دسته‌ها
اخبار

معروف ترین غذاهای محلی ایران کجارو-غذای رژیمی

در مرحله آخر گشنیز و زعفران را اضافه کرده و بعد از چند دقیقه کوتاه شعله زیر ظرف را خاموش کنید. بعد از آبکش کردن برنج مخلوط را لایه به لایه به آن اضافه کنید. چلو کباب تابه ای با سماق که به عنوان یک غذای مجلسی ایرانی در لیست بهترین غذاهای ایرانی قرار گرفته است.

  • در ادامه آب تمبر هندی، نمک و فلفل را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.
  • کشک، یکی دیگر از مواد غذایی محبوب در استان کرمان است که در بسیاری از آش‌ها به کار گرفته می‌شود.
  • بعد به آرد سرخ شده اضافه می‌کنند و خوب هم می زنند تا شکل حلوا به خود بگیرد.
  • اضافه کردن مقداری گردو آسیاب شده نیز می‌تواند طعم خوب غذای شما را دوچندان کند.

ته‌دیگ مورد نظر خود را در یک قابلمه بچینید و برنج آبکش کرده و مخلوط گوشت و زرشک را به‌صورت لایه لایه در قابلمه بریزید تا مواد تمام شوند. یک پیمانه شهد را روی برنج بریزید، درب قابلمه را با دم‌کنی ببندید و اجازه دهید تا شیرین پلو دم بکشد. این پلوی خوشمزه را در دیس بکشید و روی آن را با کره آب کرده و بقیه مخلوط زرشک و خلال‌ها تزئین کنید. استان قزوین، یکی از قدیمی‌ترین استان‌های مرکزی کشور است که قدمت و ریشه آن به دوره ساسانی برمی‌شود. فلافل اهوازی، یکی از غذاهای جنوبی و عربی مشهوری است که در سراسر کشور، تهیه و سرو می‌شود. فلافل اصل، متشکل از نخود و مقدار بسیاری ادویه‌های تند است.

یخنی لوبیا

هر انسانی ذائقه خاصی دارد، می توانیم بگوییم که میلیون ها ذائقه در ایران و میلیاردها ذائقه در جهان وجود دارد. اگرچه پختن کوفته تبحر خاص خود را می طلبد اما باز هم افراد زیادی می خواهند توپک های این غذا را با دستان خودشان درست کنند. افرادی که گیاه خوار هستند می توانند با کباب کردن پنیر، پروتئین های مشابه کباب گوشت را دریافت کنند.

۱۶- انواع کباب

در ادامه رب گوجه‌فرنگی و زردچوبه را به پیازهای سرخ شده بیفزایید و آن‌ها را تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه و رب گرفته شود و رنگ رب نیز باز شود. فلفل سیاه و فلفل قرمز را به مواد سرخ شده داخل قابلمه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید و تفت دهید. سپس آب آن را خالی کنید و برنج را به‌همراه نمک در قابلمه ماش (و آب ماش) بریزید.

خرما پلو

پس از تمام شدن آب برنج، شعله گاز را کم کنید و دم‌کنی بگذارید تا دمپختک برای ۳۰ تا ۳۵ دقیقه دم بکشد. پنج قاشق غذاخوری شکر را به هویج‌ها اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه پیاز داغ و خلال نارنج را در تابه بریزید و برای یک دقیقه با هویج‌ها تفت دهید. در کف قابلمه، ته‌دیگ مورد نظر خود را بچینید و به‌صورت لایه لایه، برنج و مخلوط هویج، خلال نارنج و پیاز داغ را در قابلمه بریزید.