دسته‌ها
اخبار

نقشه استان چهارمحال و بختیاری نقشه آنلاین کامل استان چهارمحال و بختیاری 1401 ️ کارناوال-غذای رژیمی

رستوران روحی همان‌طور که از اسمش پیداست، یک رستوران با معماری قدیمی است که بسیار هم زیباست. رستورانی که با وسایل نوستالژی طراحی ‌شده، از لنگ گرفته تا تمام ظروف سرو غذا که روحی است. این رستوران غذاهای اصیل ایرانی را دارد و خب در کنار همه این‌ها کباب‌های بسیار خوشمزه‌ای هم پخت می‌شود. برای پخت کباب بختیاری به روش زغالی باید آتش یا منقل را روشن کنید. یک ظرف از کره آب شده با کمی زعفران را در کنار خود داشته باشید.

  • این غذا به لحاظ طعم و مزه از طرفداران زیادی در قوم بختیاری برخورداراست و همچنین در مواردی که در حال کوچ و یا در دسترس نبودن امکانات مورد استفاده قرار می گیرد .
  • در این رستوران اصلاً نباید نگران کیفیت غذا باشید؛ چراکه از بهترین رستوران‌های شهر است که بین مردم نیز محبوبیت فراوانی دارد.
  • با کمک سایت هومسا هم به اقامتگاه‌های لوکس و خاص دسترسی دارید و هم می‌توانید از اقامت در آپارتمان‌ها و سوئیت‌هایی با قیمت‌های به صرفه لذت ببرید.
  • مگر می‌شود به استان چهارمحال و بختیاری رفت و فرصت نشستن در یک سفره خانه زیبا را از دست داد؟ جایی که هم از کیفیت غذای آن مطمئن باشید و هم همراه با نوای یک موسیقی سنتی کبابی تازه و خوشمزه نوش جان کنید.

روی ظرف ها سلفون بکشید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت ها استراحت کنند و طعم دار شوند. از دسر های مقوی پر طرفدار خوزستانی میتوان به معسل یا ماعسله اشاره کرد. این دسر که دارای طبع گرم است از ترکیب کردن و حرارت دادن خرما و شیره ی خرما با هل، دارچین و فلفل سیاه، کنجد، زنجبیل، جوز هندی و میخک به وجود می آید. این خورشت بسیار شبیه خورشت بادمجان است وتمامی مواد یکسان است و تنها به جای بادمجان از بامیه استفاده می شود. در اینجا دمباله بامیه را جدا کرده و آنها را با سیر درسته سرخ می کنیم. سپس به بقیه مواد اضافه شان می کنیم و می گذاریم بپزند.

طرز تهیه جوجه کباب فوق العاده خوشمزه و مجلسی رستورانی

از جمله معروفترین و محبوب ترین غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری، کباب بختیاری است. این غذا از فيله گوسفند، سينه مرغ، فلفل دلمه‌اي، پياز متوسط، روغن زيتون، پودر سير و زعفران تهيه مي شود. گوشت مرغ و گوسفند را با روغن زيتون و پياز مخلوط مي‌كنند، با زعفران آغشته نموده و سپس يك تكه فيله گوسفند، يك تكه فلفل، يك تكه مرغ و يك تكه پياز را در سيخ مي گذارند و روي آتش كباب مي كنند. اين غذا از خوشمزه ترين غذاهاي محلی استان چهارمحال و بختياري بوده و از شهرت زيادي برخوردار است. یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که در مناطق مختلف کشور به روش های متنوعی طبخ می شود، کباب بختیاری است.

مراسم قند شکنی در شهرهای مختلف

در این مرحله می توانید به صورت دلخواه یک عدد فلفل دلمه بعد از خورد کردن، به این ترکیب اضافه کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید به این ترکیب آبلیمو نیز اضافه کنید. دقت کنید در هنگام اضافه کردن آب لیمو، 1 الی 2 قاشق سوپ خوری بیشتر اضافه نکنید تا طعم قالب در کباب به سمت ترشی نرود. قدم به قدم با نحوه آماده سازی کباب بختیاری آشنا می شویم و نکات مهمی که در کیفیت این غذا تأثیر می گذارند را بررسی می کنیم. رستوران بختیاری الیگودرز ، با مدیریت مجید سمیعی ، محیطی دلنشین و خاطره انگیز را برای مشتریان خود فراهم کرده است ، همچنین با تلاش شبانه روزی در جهت جلب رضایت مشتری و کیفیت هرچه بیشتر غذاها توانسته سابقه ی درخشانی را ثبت کند . رستوران بختیاری الیگودرز آماده برگزاری مجالس خصوصی می باشد .

از دیگر غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری، آش دوغ است. سبزي آش را بعد از شستن و خرد كردن مي‌پزند، سپس برنج و دوغ را به آن اضافه مي‌كنند بعد كه برنج پخته شد كمي آرد را در آب حل كرده و به آن مي‌افزايند‌ تا‌ آب ‌آش به ‌صورت‌ غليظ‌ درآيد ‌و ‌پياز ‌داغ‌ را ‌هم ‌اضافه ‌مي‌كنند. یکی از غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری که معمولاً این غذا را برای صبح زمستان می پزند. عدس را تمیز کرده و با گوشت چرخ کرده با بدون گوشت می پزند پس از پخته شدن مقداری آویشن و سیر و فلفل و روغن به آن را طعم دار کرده و می کوبند و آب آنرا جدا کرده و با نان خشک می خورند و کوبیده آنرا با نان. یکی از غذاهای پر طرفدار استان چهارمحال و بختیاری است. کباب بختیاری که در واقع ترکیبی از کباب گوشت و مرغ در کنار هم است، یکی از لذیذترین و پرطرفدارترین انواع کباب ایرانی است.

نان كاكولي

اگر در سفر خود به موزه های شهرکرد و خاصه موزه باستان شناسی سری زدید، بدانید که در نزدیکی شما رستورانی قدیمی و پر از غذاهای خوشمزه قرار گرفته است. رستوران خوزستان آن رستورانی است که درباره‌اش حرف می‌زنیم. منوی این رستوران سنتی کمی با دیگر رستوران‌های ایرانی متفاوت است. در این رستوران علاوه بر کباب و خورش‌های مختلف،‌ غذاهایی مانند خوراک زبان و انواع ماهی را نیز می‌توانید پیدا کنی. نام رستوران باعث می‌شود فکر کنید که قرار است یک غذای جنوبی را در یکی از رستوران‌های شهرکرد امتحان کنید. بعید نیست که واقعاً همین‌طور باشد و در دل شهرکرد بتوانید فرصت چشیدن غذایی جنوبی را داشت باشید.