دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی-غذای رژیمی

پلویی خوش رنگ و بو که ترکیبی از برنج، انار، گشنیز، مرغ، پیاز، زعفران، خلال پسته و نمک است. برای تهیه این پلوی زمستانی خوشمزه ابتدا سینه مرغ را با کمی ادویه و پیاز بپزید. در مرحله بعد پیاز را با انار و خلال پسته اندکی تفت دهید. حالا مرغ پخته را تکه تکه کرده و به مخلوط انار اضافه کنید.

  • کشک کدو علیرغم ساده بودن سرشار از مواد مفید برای بدن بوده و در عین حال پختن آن زمان زیادی هم نمی‌گیرد.
  • مردم سیستان و بلوچستان، به‌خصوص منطقه مکران، پلو بلوچی تهیه‌شده با تباهگ را در روزهای سرد سال و به‌خصوص در ماه رمضان به‌عنوان سحری می‌خورند.
  • سپس با دانه‌های انار، رب انار، پیاز داغ، شکر و ادویه می‌پزند.
  • لوبیا پلو غذای اصیل ایرانی است که طرفداران بسیاری هم دارد.

اول سیری در ایران، بعدا سفر در ایران – سایت سیری در ایران مجوز نشر دیجیتال برخط را از رسانه های دیجیتال کسب کرده و در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است. همچنین نماد اعتماد الکترونیکی را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت اخذ نموده است. امیدواریم که سایت “سیری در ایران” برای شما مفید بوده و بتوانید از مطالب آن بهره کافی ببرید. اگر از محتوای سایت راضی بوده و استفاده کردید، برای حمایت از ما، سایت را به هموطنان دیگر نیز معرفی نمائید.

در جستجوی پدر ، شعر استاد شهریار

می‌توانید مغز گردوی خردشده نیز به ماست و اسفناج اضافه کنید و باکمی زعفران روی ماست خود را تزیین کنید. به همین سادگی این پیش‌ غذای سنتی ایرانی آماده است می‌توانید میل کنید. مرغ را با پیاز رنده شده، سیر له شده، زردچوبه و فلفل در مقداری روغن در یک قابلمه تفت دهید تا آب پیاز تبخیر شود و رنگ تکه‌های مرغ عوض شود. سپس مغز گردوی پودر شده را در قابلمه بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید. یک لیتر آب جوش در قابلمه بریزید و درب آن را ببندید تا خورش روی حرارت ملایم گاز به‌آرامی بپزد.

قوروت بادمجان

همانطور که از اسمش پیداست با یک غذای شیرین طرف هستید و اگر از طعم شیرینی در غذا خوشتان بیاید حتما از طرفداران آن می شوید. برای درست کردن این غذا احتیاج به موادی مثل سیب ‌زمینی، تخم‌مرغ، زعفران، شکر، گلاب و جوهر لیمو است. این کافه به خاطر جذب روشنفکران، هنرمندان و فعالان شهر و همچنین محل ملاقات دوستداران هنر و فرهنگ، چه پیر و چه جوان، شهرت دارد. کافه صمیمی و دوستانه فروغ، منوی کوچکی از قهوه، چای، ساندویچ، اسنک و کیک، به‌علاوه مجموعه‌ای از غذاهای محلی از جمله چای گیاهی ایرانی را ارائه می‌دهد. آرد برنج، آرد سفید، آب، گلاب، شکر، روغن و زعفران مواد اولیه یکی از خوشمزه ترین دسرهای شیراز است. فالوده شیرازی از آن دست خوردنی هایی است که نیاز به معرفی ندارد چرا که پای ثابت دسرهای تابستان اغلب ایرانی ها فالوده است.

درست است که فلافل یک غذای محلی خوزستانی معرفی می‌شود اما در تمام شهرهای ایران پر شده از مغازه‌های فلافل فروشی. به خاطر ارزان بودن مواد اولیه‌ای که برای پخت فلافل استفاده می‌شود، قیمت نهایی آن خیلی مقرون به صرفه از آب درمی‌آید. به همین دلیل هم هر محله‌ای در تهران یک فلافل فروشی دارد. نخود پخته، ادویه و تخم‌مرغ همراه با مقداری فوت کوزه گری در تهیه فلافل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آشنایی با آداب و رسوم مردم چین در نوروز

معروف‌ترین غذای محلی که می‌شناسید کدام غذا است؟ درادامه این مطلب می‌خواهیم معروف‌ترین غذاهای سنتی ایران و اینکه به کدام استان یا شهر تعلق دارند را به شما معرفی کنیم. رستوران سنتی شهربانو یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در غرب پایتخت و محدوده شهرک غرب قرار دارد. این رستوران دارای دو بخش کاملاً مجزای کافه و رستوران است و در بخش کافه، قلیان نیز سرو می‌شود. رستوران سنتی شهربانو، حدود 20 نوع غذای گرم را به‌صورت کاملاً سلف و بوفه باز سرو می‌کند.