دسته‌ها
اخبار

لیست غذاهای ایرانی و معرفی کامل غذای ایرانی بررسی جامع آشپزی ایرانی آرسس شف-غذای رژیمی

این غذای اصیل تهرانی در قحطی کشور ایران به هنگام زمان جنگ جهانی اول زیاد مصرف می‌شد. دمپختک یکی از دوست داشتنی ترین غذاهای محلی تهران است. خوردن ترشی در کنار این غذای سنتی ایران که با لپه باقالا (باقالی زرد) تهیه می­‌شود بسیار دل چسب است.

  • یکی دیگر از غذاهایی که در لیست خوشمزه ترین غذاهای ایرانی همیشه اولین رتبه‌ها را دارد، زرشک پلو با مرغ است.
  • خورش کرفس از آن خورش‌هایی است که خوب درآوردن آن کار ساده‌ای نیست.
  • در گذشته، به سبب تنوع در استفاده گوشت، مردم افزون بر مرغ، زرشک پلو را با گوشت بره، شیشک و البته گاهی هم بدون گوشت میل می‌کردند.
  • در مطلب زیر طرز تهیه چند نوع اشکنه خوشمزه را خواهید دید.
  • مرصع در زبان عربی به معنای جواهر نشان است و برای این منظور نامگذاری شده است که در تهیه مرصع پلو از مواد رنگارنگ استفاده می‌شود.

«خورش مرغ افشاری» همان خورش مرغ است که در آن قیسی هم به کار می‌رود. برای خوشمزه شدن این غذای ایرانی، در طرز تهیه خوش مرغ افشاری از زعفران استفاده کنید. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است كه با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود.

طرز تهیه کوکو باقلا غذایی خوشمزه و مقوی | کوکو باقالی

شاید خیلی از ما فکر کنیم که کباب تابه ای غذایی جدید است. اما باید بدانید این کباب در گذشته با کمی تغییر و نام کباب دیگی مهمان سفره های ما ایرانیان بوده است. چلو گوشت هم که از غذاهایی است که نیازی به تعریف و تمجید ندارد و تمام کسانی که غذاهای حاوی گوشت را می پسندند، عاشق این غذای خوشمزه و گران قیمت می باشند. در واقع اگر می خواهید که با معرفی فقط یک غذا، گردشگران خارجی را با فرهنگ ایرانی و آشپزی آن آشنا کنید، مطمئنا آن سرو کردن دیزی در رستوران های سنتی می باشد.

برای خواندن ادامه مطلب طرز تهیه کوفته ریزه کلیک کنید. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه شامی خوشمزه و ترد اینجا کلیک کنید. شامی کباب از ترکیب آرد نخودچی و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. این غذا برای ناهار بسیار مناسب و به همراه نان یا برنج سرو می‌شود. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه کتلت گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید. برای تهیه آن ابتدا باید ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پز کنید و بعد از اینکه سرد شد، آنها را در ظرفی رنده کنید.

فرآیند تولید قرمه سبزی با قرمه کردن گوشت آغاز شد و در طی قرن‌ها، افزودنی‌های خوش طعم دیگر مثل سبزی قورمه و چاشنی‌های ترشی با این خورش هم‌نشین شدند. به همین خاطر از قدیم آن را به روش‌های خاصی (خشک کردن، نمک سود کردن و البته قرمه کردن) نگهداری می‌کردند. این روش هنوز هم در بسیاری از نقاط کشور و به ویژه در میان عشایر و روستاییان کاربرد دارد. در میان غذاهای معروف ایرانی، خورش قورمه سبزی (خورشت قورمه سبزی) جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

آب اضافی سیب زمینی و پیاز را که ته ظرف باقی مانده دور بریزید. برای ریز کردن پیاز و سیب زمینی می‌توانید از مولینکس نیز استفاده کنید. کوفته‌ها را در نهایت در سس قرار دهید و اجازه دهید کوفته‌ها در سس بپزند.

این غذای خوشمزه کمی شبیه به دمی گوجه کهن و بر پایه‌ی سیب‌زمینی، برنج، گوجه و گاهی گوشت است. استامبولی پلو در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود و مورد پسند همه‌ی ذائقه‌های غذایی است. این غذا به عنوان غذای سنتی خاورمیانه هم شناخته می­‌شود.

اگر به دنبال یک غذای مقوی و خوشمزه هستید ما به شما اسفناج پلو را پیشنهاد می‌دهیم. برای طرز تهیه شیرین پلو، ابتدا یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و درون آن چند پیمانه آب بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت بالا قرار دهید تا به جوش بیاید. برای مشاهده‌ی طرز تهیه مرصع پلو با مرغ بر روی لینک کلیک کنید. بعد از پاک کردن آن را سرخ کنید و در فریزر کنگرها را فریز کنید.

طرز تهیه آش برنج همدان خوشمزه و مجلسی به دو روش

بسیاری از توریست‌ها، ایران را با غذاهای منحصر به فردش می شناسند و برای چشیدن طعم آن‌ها به کشورمان سفر می‌کنند تا با فرهنگ غذایی ما آشنا شوند. چه خوب است که ما هم انواع غذاهای محلی و سنتی کشورمان را بشناسیم و حداقل یک بار در عمرمان چشیدن طعم آن‌ها را تجربه کنیم. برای پیدا کردن هرکدام از این غذاها به لیست بهترین رستوران های تهران و شهرهای دیگر مراجعه کنید. در لیست غذاهای خوشمزه ایرانی با برنج، «لوبیا پلو» جزو شناخته‌شده‌ترین غذاهای ایرانی است. طرز تهیه لوبیا پلو معمولا با لوبیای سبز متداول‌تر است ولی می‌توان از لوبیای سفید هم در آن‌ استفاده کرد.

اما ما در اینجا طرز تهیه خورشت حلوایی با گوشت گوسفندی را آموزش می‌دهیم. این لیست را باید با پرطرفدارترین غذای ایرانی، قورمه سبزی آغاز کرد. این غذا در هر خانه‌ای جایگاه ویژه‌ای داشته و لیاقت عنوان خوشمزه‌ترین غذای ایرانی را دارد. خورش قیمه یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود.