دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین غذاهای محلی چالوس-غذای رژیمی

شما می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان لوکس ویلا بهترین ویلاهای تنکابن با بهترین قیمت ها و امکانات را رزرو کنید. اگر میخواهید اوقات خوشی را در رستوران قلعه برای خود رقم بزنید، برای دسترسی به رستوران باید به بخش شرقی تنکابن مراجعه کنید. در بخش شرقی تنکابن وارد یکی از خیابان های انقلاب یا جاده بسکلایه شوید تا در انتهای به روستای خرم آباد برسید. در جنوب روستای خرم آباد هم وارد جاده قلعه گردن شوید تا در انتهای جاده هنگامی که به قلعه گردن رسیدید، در جنوب روستا رستوران قلعه را مشاهده کنید. وجود بیش از 120 نوع غذا در منوی رستوران رزاقی که برای تمامی سلایق و ذائقه های مناسب است و به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های این رستوران می‌باشد.

ناردونی به معنی دانه‌های انار، نام یکی از معروف‌ترین غذاهای شمال است. گوشت تازه را با سیر، سبزیجات تازه، گردو، فلفل و رب انار طعم دار می‌کنند. چند ساعت گوشت را در این ترکیب استراحت داده و در نهایت آن را روی زغال کباب می‌کنند. اگر ظاهر کوپپیا را ببینید، دقیقاً به یاد دلمه خواهید افتاد که در ایران میل می‌کنید. برای تهیه این غذا از برگ دلمه استفاده می‌شود که مواد داخلی آن شامل گوشت چرخ کرده، برنج، روغن زیتون، گوجه فرنگی، انواع سبزیجات و انواع ادویه‌جات است.

اگر از خواص درمانی سیر خبر دارید و دلتان هم برای آن، لک زده اما به خاطر بویی که ممکن است اطرافیان را آزار دهد، از خوردن آن امتناع می‌ کنید یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم. این غذا با شوید تازه، گوشت، روغن، پیاز، گوجه سبز و لوبیا قرمز درست می شود و باید ساعت ها بپزد تا حسابی جا بیفتد البته حواستان باشد که لوبیاها را حتما چند ساعتی خیش کنید. نزدیکی استان های شمالی ایران به دریای خزر و طبیعتا کشورهای حاشیه دریای خزر سبب اشتراک فرهنگی بین این مناطق شده است. واویشکا یکی از این نشانه های اشتراک فرهنگی است که غذایی اصالتا روسی است.

  • رستوران گرد ها در رستوران امیر طوبایی تنکابن می توانند بین کلی غذای ایرانی و محلی چه با برنج صد در صد ایرانی در قالب کته زعفرانی و چه به صورت هر کدام را که دوست دارند سفارش دهند و لذت ببرند.
  • برای دسترسی به روستای خرم آباد، از طریق خیابان های معروف فردوسی و جمهوری وارد خیابان انقلاب می شوید.
  • دکوراسیون داخلی رستوران بهزاد بسیار چشم‌گیر است و شما می‌توانید ساعات خوشی را در کنار عزیزان خود بگذرانید.

اما غذاهایی که این رستوران به خاطر آن‌ها مشهور شده است، شامی رودباری و مرغ این مکان است. پارکینگ هم از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب رستوران گیلکی سرچشمه می‌باشد که می‌توانید بدون هیچ نگرانی اتومبیل خود را در آن پارک کنید. این رستوران دو شعبه دارد که یکی از آن‌ها در رودبار، خیابان گلدیان و کنار سینما زیتون واقع شده است. دیگر شعبه این رستوران فوق‌العاده در کیلومتر 4 جاده منجیل به سمت رودبار قرار گرفته است. این رستوران در بندر انزلی واقع شده که اگر سری به بندر انزلی زدید، حتماً باید سراغ غذاهای خوشمزه این رستوران نیز برید.

طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی خوشمزه به روش سنتی شمالی

به طور معمول این خورش با گوشت مرغ تهیه می‌شود اما می‌توانید از گوشت گوسفندی نیز استفاده کنید. فوت کوزه‌گری خوشمزگی خورش آلو مسما، کم آب بودن این خورش و استفاده از مرغ شمالی محلی است. طعم انار بیج مانند اکثر غذاهای محلی گیلان به علت وجود رب انار و سبزی محلی شمالی، ترش است. استفاده از گردوی آسیاب شده و پخته شدن در زمان طولانی و با دمای کم، از مهم‌ترین رمز‌های خوشمزگی و جاافتادگی این غذای محلی گیلان است. واویشکا از غذاهای غیر بومی گیلان به شمار می رود که در زمان نفوذ روس ها در ایران وارد فرهنگ غذایی مردم گیلان شد.

لیست غذاهای شمالی با گوشت

گمج کباب در ظروف سفالی به نام گمج طبخ می‌شود، به همین علت به این غذا گمج می‌گویند. این غذای محلی گیلان طعم خاص و بی‌نظیر خود را مدیون یک سبزی محلی و معطر به نام چوچاق است که در شمال کشورمان می‌روید. با استفاده از سبزی مفید و سرشار از ویتامینِ اسفناج و ترکیب آن با گوشت و دیگر سبزیجات معطر مانند نعناع و سیر، پیاز و هویج می‌توان یکی از مقوی‌ترین و مهمترین غذاهای شمالی را تهیه کرد که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. نام کهی پلا شاید کمی عجیب به نظر برسد و به گوش ناآشنا باشد، اما این نام برای اهالی مازندران مژده یک غذای خوش‌طعم و لذیذ را خواهد داد. همانطور که گفته شد، کهی در زبان مازندرانی به معنای کدو بوده و پلا هم به معنی پلو است، بنابراین کهی پلا همان کدو پلو است. در ترکیب این غذای خوش آب‌و‌رنگ مواد غذایی همانند کدو حلوایی رنده شده، برنج، گوشت چرخ کرده، پیاز، زیره، کره محلی و ادویه به کار می‌رود.

گوجه ها نیز باید پوستشان کنده شود و درون میکسر تبدیل به پوره شود. این غذای شمالی طعم ترشی دارد و شما می ‌توانید آبغوره را بنا به ذائقه خود به میزان دلخواه کم و زیاد کنید. لیست غذاهای شمالی شامل موارد بسیار زیادی می‌ شود که به عنوان یک ناهار یا شام خوشمزه می توانید آن ها را تهیه کنید. منوی غذای شمالی آنقدر متنوع است که شما در هنگام انتخاب می توانید تمام سلایق را راضی نگه دارید.