دسته‌ها
اخبار

طرز تهیه خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی و جنوبی با ماهی-غذای رژیمی

در ادامه این مقاله با بهترین غذاهای قبرس شمالی آشنا می‌شوید. حتما لیست این غذاها را بنویسید تا بتوانید با آگاهی، از این خوراکی‌ها لذت ببرید. همچنین در قبرس رستوران های ایرانی نیز وجود دارد که در صورتی که از غذاهای قبرس خوشتان نیامد، می‌توانید از این رستورانها بازدید کنید.

  • از مواد اصلی این غذا می‌توان به گوشت چرخ کرده، کدوی رنده شده، پیاز، زیره، برنج و کره محلی اشاره کرد.
  • بد نیست بدانید در میان انواع خورش ترش تره شمالی، خورش ترش تره شرق گیلان، ترش تره تالش و ترش تره انزلی بسیار مشهور هستند.
  • این غذا که به آن خورش باقالی نیز می‌گویند به طور معمول با برنج شمالی سرو می‌شود.
  • اگر بخواهیم اناربیج را برایتان شرح دهیم، باید بگوییم که با غذایی شبیه به فسنجان روبرو هستید.

باقلا وابیج با باقلا، شوید خشک، تخم‌ مرغ، سیر و کره درست می شود و معمولا با برنج خوش عطر شمال، زیتون پرورده و ماهی شور خورده می شود. در این رستوران انواع غذاهای گیلانی سرو می‌شود ولی بیشتر برای کباب‌هایش مشهور است. ماهی‌های این رستوران و پیش غذاهای دل‌چسبش را نیز نمی‌شود نادیده گرفت. پارکینگ اختصاصی از جمله ویژگی‌های مهم و کاربردی این رستوران بوده که عده زیادی برای میل کردن غذا به آن سر خواهند زد. اگر علاقه‌مند به سفر هستید و بیش‌ترین مقاصدی که دوست دارید به آن سر بزنید، نواحی شمال ایران است، حتماً گذرتان به رستوران گیلکی آن مناطق افتاده است.

۲۰. کباب سرای حاج حسین

غذایی رژیمی و کم کالری که با کدو سبز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، تخم مرغ، سیر و پیاز تهیه می‌شود و معمولاً پخت سریع و آسانی دارد و می‌تواند وعده سبکی محسوب شود. خورشت محبوب و پر استفاده‌ای که با انار، رب انار، زعفران، مرغ، پودر طیر و موسیر، پیاز و روغن کنجد تهیه می‌شود و می‌توان به جای گوشت مرغ از گوشت دیگر پرندگان نیز برای طبخ آن استفاده کرد. چکدرمه غذایی مانند استانبولی پلو است که ترکمن‌ها در ظروف خاصی به نام قازان و با استفاده از گوشت، برنج، پیاز، رب گوجه فرنگی، و ادویه جات بسیار درست می‌کنند. ضمن اینکه در برخی نقاط گلستان، چکدرمه به وسیله گوشت ماهی طبخ می‌گردد.

ضرورت نظام‌مند شدن رسیدگی‌ها در پرونده‌های قضایی پولی و بانکی/ حمایت قانون‌مند از فعالیت‌های مشروع و قانونی

در بخش کافی شاپ پیتزا سولی هم کلی نوشیدنی سرد از جمله اسموتی، شیک، آبمیوه طبیعی، کلی نوشیدنی گرم که برخی چای و دمنوش هستند و برخی هم پایه آن ها قهوه می باشد ارائه می گردد. غذای دیگری که یکی از لذیذترین کباب‌های گیلان است، دوش کول کباب نام دارد و بسیار معروف است. اندازه برش کباب دوش شبیه به پنجه است و برای مزه‌دار شدن آن از پیاز و ادویه مخصوص استفاده می‌کنند.

تماس با مزه گردی

گیجاواش یک سبزی محلی است که به صورت خودرو در تپه های گیلان رشد می کند. برای درست کردن این غذا سبزی سیر و سبزی گیجاواش را تفت می دهیم و بعد تخم مرغ های زده شده را به روی سطح سبزی ها اضافه می کنیم. این غذای خوشمزه به عنوان یکی از غذاهای محلی استان مازندران معروف است.