دسته‌ها
اخبار

لیست غذا های سنتی ایرانی؛ 9 غذای سنتی ایرانی لذیذ مجله اسنپ اکسپرس-غذای رژیمی

اغلب باقالی پلو را با گوشت لخم و لطیف بره می‌پزند و گاهی نیز با گوشت بره و استخونش سرو می‌کنند. باقالی پلو با عطر ملیحی از زعفران همراه است که البته پیش از سرو، بر روی آن نیز پلوی مزعفر اضافه می‌کنند. به‌طور حتم سفر به هر شهر و دیاری زمانی دلچسب و ماندگار خواهد شد که بتوانید با تمام جزئیات فرهنگی مردم آنجا آشنا شوید. چشیدن طعم غذاهای اصیل جایی که به آن سفر می‌کنید هم به شناخت بیشتر مردم آن منطقه به شما کمک می‌کند.

  • شکر را با آب و زعفران به صورت شهد در می آورید و برنج را داخل آب ریخته و به آن زردچوبه اضافه می کند.
  • رب انار را نیز به ترکیب تان اضافه کنید و اجازه دهید خوب به مواد درون قابلمه طعم دهد.
  • در ظرف دیگری عدس‌ها را به همراه مقداری آب پخته و سپس آبکش می‌کنیم.

شاید خیلی از ما فکر کنیم که کباب تابه ای غذایی جدید است. اما باید بدانید این کباب در گذشته با کمی تغییر و نام کباب دیگی مهمان سفره های ما ایرانیان بوده است. خورشت بسیار محبوب و دوست داشتنی قورمه سبزی که هم نیازی به معرفی ندارد و تقریبا کمتر ایرانی را می توانیم پیدا کنیم که این خورشت خوشمزه را دوست نداشته باشد. جاباما با ارائه امکاناتی مانند انتخاب بازه قیمت، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با هر بودجه‌ای، ویلا، اقامتگاه یا هتل موردنظرتان را رزرو کنید.

طرز تهیه آش برنج همدان خوشمزه و مجلسی به دو روش

شکم‌گردی و رستوران‌گردی این روزهای به یکی از سبک‌های گردشگری تبدیل شده است و افراد زیادی هم به چشیدن طعم غذاهای جدید علاقه دارند. رستوران شبستان را بی‌شک می‌توان یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران دانست که در مرکز پایتخت قرار دارد. فضای داخلی رستوران به‌خوبی طراحی شده و با ترکیب چوب و کاه‌گل، محیطی بی‌نظیر را ایجاد کرده است.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان کردستان

ظاهر این رستوران بسیار جالب است و دقیقاً همانند یک دالون طولانی و دراز می‌ماند! دیوارهای رستوران دالون دراز به‌خوبی گچکاری شده و مقرنس‌کاری‌های هنرمندانه آن، شما را به یاد ساختمان‌های دوره قاجار می‌اندازند. همچنین به یاد داشته باشید که همه شب از ساعت ۸ تا ۱۱ شب این رستوران میزبان گروه موسیقی سنتی و نوازندگان معروف است و می‌توانید از شنیدن موسیقی زیبای ایرانی لذت ببرید.

طرز تهیه آش آبغوره تبریزی بدون گوشت + فیلم

میگو علاوه بر این می‌تواند مقداری از آهن مورد نیاز بدن شما را هم تأمین کند. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که در میگو ماده‌ای به نام سلنیوم وجود دارد که احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان خون را در افراد کاهش می‌دهد. بعد پوست پرتقال را با کمی آب جوشانده تا تلخی آن گرفته شود. سبزی های این آش سبزی هایی مانند اسفناج, چغندر و … است و حبوبات آن نیز از لوبیا, عدس, نخود و … است. باقالی پلو نیز همانطور که از نامش معلوم است یک نوع پلو است که با باقالی های سبز مخلوط شده است. سبزی این خورشت پرطرفدار از گشنیز, تره و جعفری تشکیل شده است.