دسته‌ها
اخبار

لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-غذای رژیمی

ته چین مرغ یکی دیگر از آن غذاهای مجلسی است که نه تنها با ظاهر زعفرانی و جذابش نماینده ی بی نظیری از غذاهای ایرانی است، بلکه مهارت آشپزی شما را زبانزد می کند. دیگر همه چیز برای ترتیب دادن یک مهمانی اعیانی ایرانی حاضر است. رشته‌پلو یکی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است که بیش‌تر با گوشت پخته یا پیاز داغ و خرما و کشمش یا هر دو طبخ می‌شود. رسم است که در روز جشن نوروز خورده می‌شود.رشته پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای بهشهر است . پیشنهاد می کنیم باقالی و شوید تازه تهیه کرده و تا حد امکان از باقالی منجمد و شوید خشک استفاده نکنید. گوشتی که همراه با این غذا سرو می شود، اختیاری بوده و می تواند گوشت مرغ یا گوسفند باشد.

برنج و گوشت گوسفندی، از مهم‌ترین مواد اصلی این غذای ایرانی محلی هستند. در این دسته بندی می خواهیم چند نوع از غذاهای برنجی خارجی را معرفی کنیم که در ایران نیز شناخته شده هستند و بعضی از خانوار های ایرانی نیز از این غذا ها استفاده می کنند. شاید خود خارجی ها این غذاها را با برنج ایرانی مصرف کنند، شگفت زده شوند. شما این فرصت را دارید تا با خرید برنج ایرانی، یک غذای خارجی بی نظیر خلق کنید. طرز پخت برنج ایرانیبرخوردار باشد و همچنین با فوت و فن های آشپزی پخت برنج ایرانی آشنایی داشته باشد.

  • هر دو نوع سبزی های تازه و خشک شده در فرهنگ غذایی ایرانی به چشم می‌خورد.
  • دلمه انواع مختلفی دارد و دلمه برگ مو، دلمه گوجه، بادمجان و فلفل دلمه ای از جمله معروف ترین آن ها هستند.
  • ممكن است در نگاه اول فكر كنید این غذا همان قیمه خودمان است و فرقی با آن ندارد.
  • منظور ایشون اشکنه بوده بانوی خوزستانی از گفتن قلیه تخم مرغ چون موادش با قلیه ماهی مشترک هست و جای ماهی تخم مرغ می گذاشتیم.
  • برای تهیه آن همان‌طوری که از اسمش پیداست به سیب زمینی و پنیر پیتزا نیاز داریم.

اما اصل قورمه سبزی از لوبیا قرمز، سبزی‌هایی از جمله شنبلیله، تره و گشنیز و جعفری به همره گوشت‌های تکه‌ای خورشتی درست می‌شود. آش دوغ از غذاهای محبوب تبریزی در فصل سرما است که برای تهیه آن از مواد خاصی استفاده می‌شود و ماده اصلی در آن دوغ‌های محلی این منطقه است. در استان‌های شمالی با فرا رسیدن فصل انار، طبخ خورشت ناردونی محبوبیت زیادی بین ساکنین شهرهای شمالی پیدا می‌کند. این خورشت در تمامی فصول سال، داخل منوی رستوران‌ها قابل مشاهده است اما طبخ ناردونی با انار تازه طعم خوشمزه‌تری به آن هدیه می‌دهد.

در این صورت می تواند پلوی ایرانی را به بهترین شکل ممکن تهیه کند. در وضعیت چلویی، برنج با هیچ گونه ترکیب اضافه مخلوط نمی‌شود. برای غذاهای چلویی می توان به انواع کباب و برنج یا غذاهای خورشتی اشاره کرد.

آش دوغ

آلبالو پلو که در اصل با برنج، گوشت، آلبالو و خلال پسته تهیه شده است، هم با گوشت قرمز قلقلی و هم با گوشت مرغ قابل سرو است. پختن آلبالو پلو به مهارت خاصی نیاز دارد، زیرا سمفونی واقعی رنگ ها و طعم ها است. برخی می گویند به مناسبت پایان زمستان و آغاز بهار در اسفند و مراسم نوروز توسط ایرانیان دوره ساسانیان پخته شده است. اگر از ایرانی‌ها بپرسید غذای مورد علاقه‌شان چیست، احتمالاً می‌گویند قورمه سبزی است! قورمه سبزی با گیاهان معطر، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز (در برخی نقاط ایران لوبیا سفید و چیتی) و گوشت گوسفند، گوساله یا بره تهیه می شود.

خورش‌های ایرانی

شما کدام یک از غذاهای ایرانی فوق را بیشتر دوست داشتید؟ نظرات و تجربه های خود را با تیم ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید. فسنجان که به گیلان برمی‌گردد معمولاً در نواحی شمالی ایران بسیار ترش‌تر است، اما در بیشتر نقاط آن با مرغ، بوقلمون، اردک یا گوشت قرمز تلخ و شیرین است. لوبیا پلو از جمله محبوب‌ترین پلوهای ایرانی است که همواره در طول تاریخ نه تنها از محبوبیتش کم نشده که با طرز پخت‌های متنوع، لذیذتر و محبوب‌تر هم شده است.

۱۸- آبگوشت اراکی به و گردو

باقالی پلو از مخلوط باقالی و شوید با برنج تهیه می‌شود که در کنار گوشت گوسفند یا گوساله سرو می‌شود. استفاده از ادویه‌هایی مانند دارچین باعث طعم خاطره‌انگیز این غذای خوشمزه می‌شود. در ادامه این مقاله با دستور پخت این غذای خوشمزه آشنا می‌شویم. لیست بهترین غذاهای ایرانی را با نام انواع کوکو پایان می‌دهیم.

اما اگر طعم غذاهای سنتی ایرانی را نچشیده‌اید و خاطره‌ای از آنها برای گفتن ندارید، پیشنهاد میکنم سریعا از سایت ره بال آسمان برای سفر خود بلیط رزرو کنید. اگر بخواهید لیست غذای ایرانی را بدانید باید توجه کنید که با توجه به تنوع غذا ها لیست یک غذای ایرانی شامل انواع مختلف خورشت ها و پلو ها و مواردی که پیش تر ذکر شد می باشد. حتی اگر به انواع رستوران ها و هتل ها مراجعه کنید و از آنها لیست غذای ایرانی را بخواهید آنها در قالب لیست های جداگانه و با دسته بندی های متفاوت این غذاها را به شما ارائه می دهند. بعضی از غذاها جزو غذاهای مجلسی تر و بعضی ها جزو غذاهای ساده تر و یا محلی محسوب می‌شوند.