دسته‌ها
اخبار

معرفی 9 تا از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که باید یکبار هم شده آن ها را امتحان کنید! ام ان زد-غذای رژیمی

خورش قیمه که مانند عدس پلو از غذاهای مناسبتی و نذری نیز محسوب می شود. لوبیا پلو هم یکی از صدر نشین های دسته بندی غذاهای پلویی در میان ایرانیان می باشد. این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانید به صورت گیاهی یا با گوشت درست کنید.

  • در بین طرز تهیه انواع غذاهایی که در این سایت مشاهده خواهید کرد انواع غذاهای سنتی ایرانی به همراه غذاهای محلی و طرز تهیه آنها را مشاهده می کنید.
  • عدس خیس شده را آبکش می‌کنیم و بعد آنرا داخل قابلمه می‌ریزیم و روی آنرا آب می‌ریزیم، به‌ طوری که حدودا دو بند انگشت آب بالاتر از سطح عدس باشد.
  • هم‌چنین فالوده شیرازی و بسیاری دیگر از دسرها و شیرینی‌های سنتی مخصوص شیراز هستند.
  • اصلا به نظر من یکی از دلخوشی های زندگی این است که خانه ات پر از عطر دلنشین قورمه سبزی شود و برای آماده شدنش لحظه شماری کنی.
  • انواع کباب و کوبیده در میان ایرانی ها و گردشگران نیز بسیار معروف و پرطرفدار می باشد.
  • آبگوشت یک غذای سنتی و خوشمزه است که دورهمی می‌چسبد و به همین دلیل اکثر ایرانیان در ظهر جمعه آن را درست می‌کنند.

جوجه کباب را همراه با گوجه کبابی و برنج زعفرانی و کره می خورند که بسیار ترکیب خوشمزه ای است. سرو این غذا چه با پلو زعفرانی و سبزی تازه باشد، و چه با نان سنگک و نوشیدنی عالی دوغ، طعم و عطر لذیذ آن را همیشه ثبت خواهد کرد. البته در هر ۲ مدل طبخ، این خورش همیشه طعم و عطر عالی و پرطرفدار خود را دارد. ترکیب حبوبات و گوشت در این غذا ها منبع بسیار خوبی از فیبر و پروتئین را فراهم می کند.

۲۰- آبگوشت گندم

چلو کباب بی شک یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی است و بسیاری از مردم آشپزی ایرانی را با چلو کباب می شناسند. خانواده کباب در ایران در واقع اعضای زیادی مانند بختیاری، سلطانی و غیره دارد. ته چین مرغ به دلیل آن که به صورت قالبی سرو می شود بسیار پرطرفدار است. می توان گفت که ته چین یک کیک ایرانی است که با برنج پخته می شود. این غذا مخلوطی از پلو و مرغ است به این صورت که مرغ پخته شده را لابه لای پلو می ریزند و در نهایت آن را دم می کنند.

طرز تهیه حلیم گوشت

همچنین می توان آن را به عنوان منبع کاملی از فیبر و بتاکاروتن در نظر گرفت. راستی برای دیدن طرز تهیه هر کدوم از این غذاها کافیه روی عنوان غذا کلیک کنین. توی هر قسمتی هم که به سوال یا مساله ای برخوردین میتونین با ما در میون بذارین تا در اسرع وقت پاسخ بدیم. حالا دیگه وقتشه برای خودتون یه فنجون چایی بریزین و بیاین پیشم بشینین تا با هم در مورد خوشمزه ترین غذای ایرانی صحبت کنیم. آبگوشت یا دیزی از مهمترین و کهنترین غذاهای ایرانی به شمار می رود.، در روزهای سرد زمستانی آبگوشت از فوق العاده‌ترین غذاهای ایرانی است. این غذا در گذشته خوراکی فقیرانه بود و در آن گوشت به کار نمی رفت و به معنای واقعی کلمه فقط آبِ گوشت و دمبه بود.

نام گذاری غذاهای شمال ایران مانند طبیعت زیبایش همیشه گردشگران را غافل‌گیر می‌کند. میزرا قاسمی را به عنوان غذای اصلی و با برنج سرو می‌کردند. اما طی چند دهه اخیر آنرا بیشتر به عنوان پیش غذا و با نان نوش جان می‌کنند.

سرو این غذا در کاسه های گلدار چینی بر جذابیت های آن می‌افزاید. # کباب های ایرانی از آن چیزی که تصور می‌کنید، متنوع ترند. پیش از همه می‌رویم سراغ کباب کوبیده، کبابی که با گوشت قرمز، پیاز خرد شده و نمک و فلفل پخته می شود. پس از آن کباب برگ پیش روی شماست که با ورقه های نازک گوشت بره یا گاو، به همراه آب لیمو، پیاز، زعفران و کره طبخ می‌شود.

کدو و بادمجان از خوشمزه‌هایی هستند که طعم خورشت را فوق العاده می‌کنند. خورشت کدو غذایی خوشمزه و آسان است که با گوشت تکه‌ای درست می‌شود. اگر به دنبال غذایی مجلسی و شیک برای درست کردن به هنگام ناهار هستید، قیمه نثار پیشنهاد من به شما عزیزان است. قیمه نثار برای شهر قزوین است و از گوشت‌های تکه‌ای به نسبت کوچک و خلال پسته، بادام، خلال پرتقال یا نارنج و …. در ابتدا کرفس‌ها را بشویید و به تکه‌های مساوی و کوچک خورد کنید.