دسته‌ها
اخبار

لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار-غذای رژیمی

قلم ابزاری است برای فرار از واقعیت، واقعیت تلخ زندگی روزمره که هر ثانیه با آن درگیر هستیم. عمر آدمی اجازه نمی‌دهد تا به همه جا سفر کند، اما می‌توان بر بال قلم نشست و بر فراز آسمان خیال پرواز کرد. قلم هم تنها چاره من برای فرار از روزمرگی زندگی شده … چاره‌ای که به آن عادت کردم و ترک عادت نیز موجب مرض است… لطفاً دوباره وارد شوید.برگهٔ ورود در یک پنجرهٔ تازه باز خواهد شد.

  • این رستوران با سه طبقه مجزا، میزبان شما در میهمانی‌ها، جشن‌ها و دورهمی‌های دوستانه هم هست.
  • درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا برنج کمی بپزد و آب آن کشیده شود.
  • همان مواد اولیه‌ای که معمولاً در تمام خانه‌ها هست برای پخت این غذا استفاده می‌شود و همین هم باعث شده که غذای راحتی باشد.
  • فضای داخلی رستوران به‌خوبی طراحی شده و با ترکیب چوب و کاه‌گل، محیطی بی‌نظیر را ایجاد کرده است.
  • برای پخت این غذای خوشمزه ایرانی، به حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارید.

شما می‌توانید مرغ را ریش ریش کنید و در کمی کره تفت هید. شش انداز از جمله غذاهای زنجانی است که مردم برای شب چهارشنبه سوری تدارک می‌بینند. این خوراکی بسیار مقوی از ترکیب خرما، گردو، کشمش، پیاز، تخم‌مرغ و شیره انگور تشکیل می‌شود و به خاگینه خرما شباهت دارد. این غذا اغلب در فصل سرد تهیه می‌شود؛ زیرا مواد اولیه آن طبع گرمی دارند و از کالری بالایی برخوردار هستند و از همین رو انرژی بدن را افزایش می‌دهند.

در ضمن اگر رژیم دارید و نمیتونید از گوشت قرمز استفاده کنید آموزش پخت کباب کوبیده مرغ رو ببنید. و حتی در مواقع عادی و به صورت روزانه بسیار متداول بوده است. این غذای سنتی امروزه هم طرفداران خاص خود را دارد و مخصوصا پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها علاقه خاصی به ان دارند. اگر ایرانی هستند، محال است که طعم خوشمزه این غذا را امتحان نکرده باشید. روزهای جمعه و دورهمی های خانواده فرصت بسیار خوبی برای تهیه آبگوشت و مخلفات مخصوص کناری آن است. قیمه لاپلو از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که با نام های متنوعی در میان ایرانیان شناخته می شود، این غذا ترکیبی از پلو و خورش قیمه کم آب است که با هم ترکیب شده و دم گذاشته می شوند.

رنگین‌کمانی از مزه‌ها، بهانه‌ای برای سفر

برای تهیه این غذای معروف شیرازی ابتدا پیاز، هویج، کلم و سبزی را سرخ می‌کنند. در آخر برنج را داخل قابلمه می‌ریزند و همه را با هم دم می‌کنند. توجه داشته باشید که از آنجایی که این غذای شیرازی گوشت ندارد، گزینه خوبی برای گیاهخواران است. کلم پلو شیرازی که بسیار معروف است و در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج مجلسی نیز قرار میگیرد.

معمولاً توصیه می‌شود اگر از افراد کم‌خون هستید، در این غذا به جای خلال بادام از خلال فندق استفاده کنید. با اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورشت قیمه نثار نیز می‌توانید به جذب آهن در این غذا کمک زیادی کنید. تعداد کثیری از بهترین غذاهای سنتی ایرانی از سراسر کشور گردآوری کردیم که در ادامه مختصرا به آنها میپردازیم .

۲۰. غذاهای محلی استان خراسان شمالی

علاوه بر این برخی از غذاهای سنتی و اصیل ایران در تمام شهرها مشترک هستند. از جمله این غذاها می‌توان به آبگوشت، فسنجان و ته‌چین اشاره کرد. گاهی، همین غذاها هم در شهرهای مختلف با ترکیبات و شیوه‌های متفاوتی پخته می‌شود.

۲۷. غذاهای محلی استان البرز

بسیاری از افراد برای مقابله با بوی میگو از این ادویه‌ها یا سیر و پیاز استفاده می‌کنند که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. در وهله‌ی اول، این خود ماهی است که خواص غذایی بسیار خوبی دارد. ماهی سرشار از موادی مغذی مثل پروتئین و ویتامین دی است و به علاوه می‌توان آن را بهترین و کامل‌ترین منبع برای اسید‌های چرب امگا ۳ دانست.

البته می‌توانید به این غذای ساده ایرانی، سیب زمینی هم اضافه کنید. حالا که فصل زمستان فرا رسیده است، فرصت تهیه انواع غذاهای ایرانی زمستانی را از دست ندهید. طرز تهیه خورش لبو بسیار ساده است و معمولا به خاطر رنگ جذابش، طرفداران زیادی هم دارد. به لیست غذاهای ایرانی، «خورش آلو اسفناج» را هم اضافه کنید. در طرز تهیه خورش آلو اسفناج، گوشت، اسفناج و آلو به کار می‌رود و آن را به یک غذا ایرانی خوشمزه تبدیل می‌کند.

به دلیل اینکه ما ایرانی ها به غذا اهمیت ویژه ای می دهیم، غذاهای ایرانی شامل دسته بندی های بسیار متنوعی می باشند. البته همانطور که مطمئنا می دانید اکثر غذاهای اصیل ایرانی نیاز به زمان زیادی برای آماده شدن دارند. در این مطلب سعی می کنیم لیستی کامل از غذاهای ایرانی را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم. برای مشاهده آموزش هر دستور غذا، کافیست روی عکس آن کلیک کنید. دوپیازه که به دوپیازه آلو هم معروف است، از غذاهای ساده و خوشمزه شیرازی است. برای تهیه این غذا، از پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و ادویه استفاده می‌شود.

بادمجان‌هایی که از قبل سرخ کردید را به مخلوط اضافه کرده و با گوشت‌کوب یا قاشق حسابی بکوبید تا له شوند. می‌توانید کشک را با آب مخلوط‌کنید و به مواد اضافه کنید تا همراه آن‌ها بجوشد. می‌توانید کشک را در انتها موقع میل کردن به غذا اضافه کنید.