دسته‌ها
اخبار

لیست غذا های سنتی ایرانی؛ 9 غذای سنتی ایرانی لذیذ مجله اسنپ اکسپرس

کاشانی‌ها به گوشت قلقلی شفته می‌گویند و برای تهیه شفته نخودچی هم از گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد نخودچی و کمی سبزی خشک استفاده می‌کنند. این غذا را به آبگوشت ایرانی شبیه می‌دانند با این تفاوت که در گوشت لوبیا خبری از نخود نیست. برای پخت کوفته از مرغ، لپه، ادویه، تخم‌مرغ، سبزی تازه، گردو، پیازداغ و آرد استفاده می شود. ارومیه در کنار آب و هوای خنک و باغ‌های رنگارنگ میوه، غذاها و خوراکی‌های خوشمزه و متنوعی دارد که می‌تواند شما را برای سفر به این شهر ترغیب کند. این خورش با گوشت، لوبیا چشم بلبلی، آلوچه و پیازداغ فراوان تهیه می‌شود. این آش از ترکیب شیر و گندم پوست کنده و نخود تهیه و با کشکش و گردو تزئین می‌شود.

  • سپس از آن‌ها گلوله‌هایی به‌اندازه گردو درست کنید و آن‌ها در یک قابلمه بچینید.
  • شما می‌توانید از رب گوجه‌فرنگی نیز برای خوش‌رنگ کردن پلو عربی استفاده کنید.
  • عنکاس‌ها را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشانید تا نرم و خوش‌رنگ شوند.
  • خب تا به حال حتماً متوجه شده‌اید که گیلانی‌ها چقدر به حضور سیر در غذاهایشان پایبند هستند.
  • برای پخت این خورش خوشمزه باید مغز گردو ها را خوب آسیاب کنید و یک نوع گوشت دلخواه را نیز برای پخت آن انتخاب نمایید.

میگو به دلیل امگا ۳ زیادی که دارد می‌تواند از بروز آلزایمر و اختلال حواس در پیری جلوگیری و هم‌چنین تا حدودی فشار خون را هم کنترل کند. میگو علاوه بر این می‌تواند مقداری از آهن مورد نیاز بدن شما را هم تأمین کند. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که در میگو ماده‌ای به نام سلنیوم وجود دارد که احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان خون را در افراد کاهش می‌دهد.

طرز تهیه کوکو هفت طبقه مجلسی و خوشمزه برای مهمانی های رسمی

نون چرب یا نون چربی از غذاهای مشهور دزفول در استان خوزستان است. برای تهیه این غذا یک خورش خوشمزه درست می‌کنند، خورشی که از گوشت، نخود، پیاز و رب درست شده است. سپس آب خورش را در یک ظرف بزرگ می‎‌ریزند و نان لواش داخل ظرف می‌گذارند. نان‌ها را خوب به آب خورشت که چرب هم هست، آغشته می‌کنند. بعد در بشقاب‌ها تکه‌های نان چرب شده را می‌گذارند و رویش خورش می‌ریزند.

طرز تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت (کوکو سیب زمینی شکم پر)

دیزی، کباب کوبیده، آش دوغ و میرزا قاسمی از غذاهایی است که در سفره بیشتر ایرانی‌ها دیده می‌شود و توریست‌های زیادی هم در سفر به ایران این غذاهای سنتی و اصیل را امتحان می‌کنند. معروف‌ترین غذای محلی که می‌شناسید کدام غذا است؟ درادامه این مطلب می‌خواهیم معروف‌ترین غذاهای سنتی ایران و اینکه به کدام استان یا شهر تعلق دارند را به شما معرفی کنیم. شاید کوفته را بتوانید در هر نقطه‌ای از ایران و هرجایی که هستید میل کنید اما کوفته‌های تبریزی یک شیوه‌ درست کردن خاصی دارند، که کوفته‌های دیگر ندارند. به صورت کلی بگویم، برای آماده کردن کوفته، گوشت را در یک هاون سنگی می‌کوبند و بعد سبزیجات و لپه را به آن اضافه می‌کنند.

در لیست غذا های ایرانی، کتلت و شامی هایی را می بینیم که در طبخ آن ها از حبوبات استفاده می شود. خانواده های ایرانی در مناسبت های مختلف از جمله دورهمی یا نذری، آش می پزند. هر منطقه در کشور ما، نوع خاصی از آش ها را طبخ می کنند. 20 آش محبوبی که بیشترین طرفدار را دارند، شامل موارد زیر می شود.

در انتها گردو و آلوخشک را داخل کوفته قرار می‌دهند و پس از تزئین با پیاز داغ و زرشک آماده سرو می‌شود. فوت کوزه‌گری این غذا در همان سبزیجات مخصوص و تعداد تخم‌مرغ استفاده شده برای جلوگیری از وا رفتن کوفته است. آلبالو یکی از خوشمزه ترین میوه ‎های تابستانی است که از آن برای مربا، شربت، لواشک و آلبالو خشک استفاده می ‎شود و یکی از مهم ترین استفاده ها از این میوه در غذا است. در میان غذاهای ایرانی پلوهای مختلفی وجود دارد که بیشتر آن‌ ها در مجالس و مهمانی‎ ها سرو می‌ شوند که اغلب، درست کردن آن‌ ها از سایر غذاهای دیگر ساده تر است. آلبالو پلو یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که آن را به همراه گوشت قرمز و یا گوشت چرخ شده به صورت قلقلی سرو می ‎کنند. پختن آلبالو پلو در عین سادگی نیازمند یک فوت و فن خاص است که هرکسی نمی ‎تواند آن را به خوبی بپزد.

دنده کباب

كنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای كسانی كه گرم‌مزاج هستند یا از كم‌خونی و نارسایی كبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است. كباب برگ با برنج چلو سرو شده و گوجه كبابی، فلفل كبابی، سبزی ریحان و پیاز از ملزومات اصلی این غذاست و حتما باید به صورت دورچین سرو شوند. قیمه نثار یكی از غذاهای ایرانی است كه به طور سنتی در قزوین پخته می‌شود.

البته لیست کامل‌تری از این غذاها را می‌توانید در مطلب غذاهای محلی کاشان در مجله جاجیگا بخوانید. خورش به‌آلو جشنواره‌ای از طعم‌ها و بافت‌ها است و در طبخ آن از گوشت قرمز، به، آلو، پیاز و روغن و ادویه‌جات استفاده و با پلوی ایرانی مصرف می‌شود. ایرانی‌ها عاشق آلوی خشک شده هستند و یکی از کاربردهای این آلوها در خورش‌ها است. پیاز و گوشت و رب و ادویه‌ها را تفت داده و به آن آب اضافه می‌کنند تا بپزد، در ادامه به را مانند پرهای پرتقال برش می‌دهند و در نیم ساعت آخر پخت به غذا اضافه می‌کنند. خورش خانگی به‌آلو به‌خصوص در فصل زمستان بسیار دلچسب است. به را پوست بگیرید و بعد از جداکردن هسته‌های آن، به را در ابعاد مکعبی متوسط خرد کرده و در روغن سرخ کنید.

در ادامه هر دو طرز تهیه را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پلو عربی، یک غذای مجلسی است که با مرغ، گوشت، میگو و ماهی درست می‌شود. طرز تهیه تمام انواع مجبوس در همه‌ کشورهای عربی یکسان است.