دسته‌ها
اخبار

لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس-غذای رژیمی

روغن زیتون، کره و چربی در پخت و پز و سالاد استفاده می‌شود. خاگینه، نرگسی یا املت اسفناج، املت قهوه خانه‌ای یا املت گوجه که ماده اصلی آن‌ها تخم مرغ است، به عنوان املت­‌های ایرانی معروف شناخته می­‌شوند. در این میان املت گوجه فرنگی محبوب‌­ترین املت ایرانی است و برای طبخ آن از پیاز، پوره گوجه فرنگی و تخم مرغ استفاده می­‌شود. در خصوص نامگذاری این غذا باید گفت که چون در تهیه این غذا از گوشت استفاده نشده، به نوعی غذای فقیرانه محسوب می­شود؛ بنابراین به آن یتیمچه می­گویند. این غذا با نان سرو می‌شود و در دستور اصلی آن از گوشت استفاده نمی­شود اما در برخی استان­های کشور گوشت گوسفند یا مرغ به آن اضافه می­کنند و آن را از این سادگی در می‌­آورند.

  • سپس قابلمه را روی گاز قرار می‌دهیم و به آن نمک اضافه کرده و می‌گزاریم تا آب به جوش بیاد.
  • این غذا با دوغ و ماست بسیار خوشمزه می‌شود و ظاهر آن مانند چلو گوشت است که طعم لذیذ گوشت بخاطر نحوه طبخ آن را متفاوت کرده است.
  • خیابان عبید زاکانی در شهر قزوین از مراکز قدیمی و مشهور پخت و عرضه حلیم در استان قزوین است.
  • توصیه ما به شما این است، مهمانان خارجی خود را به یک رستوران سنتی برده و برای وی دیزی سفارش دهید.

استانبولی یا دمی گوجه یكی از ساده ترین غذاهای خوشمزه است كه با مواد دم دستی ساده هم تهیه میشود. جوجه كباب از گوشت مرغ تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است. اكثریت قریب به اتفاق مردم ایران در تعطیلات و مسافرت ها، گوشت مرغ طعم دار شده را بر روی منقل كباب كرده و جوجه كباب می پزند.

طرز تهیه خورش شش انداز گیلانی

یکی دیگر ازغذاهای بسیار محبوب و ایده‌آل ایرانی، چلو کباب می باشد. این غذا در منوی رستوران های ایرانی و در بیشتر مهمانی ها به عنوان یک نوع غذای خوشمزه و فوق العاده طبخ می شود. البته کباب ها در نوع تغذیه و مواد تنوع بسیار زیادی دارند. باقلا پلو از دیگر انواع غذاهای برنجی فوق‌العاده‌ای است که با گوشت مرغ و گوشت قرمز آماده می شود. باقلا پلو طعم بسیار مطلوب و ایده‌آل دارد و به عنوان یک غذای مجلسی و عالی در میان سایر غذاهای برنجی شناخته می ‌شود.

پیچیدن عطر آبگوشت در فضای خانه است که لذت آن را بیشتر می کند. امروز در لیست غذاهای پرطرفدار جهان جای بسیاری از غذاهای محلی ایرانی خالی است. آرزوی ما این است که رستوران‌های ایرانی منوی خود را با غذاهای محلی و عطر غذاهای خوشمزه ایرانی پر کنند. آرسس شف معتقد است در این مسیر، یکی از گام‌های مهم یادگیری علم روز جهان است.

از معروف ترین و محبوب ترین غذای برنجی در آفریقا می باشد. ترکیب ساده برنج، گوجه، رب گوجه فرنگی، پیاز و ادویه جات می باشد و ظاهری شبیه به استانبولی خودمان دارد. پس اگر به یک مهمانی تشریف بردید و غذایی شبیه به استانبولی اما با طعم و بوی متفاوت را آماده کرده بودند، احتمالا جولوف پلو را خواهید چشید. البته طعم و عطر هر یک از غذاهای فوق، با برنج با کیفیت بسیار بیشتر می شود، بخصوص برنج ایرانی با کیفیت. مجموعه برنج تو با گردآوری انواع برنج ایرانی از شمال کشور، دسترسی تمام ایرانیان عزیز را به خرید بهترین برنج ایرانی، ساده کرده است.

آیا فهمیدن دستور پخت غذاهای خوشمزه ایران برای ما کافی است؟

چین، تایلند و کره از یک سو، غذاهای هندی از سوی دیگر، غذاها و باقلواهای عربی و ترکی همگی آدم را وسوسه میکند که این طعم های جدید را بچشد. حتی فکر اینکه یک غذای خیلی خوشمزه وجود دارد که تا به حال نخورده ایم، آدم را گرسنه میکند. با تنوعی گسترده از فرهنگ و طعم ها را واقعا نمیتوان نادیده گرفت. انقدر که اگر دوباره فکر کنید می‎بینید که چلوکباب نخوردن خیلی بدتر از تجربه نکردن یک غذای فرانسوی است! به مانند زرشک پلو، یکی از غذاهایی دیگر که می تواند ظاهری بسیار مجلسی به سفره شما ببخشد، ته چین بوده که آن را می ‌توان به صورت ساده و یا همراه با گوشت، بادمجان و مرغ درست کرد. با این وجود ته چین مرغ نسبت به سایر گزینه ها محبوبیت و شهرت بیشتری داشته و در میان بهترین غذاهای ایرانی جایگاه خاصی به دست آورده است.

قابلمه را با حرارت ملایم روی گاز قرار دهید تا آلبالو آب بیندازد و بجوشد. سپس آلبالوها را آبکش کنید و آب آن را نیز جداگانه در ظرف بریزید تا بعداً برای تهیه شربت آلبالو و یا رنگ دادن به برنج آلبالو پلو استفاده کنید. برای مطالعه ادامه طرز تهیه ته چین آلبالو خانگی به ۳ روش مختلف با مرغ یا گوشت می‌توانید رو لینک مقاله طرز تهیه ته چین آلبالو کلیک کنید. ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی است كه به لحاظ گستردگی انواع و البته شیوه طبخ آن می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد.