دسته‌ها
اخبار

لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی-غذای رژیمی

معمولا طعم خاص این غذا به دلیل وجود تمبر هندی و لیمو امانی است. از خوشمزه‌ترین غذاهایی که می‌توان برای مهمانی‌ها استفاده کرد، زرشک پلو با مرغ است که با کمی زعفران می‌توان رنگ و عطر خوشی به آن هدیه داد. سیب پلو از غذاهای اصلی و خوشمزه کشورمان است که اصالتی کرمانشاهی دارد و می توانید به دلخواه آنرا به همراه مرغ یا گوشت سرو کنید. قیمه لاپلو از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که با نام های متنوعی در میان ایرانیان شناخته می شود، این غذا ترکیبی از پلو و خورش قیمه کم آب است که با هم ترکیب شده و دم گذاشته می شوند. خورش لوبیا سبز از خورش های قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی طبخ می شود، این خورش معمولا با گوشت قرمز یا گوشت مرغ درست می شود. شامی کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که مانند کباب تابه ای از کباب های خانگی محسوب می شود.

پنینی مرغ از ترکیب سینه مرغ، خامه صبحانه، سیر، جعفری، قارچ و نان همبرگر به همراه ادویه‌هایی چون فلفل، زردچوبه و پاپریکا درست می‌شود. در مرحله‌ی اول یک کاسه با اندازه مناسب تهیه کنید و ماست را درون کاسه بریزید. به این نکته دقت کنید که بهتر است از ماست چکیده برای تهیه آب دوغ خیار استفاده کنید. سپس با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، ماست را به خوبی هم بزنید تا کاملاً صاف و یکدست شود. برای ادامه‌ی دستور پخت فلافل مانند فلافلی‌ها اینجا کلیک کنید. ته قابلمه کمی روغن ریخته و نان لواش برای ته دیگ می‌گذاریم.

ابتدا آلبالوها را باید هسته گیری کنید و آن را با مقداری شکر روی گاز بگذارید تا پخته شود و در واقع مربای آلبالو آماده شود. مقدار شکر به شما بستگی دارد که دوست دارید آلبالو پلو شیرین داشته باشید یا ملس. گوشت چرخ‌کرده و پیاز و آرد نخودچی و ادویه‌ها را مخلوط و در ماهیتابه سرخ کنید. استفاده از خلال پسته در این غذا سلیقه‌ای است اما رنگ و مزه خوبی به غذای شما می‌دهد. بعد از اینکه برنجتان را آبکش کردید، آلبالوها را لابه‌لای برنج بریزید و آن را دم کنید.

برای مشاهده‌ی ادامه مطلب طرز تهیه میرزا قاسمی به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید. برای ادامه‌ی طرز تهیه کشک بادمجان بر روی لینک کلیک کنید. برای ادامه طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی به مقاله آن رجوع کنید. این کباب خوشمزه که نام دیگرش کباب مشتی زردک است با گوشت چرخ کرده و هویج درست می‌شود. این کباب خوشمزه روی ماهی‌تابه را می‌توانید با برنج یا بدون برنج درست کنید. برای تهیه رشته پلو ابتدا باید برنج آن را یک الی ۲ ساعت خیس کنید.

  • تهچین یکی دیگر از غذاهای معروف، اصیل و محبوب ایرانی است.
  • مرصع پلو را تنها برای مناسبات خاص مانند عروسی ها تدارک می‌بینند، چرا که طعم شیرین آن نشانی از امید به آغازی شیرین و خوش است.
  • برای این شماره یکی از خورشت های محبوب و بسیار خوشمزه ایرانی را آماده کرده ایم.
  • برای پخت این غذا، به عدس قرمز یا دال عدس، پیاز و سیر و فلفل قرمز و یک عدد گوجه و مقداری رب گوجه احتیاج دارید.
  • و سپس مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کنید تا رنگ بگیرد.

سپس قابلمه را روی گاز قرار می‌دهیم و به آن نمک اضافه کرده و می‌گزاریم تا آب به جوش بیاد. رشته پلویی را کمی تقت می‌دهیم و به برنجمان که در حال جوش است اضافه می‌کنیم. برای ادامه‌ی طرز تهیه کلم پلو شیرازی اینجا کلیک کنید. برای ادامه‌ی طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ اینجا کلیک کنید. برای تهیه کوفته ریزه در مرحله اول پیاز‌ها را پوست بگیرید و بشویید. آب آن را دور بریزید و پیاز را در یک کاسه بزرگ و گود بریزید.

قابلمه ای را آماده کنید و روغن کمی در آن بریزید و بعد از اینکه روغن داغ شد پیاز رنده شده را درون آن ریخته و با شعله پایین حرارت تفت دهید. در مرحله اول برای تهیه مرصع پلو برنج ها را پاک کنید و بشویید و دو الی سه ساعت در آن بگذارید تا خیس بخورد. سپس پیاز ها را پوست بگیرید و بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس کره را در یک تابه بریزید و حرارت دهید تا داغ شود. خوراک مرغ و لوبیا سبز یکی از خوراک‌های راحت و مقوی است که برای ناهار با نان بسیار می‌چسبد.

طرز تهیه شامی سویا خوشمزه و مجلسی غذای سبزی خواران

به این دلیل که در تابستان آلبالو به وفور یافت می‌شود. آلبالو پلو، با آلبالوی تازه خیلی خوشمزه‌تر از آلبالوی یخ زده خواهد شد. صبر کنید تا روغن داغ شود، سپس پیاز خرد شده را به همراه سیر رنده شده به قابلمه اضافه کنید و مقداری آن ها را تفت دهید. بعد از اینکه مقداری سیر و پیاز تفت خوردند و نرم شدند به آن زردچوبه و مقداری فلفل سیاه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم یکدست شوند و تفت بخورند. منظور ایشون اشکنه بوده بانوی خوزستانی از گفتن قلیه تخم مرغ چون موادش با قلیه ماهی مشترک هست و جای ماهی تخم مرغ می گذاشتیم.

قیمه اغلب با خلال سیب زمینی سرخ شده و گاهی با بادمجان هم تهیه می شود که اولی را قیمه سیب زمینی و دومی را قیمه بادمجان می نامند. این غذاهای متنوع ایرانی که باب طبع تمام افراد می باشد، معروفیت و محبوبیت کشور ایران را دوچندان کرده است. انواع کتلت و شامی، غذای مناسبی برای وعده شام یا مهمانی های عصرانه هستند.

| داستان استانبولی پلو

سوالات شما در رابطه با مقایسه خواص، ری، طعم و همچنین تفاوت قیمت آنها را ایجا پاسخ داده ایم. با برنج تو همراه باشی تا بهترین تصمیمات را در رنگین کردن سفره خود بگیرید. برنج یکی از غلات مهم است که می تواند در رژیم غذایی جایگاه ویژه ای داشته باشد. حدود نیمی از مردم جهان به شکل روزانه در یک وعده غذایی حداقل از برنج استفاده می کنند. برنج حاوی کربوهیدرات و ویتامین B1 است که باعث کاهش فشار خون و سطح تری گلیسیرید می شود. آش رشته از آن جمله غذاهایی است که برای برخی از گردشگران خارجی جذاب می باشد و برخی دیگر از آن متنفر می‌شوند و این موضوع بسیار سلیقه‌ای می باشد.

با این حال، آن که در قابلمه سنگی تهیه می شود بهترین طعم و مزه را دارد. از دیگر غذاهایی که به هر گردشگر خارجی که به ایران می آید، پیشنهاد می شود، چلو کباب کوبیده است. کبابها در ایران انواع بسیار مختلفی دارند که از میان آنها کباب کوبیده عمومی تر است. لطفا توجه داشته باشید که ما در این مطلب به معرفی بهترین و مشهورترین غذاهای ایرانی خواهیم پرداخت و در مطالب آتی، غذاهای شهرهای گوناگون کشورمان را به تفکیک به شما عزیزان معرفی می کنیم.