دسته‌ها
اخبار

لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی-غذای رژیمی

مشهدی‌ها روی شله خورشت قیمه هم می‌ریزند که باعث خوشمزه‌تر شدنش می‌شود. اگر از دنده‌ کبابی صرف نظر کردید یا به رستورانی رفته‌اید که این غذا را تمام کرده بود، می‌توانید خورشت خلال بادام یا آش سورانه را تجربه کنید. احتمالاً با مراجعه به رستوران سنتی دف، محو تماشای نقش‌های آبرنگ در سقف این عمارت شوید. رستوران دف از جمله رستوران های سنتی تهران است که با سرو انواع غذاهای گیلانی، دل میهمانانش را به دست آورده است. رستوران دف از محبوب‌ترین رستوران‌ها برای توریست‌های خارجی است که به تهران سفر می‌کنند و به دنبال جایی برای امتحان طعم غذاهای گیلانی‌اند.

  • اگر با بودجه‌ای محدود به دنبال اجاره ویلا ساحلی در شمال باشید، می‌توانید با خیال راحت با جاباما گزینه موردنظرتان را پیدا کنید.
  • «شفته اراکی» یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی متعلق به شهر اراک است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد.
  • دقیقا نمی‌توان گفت که «خورش بلدرچین» جزو لیست جدیدترین غذای ایرانی است ولی یکی از غذاهایی است که تازگی‌ها نام خودش را در لیست غذاهای ایرانی باز کرده است.
  • باقلاقاتق، یکی از غذاهای خوشمزه شمالی است که گیلانی‌ها در پخت آن، تبحر خاصی دارند.

در برخی شهرها بلغور پلو را با گوشت یا مرغ سرو می‌کنند تا تبدیل به غذایی مقوی‌تر و سیرکننده‌تر شود. برنج را از یک تا دو ساعت قبل در آب و کمی نمک خیس کنید. سپس آب آن را خالی کنید و در یک قابلمه آب جوش بریزید تا برنج روی حرارت متوسط رو به زیاد برای هفت تا ۱۰ دقیقه بپزد و مغز دانه‌های آن نرم شود. پیاز دوم را نگینی خرد کنید و با کمی روغن در یک تابه بریزید تا کمی تفت بخورد.

۱۷– جوجه کباب

کارائی، کارایی، کرایی یا کراهی، یک نوع کاری سنتی پاکستانی، هندی و بلوچی با سس غلیظ بر پایه گوجه‌فرنگی است که در یک تابه گود و ضخیم به همین نام درست می‌شود. جالب است بدانید که کرائی، دو نسخه گیاهی هم دارد که با نام کارائی پنیر و کارائی سبزیجات شناخته می‌شوند. مقداری روغن کف قابلمه بریزید و ته‌دیگ دلخواهتان را در ته آن بگذارید.

طرز تهیه هویج پلو دارچینی خوشمزه و مجلسی با گوشت مرغ

«خورش شش انداز» یا «خورش شیش انداز» از انواع غذاهای ایرانی بدون گوشت است. در طرز تهیه خورش شش انداز معمولا از لبو، هویج و کدو هم استفاده می‌شود. «خورش آلو»، از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و اصیل است که با مرغ، گوشت قرمز یا کوفته قلقلی درست می‌شود. در طرز پخت غذای ایرانی خورش آلو، می‌توانید از آلو جنگلی یا خورشی و آلو بخارا استفاده کنید.

قوروت بادمجان

با شنیدن نام دلمه معمولا اولین چیزی که به ذهن همه ما می آید فقط دلمه برگ مو است، اما دلمه دارای تنوع بسیار زیادی است. دلمه‎ ی فلفل دلمه ای، بادمجان، گوجه و کلم از جمله معروف ترین انواع دلمه‏ ها هستند اما با این وجود همیشه دلمه‎ ی برگ مو طرفدار بیشتری داشته است. دلمه علاوه بر اینکه یکی از غذاهای سنتی ایران است، در واقع غذای محلی و مخصوص آذربایجان غربی و شرقی هم می‎ باشد.

برای آشنایی با طرز تهیه انواع ماش پلو به مجموعه غذاهای محلی کجارو سر بزنید. در میان غذاهای مختلف کردستان شاید بتوان آش‌ها را متنوع‌ترین غذاهای محلی این استان دانست که اغلب از مواد بسیار ساده و در دسترس خانوارها نظیر دوغ، کشک یا گیاهان کوهی تهیه می‌شوند. طبخ این آش‌های لذیذ و سالم معمولا در فصل زمستان رواج دارد که برای سلامتی و بهبود سرماخوردگی موثر هستند. علاوه بر این، وجود مواد طبیعی و گیاهی نظیر نان محلی و کره، تخم‌مرغ محلی، شیر، عسل و… شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان کردستان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید.