دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای ایرانی از نگاه سرآشپز آمریکایی ️ کارناوال-غذای رژیمی

این غذا با ماهی، مرغ یا گوشت قرمز و ماهیچه سرو می شود که بسیار خوش طعم می باشد. در شمال ایران سبزی پلو همواره در کنار ماهی و لیمو ترش تهیه می شود و ماهی را هم به صورت کبابی درست می کنند. شاید ظاهر فسنجان برای گردشگران خارجی جالب نباشد اما همه می دانیم که فسنجان یکی از جذابترین و خوش طعمترین غذاهای ایرانی‌ست. خورشت فسنجان به صورت سنتی با گوشت اردک پخته می شود اما امروزه آن را با مرغ یا گوشت های تکه شده‌ی قرمز نیز طبخ می کنند. دیده شده که در مناطق شمالی کشور، خورشت فسنجان را با ماهی نیز طبخ کنند.

از بهترین غذاهای ایرانی تابستانی می‌توان به «آلبالو پلو» اشاره کرد. در طرز تهیه آلبالو پلو می‌توان از انواع گوشت قرمز و سفید استفاده کرد. شاید در میان اسم غذاهای ایرانی «خورش طلا کوله» کمی غریب باشد. در طرز تهیه خورش طلا کوله علاوه بر مرغ، از سبزیجات معطر و گردو هم استفاده می‌شود. قورمه سبزی به عنوان یکی از انواع غذاهای برنجی معروف و بسیار محبوب در ایران معرفی می گردد. برای تهیه خورشت قورمه سبزی از گوشت گوسفند، گوشت مرغ و ‌لوبیا قرمز استفاده می شود.

  • به طور مثال یکی از غذاهای سنتی ایرانی که بسیار محبوب و مشهور است کوفته تبریزی است که در همه جای ایران تهیه می‌شود که ریشه آن از شهر تبریز است.
  • آبگوشت یا دیزی هم از آن غذاهایی است که ما ایرانی ها خاطرات زیادی با آن داریم و همیشه در برنامه غذایی مان جای دارد.
  • این غذا را با کباب خانگی که به صورت سرخ کرده است، درست می‌کنیم.
  • این غذای پای ثابت پخت نذری‌هاست و در بیشتر مجالس مذهبی همراه با کوکوسبزی یا عدس‌پلو پخته‌ می‌شود.

با دانستن آنها می‌توانید تا حد زیادی سطح کیفیت غذای خود را ارتقا دهید. در دستور پخت هایی که در این سایت ارائه شده سعی کردیم بیشتر فوت و فن های پختن غذا های مختلف را آموزش دهیم تا نتیجه بهتری بگیرید. برای ادامه طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با قارچ و سیب زمینی اینجا کلیک کنید. سیب زمینی و پنیر یکی از غذاهای سریع و خوشمزه است که طرز تهیه آن بسیار ساده است. برای تهیه کوفته کباب ترکیه ای ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده که آب آن را گرفته‌اید مخلوط کنید.

پیتزا قارچ و گوشت

قیمه نثار در گویش به اشتباه قیمه نساء هم تلفظ می‌شود بیشتر در مراسم و مجالس رسمی آن را سرور میکنند. بوی عجیب و مدهوش کننده زعفران و دارچین از فاصله های خیلی دور هم به مسافران پیغام یک تجربه بی نظیر را می دهد. اگر به تبریز سفر می‌کنید ایمان داشته باشید که معروف‌ترین آش دوغ دنیا! روش های طبخ این آش خوشمزه متفاوت است اما دستور پخت طلایی و اصلی آن نزد مردمان مهمان نواز و خوش ذوق تبریز است. آش دوغ به زبان ترکی آیران آش یا دوغا معنی شده و تفاوت آن با دیگر آش‌ها را می‌توان در انواع سبزی های کوهی و همچنین دوغی که برای طعم دار کردن آن اضافه میشود دانست. با توجه به اینکه در شهر همیشه سبز و رویایی تبریز دامپروری بسیار رواج دارد، طعم خاص دوغ به خاطر تغذیه سالم دام ها ملموس‌تر است.

ته‌چین یکی از غذاهای ایرانی محبوب و رایج است که معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود. در تهیه عدس ‌پلو از روش‌ها و مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود. به طور مثال برخی آن را با گوشت کوفته ریزه، گوشت چرخ کرده تفت داده شده، گوشت مرغ و به همراه کشمش و خرما تهیه می‌نمایند. همچنین در برخی نواحی ایران از ادویه‌های متفاوتی برای طعم‌دهی استفاده می‌کنند. مثلا در خراسان از زیره سیاه در تهیه عدس پلو استفاده می‌کنند. همچنین حاوی مقادیر فراوانی از فیبر است و باعث دفع کلسترول می‌شود.

کباب‌های ایرانی

این غذای خوشمزه هم از پر طرفدارترین غذاهای این دسته بندی محسوب می شود و معمولا در مهمانی ها سرو می شود. یکی از قسمت‌های جذاب سفر توریست‌های ورودی به ایران بحث غذا و خوارک‌های ایرانی است. در میان محبوبترین خورشت های ایرانی نیز، قرمه سبزی در میان این گردشگران شناخته شده‌تر است. ، عنوان محبوب ترین غذای ایرانی از دیدگاه مردم را کسب کند. لست‌سکند از همه‌ دوستانی که در این نظرسنجی شرکت کردند و در طول اجرای آن همراه ما بودند، نهایت تشکر و قدردانی را دارد. هر کدام از این غذاها و خوراک‌ها، طعم و مزه خاصی را در هر نقطه از این کشور دارند و گذشته از آن، غذاهای بومی مناطق مختلف نیز واقعا شایسته شناخته شدن بیشتر هستند.

بهترین غذاهای ایرانی از نظر مردم + محبوبترین غذا

به‌طورکلی برای ته‌چین به ماست چکیده و زعفران و یک عدد تخم‌مرغ احتیاج داریم تا با برنج مخلوط کنیم، اما برای این ته‌چین، اسفناج تازه نیز باید داشته باشیم. رکن اصلی این غذا، زرشک است که باید با مقداری شکر و کره آن را تفت بدهید و زعفران اضافه کنید تا زرشک پلو با مرغ مجلسی شما آمادة نوش جان کردن شود. برای تهیه میگو پلو به میگو پاک شده، گشنیز، پیاز،سیر، زعفران، رب گوجه فرنگی به همراه برنج نیاز داریم. ابتدا پیاز و سیر ها را پوست بگیرید و بشویید و بر روی تخته آشپزخانه با استفاده از یک چاقوی به صورت نگینی خرد کنید. فینگر فود‌ها از غذاهایی هستند که نه تنها دستور پخت راحتی دارند، بلکه برای کسانی که وقت کافی برای درست کردن ناهار ندارند بهترین گزینه است. یکی از غذاهایی که برای کسانی که می‌خوان سریع و فوری برای ناهار چیزی درست کنند.