دسته‌ها
اخبار

برنج چسبنده انبه تایلندی – بر اساس یک بودجه گیاهی


من به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.

برنج ،بنده انبه تایلندی ،یبی از برنج ،بنده شیر نارگیل خامه ای شیرین با انبه تازه و میوه ای برای یک دسر تابست، مقاومت ناپذیر است که تهیه آن آسان، کم هزینه و به طور طبیعی بدون گلوتن و وگان است!

برنج ،بنده انبه تایلندی در برابر یک سطح سفید کامل شد

برنج ،بنده انبه تایلندی چیست؟

برنج ،بنده انبه تایلندی (Khao niaow ma muang) یک دسر و غذای خیاب، آسیای ج، شرقی است که به ویژه در فصل اوج انبه (آوریل و می) از آن لذت می‌برد. این ،یب برنج ،بناک نارگیل – ساخته شده با برنج ،بناک، شیر نارگیل و شکر – با انبه تازه برش خورده و گاهی اوقات ماش زرد ترد است.

به طور سنتی، برنج را در حالی که شیر نارگیل و شکر گرم می کنند، بخارپز می کنند. سپس این دو را با هم ،یب می کنیم و می گذاریم تا برنج بماند تا مایع را جذب کند. وقتی این میوه با انبه رسیده همراه شود، برنج غنی و شیرین را برای یک غذای سبک، تابست، و خوشمزه متعادل می کند!

از همه مهمتر، یادگیری طرز تهیه برنج ،بنده بسیار ساده است! تنها چیزی که نیاز دارید، مشتی مواد اولیه آشپزی و تعداد انگشت شماری مرحله برای دسری است که بودجه کمی دارد اما از نظر طعم عالی. برای لذت بردن از وگان پد تای، کاری قرمز تایلندی یا حتی پیتزای تایلندی وگان عالی است.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

این دستور پخت برنج ،بناک نارگیل فقط به تعداد انگشت شماری از مواد ساده و نسبتاً ارزان نیاز دارد.

مواد تشکیل دهنده برنج ،بنده انبه تایلندی با یک سطح سفید اندازه گیری شده است
  • برنج شفته: اطمینان حاصل کنید که از برنج ،بناک تایلندی استفاده کنید (گاهی اوقات بر،ب “برنج شیرین تایلندی” یا برنج موچی می شود). نسخه‌های سفید و سیاه وجود دارد، اگرچه پخت دومی بیشتر طول می‌کشد. اگر از مخلوط 50/50 استفاده کنید، برنج بنفش به نظر می رسد.
  • اب: برای استفاده هنگام بخارپز ، برنج ،بنده.
  • شیر نارگیل: برای خامه ای ترین انبه و برنج ،بناک بهتر است از شیر نارگیل کنسرو شده پر چرب استفاده کنید. با این حال، می توان از شیر نارگیل لایت به ،وان یک گزینه کم چرب استفاده کرد.
  • قند: به طور سنتی، از شکر ،ما یا ن،اع استفاده می شود. با این حال، می تو،د شکر نارگیل، شکر نیشکر خام، شربت افرا، جایگزین های شکر مانند زایلیتول یا اریتریتول و غیره را آزمایش کنید. مقدار آن را به سلیقه تنظیم کنید.
  • انبه: برای داشتن بهترین طعم و بافت از انبه رسیده و در فصل استفاده کنید.
  • دانه های کنجد: (اختیاری) برای تزئین – می تو،د از دانه های خام یا برشته، سفید یا سیاه استفاده کنید. از طرف دیگر، برخی از تکه های نارگیل موثر خواهند بود.

همچنین ممکن است بخواهید یک را اضافه کنید کمی نمک برای متعادل ، و تقویت شیرینی و طعم برنج انبه نارگیلی یا حتی چند قطره از آن عصاره پاندان.

طرز تهیه برنج ،بناک

برای تهیه این دسر خوشمزه برنج نارگیلی انبه فقط چند مرحله را دنبال کنید.

  • ۱) ابتدا برنج را خیلی خوب آبکشی کنید تا آب آن تقریباً شفاف شود.

برای بهترین و معتبرترین بافت، پس بگذارید 4-5 ساعت در آب سرد تمیز خیس بخورد (یا حتی بهتر است یک شبه). پس از خیس شدن، آبکش کنید و یک بار دیگر آبکشی کنید.

  • 2) سپس برنج را طبق دستورالعمل بسته بندی (معمولاً 20 تا 40 دقیقه بر اساس مدت زمان خیساندن آن بخارپز می شود، البته می تو،د از پلوپز استفاده کنید) بپزید تا شفاف شود.
  • 3) پس از آماده شدن شیر نارگیل و شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید.
مواد تشکیل دهنده برنج ،بنده انبه تایلندی با یک سطح سفید اندازه گیری شده است
شات نارگیل و شکر را در یک کاسه با هم مخلوط کنید

گرما باید شکر را ذوب کند، اگرچه ممکن است ترجیح دهید سس را در یک قابلمه گرم کنید از قبل تا زم، که شکر حل شود. گرم بودن برنج و سس نیز به جذب آن کمک می کند. به صورت اختیاری، مقداری سس را کنار بگذارید تا بریزید برنج ،بنده انبه شیرین هنگام سرو

چگونه انبه را روی برنج ،بناک سرو کنیم؟

اگر نمی خواهید گرم آن را بخورید، بگذارید یک ساعت در یخچال بماند تا خنک شود. در غیر این صورت، انبه را پوست بگیرید و نازک برش دهید.

برای سرو برنج ،بنده نارگیل، به صورت اختیاری از ¼ فنجان اندازه گیری یا رامکین های کوچک برای ایجاد وعده های قالبی از برنج ،بناک استفاده کنید. آن را با انبه جفت کنید، بین ،مت ها ت،یم کنید و در صورت تمایل با دانه کنجد بپاشید. لذت ببرید!

در صورت تمایل، برنج انبه را با آن سرو کنید قاچ های آهکی برای طعمی تند و روشن

نکات برتر دستور غذا

  • مقدار شیرین کننده را تنظیم کنید: هر بار کمی اضافه کنید تا سس به دلخواه شیرین شود.
  • برای سس غلیظ تر: مواد سس را در یک قابلمه کوچک با 1 قاشق چایخوری نشاسته ذرت (در دوغاب) بجوش،د و هم بزنید تا غلیظ شود.
  • برای تهیه سس اضافی: ½-½ فنجان خامه نارگیل (یا شیر نارگیل + 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت) را با 1-2 قاشق غذاخوری شیرین کننده در یک قابلمه ،یب کنید، بگذارید بجوشد، سپس بجوش،د تا غلیظ شود (1-2 دقیقه). هنگام سرو روی برنج انبه نارگیلی بریزید.
  • برای طعم بیشتر: شیر نارگیل و شیرین کننده را با یک برگ پاندان چند دقیقه بجوش،د تا طعم معطر بیشتری به آن اضافه شود.
  • زمان پخت ممکن است متفاوت باشد: زم، که برنج را خیس می‌کنید (اگر خیس بخورد) روی زمان پخت تأثیر می‌گذارد. ابتدا آن را در 20 دقیقه بررسی کنید، اما ممکن است تا 45 دقیقه طول بکشد – زم، که نرم و کمی شفاف باشد آماده است.

سوالات متداول

چگونه برنج ،بناک نارگیل را بخارپز کنیم؟

درست ، برنج ،بناک ساده است و می توان آن را با استفاده از چندین روش بخارپز انجام داد. می تو،د از یک حوله آشپزخانه یا یک الک با پارچه پنیر یا سبد بخارپز روی چند اینچ آب در حال جوشیدن در یک قابلمه بزرگ و درب دار استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که آب به الک/سبد برخورد نمی کند.

آیا باید برنج ،بنده انبه را گرم بخورید؟

شما می تو،د برنج نارگیل انبه را گرم یا سرد میل کنید، اگرچه ما بهترین بافت آن را زم، که گرم و تازه پخته شده است می یابیم.

چگونه برنج ،بناک را دوباره گرم کنیم؟

برای گرم ، مجدد برنج، می‌تو،د آن را کمی بخارپز کنید یا آن را در مایکروویو قرار دهید تا گرم شود و در صورت نیاز، مقداری آب یا شیر گیاهی به آن اضافه کنید تا شل شود.

برنج ،بنده انبه تایلندی در برابر یک سطح سفید کامل شد

چگونه می توان جلو و ذخیره کرد؟

به نظر ما انبه روی برنج ،بنده است بهتر است بلافاصله خورده شود پس از آماده سازی با این حال، اگر باقیمانده‌ای دارید، آن‌ها را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید یخچال به مدت 2-3 روز.

در حالی که یخ زدن از نظر فنی مشکلی ندارد، اما ترجیح می‌دهیم این کار را نکنیم، زیرا برنج پس از آب شدن سفت‌تر می‌شود. با این حال، اگر می خواهید آن را امتحان کنید، می تو،د آن را تا یک ماه منجمد کنید.

دستور العمل های بیشتر دسر میوه ای:

ع، ها توسط آلفونسو رویا

  • برای پخت برنج طبق دستور روی بسته بندی عمل کنید.

  • بعد از تمام شدن، شیر نارگیل و شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید. بگذارید حدود یک ساعت در یخچال بماند تا خنک شود. با برش های انبه و کنجد اختیاری سرو کنید.

  • مقدار شیرین کننده را تنظیم کنید: هر بار کمی اضافه کنید تا سس به دلخواه شیرین شود.
  • برای سس غلیظ تر: مواد سس را در یک قابلمه کوچک با 1 قاشق چایخوری نشاسته ذرت (در دوغاب) بجوش،د و هم بزنید تا غلیظ شود.
  • برای تهیه سس اضافی: ½-½ فنجان خامه نارگیل (یا شیر نارگیل + 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت) را با 1-2 قاشق غذاخوری شیرین کننده در یک قابلمه ،یب کنید، بگذارید بجوشد، سپس بجوش،د تا غلیظ شود (1-2 دقیقه). هنگام سرو روی برنج انبه نارگیلی بریزید.
  • برای طعم بیشتر: شیر نارگیل و شیرین کننده را با یک برگ پاندان چند دقیقه بجوش،د تا طعم معطر بیشتری به آن اضافه شود.

کا،ی: 364کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 60gپروتئین: 5gچربی: 13gچربی های اشباع شده: 11gچربی های چند غیر اشباع: 0.4gچربی اشباع شده: 1gسدیم: 13میلی گرمپتاسیم: 249میلی گرمفیبر: 2gقند: 20gویتامین A: 560IUویتامین سی: 19میلی گرمکلسیم: 27میلی گرماهن: 3میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

نویسنده: تونی اوکاموتو

دوره: دسر

غذا: آسیایی، تایلندی

روش: صد توپ

رژیم غذایی: وگان

کلید واژه ها: دسر آسیایی، نارگیل، شیر نارگیل، بدون لبنیات، آسان، دسر آسان، دسر میوه، انبه، سریع، برنج ،بنده، تابستان، دسر گیاهی، دسرهای گیاهی



منبع: https://plantbasedonabudget.com/sticky-coconut-rice-topped-with-mango-kow-neuw-mamuang/