دسته‌ها
اخبار

لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-غذای رژیمی

در منوی غذای ایرانی، «میرزا قاسمی» به عنوان یک غذای ایرانی خوشمزه با اصالت شمالی، جایگاه ویژه‌ای دارد. برای طرز تهیه میرزا قاسمی کافی است بادمجان و گوجه فرنگی کبابی شده را با سیر و تخم مرغ بپزید و از طعم این غذای سنتی و اصیل ایرانی لذت ببرید. شیرازی‌ها معمولا به عنوان یک غذای سبک برای شام یا ناهار، «یتیمچه» را به عنوان غذای ایرانی بدون برنج در اولویت قرار می‌دهند. برای طرز تهیه پتیمچه، تنها به بادمجان و گوجه فرنگی نیاز دارید. البته می‌توانید به این غذای ساده ایرانی، سیب زمینی هم اضافه کنید. در لیست غذای ایرانی، «خورش به آلو»، یکی از خورش‌ها یا غذاهای زمستانی است.

  • سس روی این کلم بسیار خوشمزه است و طعم خاصی به آن خواهد داد.
  • ماهی شکم پر یک غذای خوشمزه و مجلسی است که در شهرهای مختلف ایران هر کسی به یک نوع و با سلیقه خودش آن را درست می‌کند.
  • زرشک پلو همیشه جز غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد.
  • برای پخت ته چین تنها نیاز به برنج، مرغ، ادویه، ماست و تخم‌مرغ است.
  • میگو پلو در استان‌های جنوبی کشورمان محبوبیت زیادی داشته و معمولا هفته‌ای یک بار آن را میل می‌کنند.

سرعت بالای طبخ اشکنه، آن را به غذای مناسب مواقع ضرورت تبدیل می کند. خانواده های ایرانی در مناسبت های مختلف از جمله دورهمی یا نذری، آش می پزند. هر منطقه در کشور ما، نوع خاصی از آش ها را طبخ می کنند. 20 آش محبوبی که بیشترین طرفدار را دارند، شامل موارد زیر می شود.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان کردستان

اگر بخواهیم طعم اصیل غذای ایرانی را به توریست‌ها بچشانیم، دیزی یا آبگوشت به عنوان اولیت گزینه به ذهنمان می‌آید. غذایی که از بدو کودکی در جمع‌های خانوادگی و آداب سنتی در ذهن ما نقش بسته است و از غذاهای محبوب محسوب می‌شود. در این بخش، نام انواع خوشمزه‌ ترین غذاهای ایرن را بر اساس نظرسنجی‌ها برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. اما شما می‌توانید در مقاله معرفی غذاهای ایرانی، لیست کامل نام غذاهای ایرانی را هم مطالعه کنید. به نظر من باید مستقیما به غذاهایی که در هر سفر می‌توانید از میل کردن آن لذت ببرید هم اشاره می شد.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان گلستان

بعضی از ما خاطره خوبی از بو و طعم تخم مرغ پخته و بافت لیز تخم مرغ نیم‌پز نداریم. برای همین غذاهایی که طعم تخم مرغ در آن غالب باشد را نمی‌پسندیم. بنابراین در اکثر مناطق ایران از بستنی اکبر مشتی به عنوان معروف­ترین بستنی سنتی ایرانی یاد می­کنند. اکبر مشتی از خدمه دربار قاجار بود و پس از انقراض سلسله قاجاریه، در حوالی میدان راه‌­آهن مغازه بستنی فروشی خود را با نام «اکبر مشدی» افتتاح کرد. اکبر مشتی اعتقاد داشت بستنی ایرانی باید با بستنی‌­های خارجی تفاوت داشته باشد.

این گیاه در مناطق متنوعی از ایران کشت می‌شود و خوشبختانه هنوز تولید و فروش آن رونق دارد. فالوده شیرازی در گرمای تابستان می­تواند شما را از عطش و گرمای زیاد نجات دهد. این دسر محبوب به همراه کمی لیموی تازه یا مربای آلبالو خورده می­شود.