دسته‌ها
اخبار

لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج؛ 11 مدل غذای ایرانی با برنج مجله اسنپ اکسپرس

یکی از دیگر انواع غذای ایرانی که ظاهر رنگارنگ و زیبایی دارد آلبالو پلو می باشد. آلبالو‌ پلو به عنوان غذای مجلسی هم شناخته می ‌شود و در بسیاری از مراسم های رسمی و مهمانی این غذا را سرو می‌ کنند. آلبالو پلو یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود که آن را همراه با گوشت قرمز یا همان کوفته قلقلی درست می کنند. البته که بسیاری از افراد به جای گوشت قرمز گوشت مرغ درون این غذا می ریزند. تهیه کردن و طبخ آلبالو پلو به مهارت و تبحر خاصی نیاز دارد.

  • در هر شهر ایران نوع خاصی از آش پخته می‌شود اما خوشمزه‌ترین آن را می‌توان آش رشته دانست.
  • بریان تنها غذای مخصوص اصفهان بوده که مکان تهیه و فروش آن جدا و مستقل است و معمولاً با غذاهای دیگر طبخ نمی‌شود و این مساله اهمیت آن را نزد اصفهانی‌ها می‌رساند.
  • برای ادامه طرز تهیه آب دوغ خیار به مقاله آن مراجعه کنید.
  • در ادامه، خوش طعم ترین کباب های ایرانی را معرفی می کنیم.
  • نان‌ها را خوب به آب خورشت که چرب هم هست، آغشته می‌کنند.

گردشگران به اشتباه به این غذا بریانی میگویند که در اصلاح آن اصفهانی های اصیل نام این غذا را بریان عنوان می‌کنند. در مرحله‌ی آخر جگر سفید را هم بعد از پختن و چرخ کردن، سرخ می‌کنند و از آن به هنگام سرو در کنار بریونی استفاده می‌کنند. قبل از اینکه از طعم این غذا برای شما صحبت کنیم یک واقعیت را در باره ظاهر این غذا بهتر است بدانید چون در اکثر موارد دلتان نمی آید آنرا نوش جان کنید. اگر آشپزی که آن را برای شما سرو کرده باشد کمی ذوق هنری بخرج دهد دوست دارید ساعت ها به آن خیره شوید چون شبیه به یک تابلوی نقاشی است!

خورشت کدو حلوایی

پیاز و گرد در رب غلیظی از انار به آرامی با یک دیگر پخته می‌شوند و سس غلیظی را به دست می دهند. گاهی برای طعم دار کردن این خورشت از زعفران و دارچین استفاده می‌کنند و بعضی اوقات برای ایجاد تعادل در طعم خورشت، کمی شکر به آن می‌افزایند. که البته در هر دو صورت گوجه و سماق و فلفل کبابی و ریحان همراه جدانشدنی آن می باشد. کمتر ایرانی رو میشه پیدا کرد که این غذا رو امتحان نکرده باشه ولی هیمشه جزو سر لیست بهترین غذاهای ایرانی می باشد.

چلوکباب ایرانی یکی از محبوب ترین غذاهای سازمانی و شرکتی

خورشت بادمجان با رنگ قرمز و طلایی براقش که با گوجه فرنگی و زردچوبه پخته شده است، یکی از غذاهای بسیار محبوب ایرانیان است. بر روی خورشت لایه ی براقی از روغن و آب خورشت به چشم می‌خورد که نشانگر آن است خورشت در روغن و باقی مواد ساعت ها و به آرامی بر روی گاز پخته شده است. پیش از همه اندکی مزه ترش و تیز گوجه فرنگی، آب لیمو و گاهی مزه آبغوره را حس می‌کنید. برای پخت بادمجان ابتدا خودش را در روغن سرخ یا گریل می‌کنند و سپس با گوشت گوسفند، پیاز، گوجه فرنگی و ادیه جات می‌پزند.

مرغ، لپه، سیر و رب گوجه فرنگی اصلی‌ترین موادی است که در سیر قلیه می‌ریزند. سیر قلیه هم مثل خیلی از دیگر غذاهای گیلانی با برنج خورده می‌شود. که شامل25 آیتم غذای ایرانی شامل غذاهای مهمانی، غذاهای نانی، خورشی، کبابی و گوشتی است. با این دوره می‌توانید مدرک معتبر بین المللیو قابل ترجمه دریافت کنید. حبوبات از مواد اصلی پخت این غذا هستند که باید از شب قبل خیس شوند تا در اصطلاح نفخ آن‌ها گرفته شده و زودتر پخته شوند. بعد از اضافه کردن رشته معمولا نیم ساعت زمان لازم است تا آش جا بیفتد.

طرز تهیه اشکنه اصیل ایرانی؛ لیست ۱۵ اشکنه لذیذ و ساده

سیب زمینی و پنیر یکی از غذاهای سریع و خوشمزه است که طرز تهیه آن بسیار ساده است. برای تهیه کوفته کباب ترکیه ای ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده که آب آن را گرفته‌اید مخلوط کنید. برای ادامه طرز تهیه کوفته کباب ترکی به مقاله آن مراجعه کنید. کبه یک غذای عربی و جنوبی‌های ایران است که با سیب زمینی، برنج، گوشت چرخ کرده یا بلغور درست می‌شود. برای تهیه کبه ابتدا ابتدا برنج نیم دانه ایرانی را چندین بار بشویید و حدود ۱۲ ساعت خیسانده و کنار بگذارید (از شب قبل).

ابتدا برای درست کرده دلمه برگ مو لپه را از قبل خیس کرده و با نمک و آب می‌گذاریم تا بپزد. برنج نیز به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باید در آب جوش به صورت بکشی پخته شود تا نرم شود. گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه کنید و کاملاً تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. سماق پلو یک غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با سماق قرمز و آب لبو درست می‌شود. این غذا را با کباب خانگی که به صورت سرخ کرده است، درست می‌کنیم.

خلال بادام و گردوهای خورد شده را به گوشت اضافه کرده و کشمش شسته شده را داخل گوشت و پیاز بریزید. اگر گوشت چرخ کرده شما در فریز بوده و یخ زده است از ۱ ساعت قبل بیرون بگذارید و بزارید با دمای محیط یخ آن آب شود. یک عدد تخم مرغ را شسکته و خوب به هم بزنید تا زرده و سفیده با هم مخلوط شود. برای طرز تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو بر روی لینک کلیک کنید. غذاهایی که با گوشت چرخ کرده درست می‌کنند، بسیار متنوع هستند.