دسته‌ها
اخبار

غذاهای سنتی کیش که حتما باید امتحان کنید مجله علی‌بابا-غذای رژیمی

این غذا به‌خاطر مواد تشکیل‌دهنده آن بسیار مقوی است و در عین حال خیلی هم طرفدار دارد. وقتی میگیم ناهار چی بپزم؟ حتما نباید یک غذای سخت و پرزحمت را در ذهنمان یادآوری کنیم. انواع سوپ و آش نیز وعده های غذایی خوش طعم و سالمی هستند. آش دوغ یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه است که اصلیت آن مربوط به استان اردبیل است.

با انتخاب هر دسته لیست غذاهای آن را مشاهده خواهید کرد. پلو مخلوط یکی از غذاهای محلی ایران است که در شهر مشهد پخته می‌شود. مخلوط نام برازنده‌ای برای این غذاست؛ پلو مخلوط در واقع ترکیبی از همان استانبولی و لوبیا پلو است. مواد اولیه این غذا گوشت، برنج، پیاز، هویج، رب گوجه فرنگی و ادویه‌های مختلف است. همانطور که ته دیگ لوبیاپلو طرفدار دارد، ته دیگ پلو مخلوط هم پرطرفدار است؛ مخصوصاً اگر با سیب زمینی یا نان درست شده باشد. امتحان کردن این غذا را به عاشقان لوبیاپلو پیشنهاد می‌کنیم.

برای تهیه این آش ترکی بهتر است از روغن حیوانی یا کره محلی استفاده کنید. اگر مشکل چربی و کلسترول ندارید از روغن حیوانی زردرنگ استفاده کنید تا رنگ و لعاب بهتری به غذای شما دهد. اشکنه غذایی ساده، سریع و مقوی است که مناسب هر وعده غذایی است. کوکوها، کتلت ها و شامی ها جزو دسته غذاهایی هستند که تنوع بالایی دارند و در تمام وعده های غذایی می توان میل نمود. این غذاها بسیار محبوب و پرطرفدارند و برای پیش غذا، پیک نیک و جشن تولد هم گزینه های مناسبی هستند.

  • در لیست غذاهای ایرانی کوفته ها توپک های خوشمزه ای هستند که درست کردنشان کمی تبحر لازم دارد، اما نگران نباشید با تمرین می توانید تجربه کافی در تهیه آنها کسب کنید.
  • حبوبات را نیز به‌صورت جداگانه از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید تا نفخ حبوبات گرفته شود.
  • در میان غذاهای ایرانی که سرشار از پروتئین یا مواد مغذی هستند می‌توان به آبگوشت، شیر برنج، باقالی پلو با ماهیچه یا گردن، خورش بز قورمه و … اشاره کرد.
  • ته دیگ یکی از بخش های محبوب غذا در جمع های خانوادگی و ایرانی است که برای برداشتنش با دست کسی شما را مواخذه نمی‌کند.

خیلی‌ها این غذا را با طعم شیرین دوست دارند، اما گیلانی‌ها آن را ترش و ملس می‌پزند. ترکیب خوش‌طعمی از آلو، قیسی، مرغ، شکر و زعفران خورشت آلو مسمای گیلانی را تشکیل می‌دهد. این خورشت به عنوان غذای اصلی در مهمانی‌ها و مجالس مهم سرو می‌شود. شرط می‌بندم از هر کسی در مورد غذاهای رشتی سوال کنید، باقالاقاتق را به شما معرفی می‌کند.

در این آش انواع حبوبات نظیر لوبیا قزمز، عدس و نخود، برنج و دوغ چکیده می‌ریزند. سیر داغ و پیاز داغ هم برای تزئین و هم برای خوشمزه شدن روی آش ریخته می‌شود. آش دوغ را در بسیاری از دیگر شهرهای ایران هم درست می‌کنند. قیمه نثار یکی از بهترین و حتی می‌توان گفت لوکس‌ترین غذاهای قزوین و البته ایران است.

چرتمه در واقع، یک خورش بومی و سنتی است که معمولا همراه با برنج خورده می‌شود و به آن چرتمه پلو می‌گویند. طبخ این غذا به زمان کمی نیاز دارد و شما می‌توانید به‌راحتی آن را در خانه درست کنید و یک مهمانی مجلسی و متفاوت با آن به راه بیندازید. در ادامه با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو، این غذای محلی خوش‌طعم و متفاوت را در خانه درست کنید.

میگو پلوی بوشهری

خلال بادام و پسته، خلال پوست پرتقال و زرشک را با هم تفت می‌دهند. نون چرب یا نون چربی از غذاهای مشهور دزفول در استان خوزستان است. برای تهیه این غذا یک خورش خوشمزه درست می‌کنند، خورشی که از گوشت، نخود، پیاز و رب درست شده است.

طرز تهیه قرمزه نخودچی (کوفته قیمه ریزه)

ادامه لیست غذاهای اصلی ایرانی و چند مدل پیش غذای سنتی ایرانی را با هم مشاهده می‌کنیم. برنج آبکش شده را به کاسه تخم‌ها اضافه کرده و به‌آرامی هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند. سپس قابلمه‌ای را که برای پخت ته‌چین آماده کرده‌اید با روغن، چرب کنید. نصف مخلوط برنج را کف قابلمه بریزید و با پشت قاشق کف قابلمه فشار دهید. سپس مرغ‌هایی را که تفت داده‌اید به همراه زرشک روی برنج بریزید.

ته چین غذای سنتی لاکچری تور

در میانه این ساختمان، حوضی بزرگ و فضای باز بسیار زیبایی تعبیه شده است و اتاق‌ها دور تا دور این فضا چیده شده‌اند. شاید تصور کنید که رستوران‌های جنوب تهران کیفیت مناسبی ندارند. اگر تصور شما چنین است باید بگوییم سخت در اشتباه هستید! رستوران سنتی ترمه یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در نزدیکی میدان امام خمینی و داخل هتل فردوسی قرار دارد. این رستوران دارای فضاسازی بی‌نظیری است و تک‌تک جزئیات را در آن رعایت کرده‌اند. داخل فضای رستوران حوضچه‌ای فیروزه‌ای تعبیه شده است که آب در آن جریان دارد و محیط رستوران را بسیار دیدنی می‌کند.

لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد. روی مواد را با فویل بپوشانید و آن‌ها را درون فرار دهید. حدود ۳۰ دقیقه باید درون فر بمانند تا پنیر کاملاً آب شود. حالا درب قابلمه را میبندیم و صبر میکنیم تا خورش بپزد و آب آن کم شود. بعد از آن که عطر سیر بلند شد، پاچ باقلا را به آن اضافه می‌کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم. حالا حلیم بادمجان شما آماده شده و می‌توان در کنار کشک و نعنا آن را سرو نمود.