دسته‌ها
اخبار

طرز تهیه خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی و جنوبی با ماهی-غذای رژیمی

این آش را تهیه کرده و علاوه بر طعم از خاصیت آن هم بهره‌مند شوید. برای تهیه این خورشت می‌توان گوشت اردک، غاز یا بلدرچین را جایگزین گوشت مرغ کرد. صرف این غذا به دلیل وجود دانه‌های انار در آن یک انتخاب خوب برای شب یلدا محسوب می‌شود. بد نیست بدانید که برخی در این غذا از آلو هم استفاده می‌کنند. «سیر قلیه» یا «سیر چغرتمه» یک خورش خوشمزه گیلکی است که در فصل زمستان حداقل هفته ای یک بار سر سفره گیلانی‌ها حاضر است. کالری خورش سیر قلیه با این روش پخت چندان زیاد نیست و با خیال راحت می‌ توانید آن را میل کنید.

  • طعم ترش را در آن احساس می‌کنید و برخی‌ها برای خوش‌طعم‌تر شدن به آن گوجه سبز هم اضافه می‌کنند.
  • یکی از خوشمزه‌ترین و بهترین غذاهای شمالی است که طعم خاص و بی نظیر آن زبانزد بوده و به وفور در میان مردم رشت و شهرهای شمالی مورد طبخ و استفاده قرار می‌گیرد.
  • رستوران سنتی کلبه صبا تنکابن از نظر غذایی، رستوران تمام عیار است.
  • بسته به شهر و منطقه‌ای که این غذا را در آن سفارش می‌دهید، در کنار غذای شما برنج یا نان قرار می‌دهند.

اینجا قیمت غذا ها به نسبت مناسب است و حتی نسبت به رستوران های خوب تنکابن، آن هایی که هم غذای خوب دارند و هم محیطی لاکچری و آنچنانی مناسب می باشد. از طرفی، کیفیت غذا ها فوق العاده است و مزه خاطره انگیزی هم دارد تا شما اگر از جزء رستوران گرد هایی هستید که به غذا بیشتر اهمیت می دهید تا محیط، به مشتری ثابت رستوران امیر طوبایی تبدیل شوید. وقتی که نگاهی به منوی این رستوران بیاندازید، متوه می‌شوید هر غذایی که دلتان بخواهد را می‌توانید سفارش دهید! شما می‌توانید از انواع غذاهای سنتی اصیل ایرانی از جمله کباب کوبیده و جوجه کباب را تا کباب ترش و چلوبرگ سفارش دهید. همچنین غذاهای سنتی شمالی از باقلاقاتوق تا چلو کباب گیلانه و فسنجان با گوشت اردک را نیز می‌توانید سفارش دهید.

یک کباب اصیل و بی‌نظیر گیلانی است که با ترکیب سبزی‌های محلی و آب انار طعم بی‌نظیری پیدا می‌کند، نسبتاً ترش است و می‌تواند یک غذای خوشمزه برای مهمانی‌ها باشد. ماهی سفید یا انواع دلخواه دیگر را می‌توان با رب انار، مغز گردو، ادویه و سبزیجات خاص شمال مانند خالواش، نعناع و چوچاق طبخ کرد. شکم ماهی را با این مواد پر کنید و آن را روی آتش یا در فِر بپزید. اگر هوس خوردن خورشت مرغ ناردون را کرده‌اید به رستوران بهزاد یک سری بزنید. رستوران بهزاد با محیطی آرام و بسیار دلنشین آماده پذیرایی از دوست داران غذاهای گیلکی است.

تهیه نازخاتون زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و در فهرست غذاهای کم‌هزینه قرار دارد. میرزا قاسمی غذای خوشمزه ای است که شاید بارها آن را چشیده باشید. جالب است بدانید که ابداع کننده این غذا فردی به نام محمد قاسم خان والی، سفیر ایران در روسیه و حاکم گیلان در دوره پادشاهی ناصر الدین شاه بود.

پخت این غذا و جا افتادن آن کمی زمان بر است، ولی خورش جا افتاده آغوز مسما به همراه کته شمالی واقعاً خوردن دارد. اگر کباب‌خور باشید، محال است که به شمال کشور سفر کرده باشید و کباب ترش نخورده باشید. بعد از این که لوبیا خوب پخته شد و غذا جا افتاد تخم مرغ را درون آن شکسته و هم می‌زنند. غذاهای سرخ شده و کبابی به طور معمول امن‌تر هستند و نوشیدنی‌های گرم خیابانی نیز به دلیل جوشیدن آب، سالم‌ترند. در شرق هند غذای چینی و مغولی از موارد جالب توجه است و جمعیت گیاه‌خواران در آن به زیر یک درصد می‌رسد، هر چه به سمت مرکز پیش برویم، تعداد گیاه‌خواران بیشتر می‌شود. بارش باران در شرق هند به رونق کشت برنج در این منطقه کمک می‌کند و به همین دلیل، این نوع غلات نقشی اساسی در رژیم غذایی این بخش از هند دارد.

این خطه از ایران، غذاهای متنوعی داره که ما چند مورد رو نام بردیم. با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

در shezooma به مدیران و سرمایه گذاران کمک می‌کنیم تا به جایگاه واقعی خود برسند:

اگر می‌خواهید برای رژیم غذایی سبزیجات یک ترشی خوشمزه انتخاب کنید، نازخاتون انتخاب بسیار درستی است. علت تمایز مرغ ترش با سایر غذاهای مشابه استفاده از سیر، نارنج، لپه و تخم مرغ در طبخ آن است. مرغ ماکانی اگر بهترین غذای هندی نباشد، قطعا یکی از بهترین غذاهای هند است. مرغ ماکانی در یک سس پرادویه خاص طبخ می‌شود و اگر به شیوه سنتی آماده شود و با اضافه شدن کره در مراحل پخت، طعم بی‌نظیری می‌گیرد.

پربحث ترین مطالب

البته این مطلب تنها بخش کوچکی از دانستنی هایی ست که می توانید در مورد سفر به رشت در کارناوال بیابید. به عنوان مثال، شما می توانید با استفاده از صفحه راهنمای هتل های کارناوال، با انواع هتل ها در این شهر آشنا شوید و به بررسی امکانات و خدمات آنها بپردازید؛ تنها کافی ست سری به صفحه رزرو هتل در رشت در کارناوال بزنید. البته اگر دوست دارید در سفر به این شهر، اقامتی لوکس را تجربه کنید، می توانید از صفحه هتل های پنج ستاره رشت کمک بگیرید و با این هتل ها بیشتر آشنا شوید.

طرز تهیه خورش فسنجان خوشمزه و مجلسی اصیل گیلانی

کئی پلو از جمله غذاهای محبوب و محلی چالوس به حساب می‌آید؛ به طوری که می‌توان با کمترین هزینه این غذای خوشمزه را تهیه کرد. مواد اصلی تشکیل دهنده این غذا برنج و کدو به همراه گوشت چرخکرده و کره محلی است. برای طعم دار کردن آن هم معمولاً از پیاز، زیره و زردچوبه استفاده می‌شود. اگر به چالوس سفر کردید حتماً این غذای بی نظیر را در رستوران های چالوس امتحان کنید.

همانطور که می دانیم، مجموعه کافه رستوران کاکایی لند در مجاورت رودخانه چشمه کیله قرار دارد. دسترسی به رستوران کاکایی لند از طریق بلوار دکتر فاطمی امکان پذیر است اما برای اینکه وارد بلوار دکتر فاطمی شوید شاید نیاز باشد مسیر های مختلفی را طی کنید. از سمت جنوبی بلوار دکتر فاطمی، خیابان شهید را دارید که به خیابان های استواری و رازقی راه دارد و از سمت شمال هم می توانید با استفاده از بلوار دکتر شریعتی و خیابان امام خمینی وارد بلوار دکتر فاطمی شوید. البته منوی کافی شاپ فقط نوشیدنی ندارد بلکه کلی دسر را هم در خود جای داده از کیک های تازه گرفته تا وافل های خوشمزه و پر از شکلات.