دسته‌ها
اخبار

ناهار چی بپزم؟ لیست و دستور پخت انواع غذاهای مناسب ناهار مجله اکالا-غذای رژیمی

برای تهیه کشک بادمجان بادمجان‌ها را از قبل شسته و پوست آن‌ها را بکنید. درون تابه مناسب روغن ریخته و کلم‌های خرد شده را به تابه منتقل می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا آب کلم‌ها گرفته شود وحجم آن‌ها نیز کمتر شود. در این مرحله با توجه به ذائقتون می‌تونید دو تا سه قاشق آب‌لیمو هم به کلم‌ها اضافه کرد.

  • شاید در میان اسم غذاهای ایرانی «خورش طلا کوله» کمی غریب باشد.
  • نازخاتون، اسمی که شما رو میتونه یاد یک غذای لطیف بیندازد، یک غذا با ظاهری زیبا، طعمی رازآلود و دستوری سخت و پر پیچ و خم؛ که البته اینطور نیست.
  • این غذای خوشمزه و خاص برای مجالس و مهمانی بسیار گزینه‌ی خوبی است.

آب این غذا به عنوان پیش غذا همراه با نان تلیت (ترید) شده مصرف می‌شود. نوع طبخ کله پاچه تقریبا مشابه دیزی بوده و زمان بر است. بعضی افراد برای هضم بهتر و راحت تر کله پاچه آن را به همراه آبلیمو، آب نارنج تازه و دارچین نوش جان می­کنند.

معرفی گل نیلوفر پیچ یکی از زیباترین گل های آبی رنگ جهان

برای مطالعه طرز تهیه این خورش خوشمزه روی لینک مطلب کلیک کنید. معمولا «خورش قیمه» به عنوان یکی از غذاهای ایرانی سنتی برای نذری شناخته شده است ولی یک غذا ایرانی خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی‌ها هم به حساب می‌آید. معمولا در طرز تهیه خورش قیمه از گوشت قرمز خرد شده استفاده می‌شود و به همین خاطر هم این اسم را روی آن گذاشته‌اند. یکی از مجلسی‌ترین انواع غذای ایرانی، «کباب کوبیده» است. برای طرز تهیه کباب کوبیده باید گوشت چرخ‌کرده گوسفندی را به خوبی مرینیت کنید و ورز دهید و بعد به سیخ بزنید. این غذا را هم اگر با برنج سرو کنید، می‌توانید در دسته انواع غذای ایرانی با برنج جای دهید.

۸- آبگوشت سنتی ایرانی

درست کردن خورشت قورمه سبزی به گونه‌ای جا افتاده و خوش طعم کار هرکسی نیست و باید با دقت فراوان انجام شود. قورمه سبزی به خاطر وجود لیموی عمانی و آبقوره کمی مزه ترش دارد و محبوب دل بسیاری از شکمگردان ایرانی است. خورشت قورمه سبزی در شهرهای مختلف ایران، دستورهای پخت متفاوتی دارد.

ته چین یکی از خوشمزه ترین و زیباترین غذاهای ایرانی است که ظاهری شیک و جذاب دارد. جالب است بدانید که خارجی ها تهچین را به دلیل ظاهر زیبای آن کیک ایرانی می نامند. تهچین برنج با مرغ یا گوشت قرمز، بادمجان و … است اما تهچین مرغ معروف تر و معمولی است.

سیر و سفر با مقتدر سیر

این غذا کلسترول و چربی بالایی دارد و برای وعده‌های بعدی سنگین است و ممکن است کارایی انسان را تحت تاثیر قرار دهد. آب دوغ خیار یک غذای ایرانی سرد استگونه‌هایی شبیه به این غذای ایرانی در ترکیه، مقدونیه، قبرس، آلبانی و ارمنستان نیز تهیه می­شود. در مورد تهچین داستانی وجود دارد که می‌گوید روزی یکی از آشپزان دربار هنگام درست کردن چلو مرغ پلو را شفته کرد. آشپز از ترس این که تنبیه شود، زعفران و ماست به برنج اضافه می‌کند و مرغ را لا به لای آن می ریزد تا غذای جدیدی بسازد.