دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای ایرانی از نظر مردم + محبوبترین غذا لست سکند

به عنوان آخرین غذا در لیست بهترین غذاهای ایرانی به معرفی چلو دیزی میپردازیم. چلو دیزی یکی از غذاهای محلی کاشان است که شاید در ابتدا تصور کنید همان دیزی معمولی است اما به روش دیگری سرو میشود، اما اینطور نیست. گوشت را با لوبیا چشم بلبلی و پیاز می‌پزند و بعد برنج را همراه با این مواد دم می‌کنند. این غذا با دوغ و ماست بسیار خوشمزه می‌شود و ظاهر آن مانند چلو گوشت است که طعم لذیذ گوشت بخاطر نحوه طبخ آن را متفاوت کرده است. انکار نکنید 😉 این مساله دلیل بر شکمو بودن افراد نیست. مطمئنا حالا بیشتر از قبل اعتماد دارید چون یک نکته مهم از خودتان را به شما یادآوری کردیم.

یکی از ز بهترین غذاهای ایرانی که در بسیاری از مجالس سرو می‌شود زرشک پلو با مرغ است. زرشک پلو از ترکیب زرشک برنج سفید و زعفران تهیه می ‌شود. علاوه بر طعم فوق العاده بی‌نظیری که این پلو دارد ظاهر بسیار زیبا و مجلسی را هم به سفره شما می‌ بخشد. زرشک پلو با مرغ یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود. که در دنیا هم شهرت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. بسیاری از افراد زرشک پلو با مرغ را با روش‌ های متنوع طبخ می نمایند.

  • «خورش شش انداز» یا «خورش شیش انداز» از انواع غذاهای ایرانی بدون گوشت است.
  • طرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان در عین شباهت زیاد به کشک بادمجان، تفاوت‌های زیادی هم با آن دارد.
  • یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای سمنان ته چین مرغ است که در سایر استان‌های کشور هم محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
  • برای ادامه‌ی طرز تهیه بورک حلزونی با مرغ و قارچ اینجا کلیک کنید.

در این میان آش رشته از همه معروف تر است و گردشگران خارجی با آن بیشتر آشنا هستند. البته در هر ۲ مدل طبخ، این خورش همیشه طعم و عطر عالی و پرطرفدار خود را دارد. اگر میخواهید آشپزی را از پایه شروع کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم آشپزی سنتی آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

غذاهای لاکچری ایرانی ☀️ ( معروف ترین غذاهای ایرانی )

قدیمی‌ها «اشکنه» را به عنوان یک غذای ایرانی نونی خوشمزه می‌شناسند که آن را به عنوان غذای ساده برای شام یا ناهار هم درست می‌کنند. برای طرز تهیه اشکنه زمان کمی لازم است و با مواد ساده‌ای هم درست می‌شود. از انواع غذاها ایرانی محلی می‌توان به «آبگوشت به و بادمجان» اشاره کرد. در طرز تهیه آبگوشت قمی به و بادمجان از نخود یا عدس هم استفاده می‌شود.

لوبیا پلو

البته بسته به محل زندگی و نوع ماهی می‌توانید مواد داخل آن را تغییر دهید. سوپ هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذا برای سرماخوردگی و غذای رژیمی مناسب است. برای سوپ معمولاً از عصاره گوشت مرغ یا آب مرغ استفاده می‌کنند. برای تهیه آن همان‌طوری که از اسمش پیداست به سیب زمینی و پنیر پیتزا نیاز داریم. سیب زمینی‌ها را کاملاً بشویید و به صورت یک اندازه خلال کنید. سپس سیب زمینی را با ادویه‌های طعم دهنده، مزه دار کنید.

طرز تهیه خورش کنگر • خواص کنگر و روشهای مصرف آن

بسیاری از ایرانیان و البته توریست های خارجی عاشق این غذا بوده و آن را با برنج سفید و یا برنج زعفرانی ترکیب می‌کنند. خورش فسنجان با استفاده از گردوی آسیاب شده، گوشت مرغ با کوفته قلقلی و رب انار تهیه می‌ شود. به مانند پخت قرمه سبزی، این خورش را نیز می توانید با حرارت کم و در مدت زمان طولانی بپزید. نوع پخت خورش فسنجان به شکلی است که در نقاط مختلف ایران آن را متناسب با سلیقه خود به شیوه های گوناگون درست می کنند.

غذاهای مجلسی اصالتا ایرانی را می‌توانید به راحتی در منوهای رستوران‌ها پیدا کنید ولی این غذاها را خودتان هم می‌توانید در خانه درست کنید. معمولا غذاهای ایرانی مجلسی امتحان خود را پس داده‌اند و با ذائقه ایرانی‌ها کاملا سازگاری دارند. کمتر شعری را از شاعران نامی ایران می توان یافت که شهرت جهانی نداشته باشند. ولی واقعا یک مقدار که به این شعر بیشتر دقت می‌ کنید می بینید که باز هم غذا خوردن از مهم ترین ارکان زندگی هر فرد است چون برای اینکه یک فرد به تجربه کافی برسد ضروری است! اینکه در شهر های مختلف سفر کنید و یا حتی با افراد مختلف در معاشرت باشید تجربه ای به ارمغان می آورد که با هیچ سرمایه ای خریدنی نیست. در این میان سعدی از اصطلاحات خام و پخته هم استفاده کرده تا مفهوم بی تجربگی را با یک فرد بالغ مقایسه کند.