دسته‌ها
اخبار

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران و شهرهای معروف را کجا بخوریم؟ + عکس مجله جاباما-غذای رژیمی

شما می‌توانید همراه با رب، چند عدد گوجه‌فرنگی را نیز سرخ کنید و در خورش بریزید. ایران در زمان امپراتوری پارس با کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و همچنین افغانستان، پاکستان، کشورهای عربی و ترکیه همسایه بود. اگر آب در حال جوشیدن بود لازم است که مقداری نمک به آن اضافه کنید. بعد از آن که آب خورش کم شد و خورش به روغن افتاد نوبت اضافه کردن تخم مرغ‌هاست.

  • همان طور که می‌دانید، مرغوب‌ترین و باکیفیت‎‌ترین زیره در ایران در استان کرمان به‌صورت خودرو رشد می‌کند و دلیل استفاده زیاد از این ادویه در غذای محلی کرمانی ها نیز همین است.
  • اگر دوست ندارید خورشت ناردون شما خیلی ترش شود، می‌توانید از کمی شکر برای شیرین‌تر شدن آن کمک بگیرید.
  • البته باید بدانید که بلغور پلو در برخی مناطق از ترکیب برنج و بلغور گندم درست می‌شود.
  • این غذای محلی اراکی به دو صورت آبدار و بدون آب، معمولا همراه با نان یا برنج و سبزی تازه سرو می‌شود.
  • باقالی قاتق از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که اصالت آن به شمال کشور برمی گردد.
  • سپس این مخلوط را می‌کوبند تا حالتی نرم و حلیم مانند به خود بگیرد.

پس از آن کباب برگ پیش روی شماست که با ورقه های نازک گوشت بره یا گاو، به همراه آب لیمو، پیاز، زعفران و کره طبخ می‌شود. کباب مرغ یا جوجه که در گذشته با استخوان و بر روی آتش کباب می‌شده، امروزه پس از خواباندن گوشت مرغ در آب لیمو و زعفران، بر روی آتش کباب می‌کنند. اگر خیلی خوش شانس باشید، می‌توانید به جگرکی برسید و سیخی جگر که با ریحان تازه و اب لیمو طعم دار شده نوش جان کنید.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان بوشهر

انواع حبوبات مثل لوبیا قرمز، عدس و نخود، برنج را همراه با دوغ چکیده حسابی می‌پزند تا آش دوغ آماده شود. مثل همه آش‌های دیگر از سیر داغ و پیاز داغ هم برای تزئین و خوشمزه شدن آش استفاده می‌شود. یکی دیگر از غذاهای محلی مازندران کدوبره است که خیلی هم سالم و لذیذ است. ترکیبی از کدوی سبز و سیب‌زمینی این غذای خوشمزه را می‌سازد. البته مواد دیگری مثل گوجه فرنگی، تخم مرغ، سیر و پیاز هم در این غذا حضور دارند. اگر با کدوی تازه این غذا را بپزید، طعم آن عالی خواهد شد.

غذای درشته (دزفول)

در آخر غذا را در ظرف سرو بکشید و روی آن را پیاز داغ و نعنا داغ تزئین کنید. بریان یا بریون که اغلب با نام بریانی در ایران شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین غذاهای سنتی اصفهان به شمار می‌آید. این غذا از جایگاه خاصی در میراث غذایی این استان برخوردار است و طعم بسیار لذیذی دارد. بهترین نوع بریان با گوشت گوسفند تازه تهیه می‌شود؛ اما امروزه این غذا را با گوشت مرغ نیز طبخ می‌کنند. آوازه و شهرت بریان، محدود به استان اصفهان و ایران نیست؛ این غذای سنتی بسیار لذیذ اصفهانی از شهرت جهانی برخوردار است. رستوران‌های مخصوصی به نام بریانی در استان اصفهان، این غذای لذیذ را به شما ارائه می‌کنند.

کوفته سبزی یک غذای خوشمزه سنتی شیرازی است که نوعی کوفته ایرانی در آش است. مواد اصلی این غذا گوشت چرخ کرده، برنج، نخود و مقدار زیادی سبزی است. برای تهیه کوفته سبزی در ابتدا مردم محلی آشی حاوی برنج و سبزی درست می‌کنند. شیرازی‌ها آن را از موادی چون گشنیز، تخم مرغ، آرد، گوشت چرخ کرده، برنج، گوجه فرنگی و …