود.
  • کهی انار تمام مواد غذایی مقوی و سرشار از پروتئین و ویتامین را در خود جای داده است، از این رو برای افرادی که دچار کم‌خونی یا کمبود پتاسیم هستند، بسیار مفید است.

نمی شود از غذاهای شمالی یاد کرد و نازخاتون را فراموش کرد و اسمی از آن نبرد. این ترشی محلی شمال، برای کسانی است که عاشق بادمجان هستند و اگر به بادمجان حساسیت دارید و یا اینکه بادمجان را دوست ندارید، نازخاتون انتخاب خوشایندی برای شما نیست. این غذا اصالتا برای مازندران است و ترکیب انار و رب انار و گردو و سیر و مرغ سرخ شده، با کته برنج شمال، طعمی فراموش نشدنی تا پایان عمر در ذهن شما خواهد داشت. تقریبا وقتی اسم غذاهای شمالی به میان بیاید همه ی ما ناخوداگاه یاد باقلاقاتق و میرزا قاسمی می افتیم که پرچم دار غذاهای شمالی هستند. این غذا در سفره ی مردم شمال ایران حضور پررنگی دارد و پادشاهی میکند.

#6 رستوران تهران تنکابن

در ترکیبات مرغ تندوری به غیر از ادویه‌جات، پودر انبه خشک شده هم به غذا اضافه می‌کنند. علاوه بر فرهنگ، آب و هوا و موقعیت جغرافیایی نیز در تنوع و قیمت غذا در هند تأثیر گذار است. تنوع غذای هندی در نقاط مختلف این کشور را در ادامه توضیح داده‌ایم. شهر تنکابن رودخانه از وسطش عبور می کند با نام چشمه کیله که جایی بسیار جذاب و دیدنی است و بسیاری از گردشگران و مردمان شهر تنکابن همیشه می خواهند ساعاتی را در کنار رودخانه بنشینند تا از ویو زیبای شهر، جنگل و دریا لذت ببرند. حال تصور کنید در مجاورت این رودخانه کافه و رستوران باشد تا یک نوشیدنی دلچسب و یک غذای لذیذ را در مجاورت رودخانه چشمه کیله نوش جان کنید. از این رو، ما به شما رستوران کاکایی لند تنکابن را پیشنهاد می دهیم، کافه رستورانی بی نظیر که به جرأت می توان گفت بین کلی کافه در مجاورت رودخانه چشمه کیله، جزء بهترین ها چه از لحاظ غذایی و چه از لحاظ محیطی می باشد.

انواع غذای محلی گیلان با گوشت

این غذا از غذاهای سنتی لاهیجان است، البته در بقیه شهرها هم آن را درست می‌کنند. قیمه‌ای که با گوشت چرخ‌کرده، لپه، پیاز، گوجه‌فرنگی، زعفران، لیمو امانی، دارچین، گلاب، شکر و… حتی اگر زمان کافی برای پختن گوشت خورشتی ندارید، این غذا می‌تواند جایگزین خوش‌طعم‌تری برایتان باشد. منوی غذایی رستوران بهزاد، شامل دسته نوشیدنی‌ها، پیش‌غذاها، ماهی‌ها، انواع خورشت و خوراک و کباب‌های می‌شود. تنوع پیش‌غذاها مانند میرزا کدو، کشک‌بادمجان، میرزاقاسمی، بورانی بادمجان و نوشیدنی‌های مختلف و سنتی ازجمله آیتم‌هایی هستند که می‌توانید از خودتان پذیرایی کنید.

میز و صندلی های چوبی شکیل، نقاشی ها و عکس های زیبا بر روی دیوارها و تزئینات زیبا جلوه جذابی را به محیط رستوران داده است. همان طور که از نام این رستوران مشخص است، یکی از بزرگترین رستوران های گیلان و رشت به حساب می‌آید. از نظر ظاهری می‌توان گفت که این رستوران بی‌شباهت به یک تالار پذیری مجلل نیست. حتی مردم محلی رشت اگر به‌دنبال یک رستوران شیک و گران برای برگزاری انواع مراسم مهم بگردند، رستوران بزرگ گیلانه را انتخاب می‌کنند. این رستوران فضایی بسیار بزرگ و مجلل دارد و با حضور در آن احساس خوبی به شما دست می‌دهد.