دسته‌ها
اخبار

لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس-غذای رژیمی

تاکو همچنین ادویه خاصی دارد که از ترکیب چند ادویه درست می‌شود. برای تهیه نان ترتیلا آرد ذرت و گندم به همراه روغن مایع و آب استفاده می‌کنیم. برای تهیه خورشت کدو حلوایی و ادامه آن به مقاله آن مراجعه کنید.

  • گاهی از این غذا در گویش‌های عامیانه با نام قیمه نسا یاد می‌شود كه به اشتباه جا افتاده است.
  • سپس در ادامه خامه را نیز به کاسه اضافه کنید و مجدداً آن را با همزن، هم بزنید تا مواد کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند و فرم یکدستی به خود بگیرند.
  • ایران با توجه به تاریخی که دارد، گنجینه‌ای از انواع غذای اصیل، پاک و لذیذ است.
  • برای سوپ جو از شیر و خامه به همراه قارچ استفاده کنید.
  • برنج نیز به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باید در آب جوش به صورت بکشی پخته شود تا نرم شود.

بعضی ها این غذای لذیذ را با نان سنگک میل میکنند و بعضی ها با برنج. که البته شعار معروف چلوکباب ایرانی نون داغ و کباب داغ است. در کنار این غذا معمولا ریحان و پیاز و دوغ جذاب هایی هستند که شدیدا به طعم و مزه غذا جذابیت اضافه می کنند. به دلیل همین تنوع و گستردگی است که در حال حاضر تهیه و تدارک غذاهای سازمانی و شرکتی یکی از سخت ترین مشاغل موجود در دنیا است. دیزی در غذاهای ایرانی شهرهای مختلفی پخته و سرو می شود.

طرز تهیه دلمه برگ مو

از غذاهای محلی گرفته تا غذای ایرانی مجلسی که هر کدوم با عطر و طعم بی نظیرشون عقل و هوش رو از سر همه می پرونن. ولی یه وقتایی هست که بین این موارد زیاد و متنوع ممکنه یکم گیج بشیم و ندونیم الان چی درست کنیم. خب برای این وقت ها که ممکنه برای همه پیش بیاد، ما یه فهرست تشکیل دادیم از خوشمزه ترین غذای ایرانی. از دیگر غذاهای جذاب ایرانی که هیچ گونه گوشتی در آن به کار نمی رود آش رشته است. آش انواع بسیاری دارد و تقریبا می توان گفت که به اندازه‌ی سوپ ها متنوع می باشد. با وجود ده ها نوع آش، همواره آش رشته پرطرفدارتر بوده است.

۳۰- خورش مرغ افشاری

لپه را که از قبل خیسش کرده‌ایم به پیاز اضافه می‌کنیم. به غذاهای ترش علاقه دارید؟ترشی تره بدون شک جز بهترین غذاهایی است که می‌توانید میل کنید. این غذا در استان‌های شمالی طبخ شده و به طعم ترشش مشهور است که این طعم برای برخی افراد جذاب و برای برخی خوشایند نیست. بیشتر ایرانیان سال جدید خود را با وعده غذایی سبزی پلو با ماهی شروع می‌کنند. منشا این غذا به استان مازندران باز می‌گردد اما در حال حاضر توسط مردم کلیه شهرها طبخ می‌شود. برای این شماره یکی از خورشت های محبوب و بسیار خوشمزه ایرانی را آماده کرده ایم.

كنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای كسانی كه گرم‌مزاج هستند یا از كم‌خونی و نارسایی كبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است. كباب برگ با برنج چلو سرو شده و گوجه كبابی، فلفل كبابی، سبزی ریحان و پیاز از ملزومات اصلی این غذاست و حتما باید به صورت دورچین سرو شوند. به‌عنوان یکی از خوشمزه‌ترین و رسمی‌ترین غذاهای ایرانی که گاهی با گوشت مرغ هم تهیه می‌شود، درست کردن نسخه واقعی آن می‌تواند کار سختی باشد و به تجربه و مهارت کافی نیاز دارد. این غذا یک گزینه عالی برای پذیرایی از مهمانان و عزیزان است. اگر هنوز این غذا را نپزید، بهتر است قبل از سرو برای مهمانان، یکی دو بار آن را امتحان کنید تا به آن مسلط شوید.

بخش زیادی از محبوبیت پایین این خورش‌ها بخاطر نامأنوس بودن طعم کرفس، بامیه، ریواس و کنگر برای ذائقه ما است. این محتویات باید کاملاً تمیز شود و برای مدت طولانی بپزد تا نرم شود. غذای سیرابی معمولاً به صورت سوپ سرو می­‌شود و محتویات آن سیرابی، پیاز، سیر، ادویجات و گاهی نخود است. این دسر ترکیباتی مانند جوانه گندم، تخم مرغ، گل رز، شکر، کره و …

بعد از اینکه مقداری پیاز نرم شد، به آن زردچوبه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با پیاز و زردچوبه کاملاً مخلوط و یکدست شوند. ممنون از زحمتی که کشیدین ولی تو قسمت هرمزگان حقیقتش خود من که هرمزگانی ام جز یکی دو مورد اسم بقیه غذاها رو اصلا نشنیدم. براساس تجارب ۳۰ ساله‌ی دکتر کرمانی، رژیم گروهی بهترین راه‌حل برای حفظ انگیزه‌ی افراد طی رژیم و رسیدن به وزن دلخواه در مدت کوتاهه.

خوراک لوبیا چیتی یک غذای خوشمزه و مقوی برای ناهار یا شام است. خوراک لوبیا چیتی با سیب زمینی و قارچ خوشمزه تر است و باید طوری درست کنیم که خوراک لعاب داشته باشد. در این غذا سیب زمینی، هویج، لوبیا سبز، سینه‌های مرغ تکه‌ای یا ران مرغ به همراه نخودفرنگی و … وجود دارد. برای بهتر مزه‌دار کردن مرغ آن را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کرده و با پیاز و سیر و زردچوبه می‌گذاریم تا بپزد. یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی خورشت فسنجان هست که هم با مرغ و هم با گوشت چرخ کرده قلقلی درست می‌شود. خورشت کدو حلوایی را هم با گوشت گوسفندی و هم گوشت مرغ می‌توانید درست کنید.