دسته‌ها
اخبار

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی پنج غذای فوق العاده + دستور پخت حرفه‌ای آرسس شف-غذای رژیمی

کباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد. امکان دارد بارها این غذا را با نام‌های کباب دیگی یا کباب بشقابی هم دیده باشید که نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. دارچین، میخک، هل، زعفران، زردچوبه و نمک و فلفل در آشپزی ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طعم گوشت بره شیرین، ملایم که معمولا با برنج ترکیب می‌شود. گاهی اوقات گوشت گاو و مرغ و پرندگان هم در کنار برنج استفاده می‌شود. خاویار ممکن است یکی از بزرگترین صادرات ایران باشد، اما اکثر ایرانی ها تمایل به خوردن غذاهای معمولی خاورمیانه دارند.

  • «خورش مرغ افشاری» همان خورش مرغ است که در آن قیسی هم به کار می‌رود.
  • به لیست غذاهای ایرانی، «خورش آلو اسفناج» را هم اضافه کنید.
  • پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و کشک از جمله تزئینات اصلی آش رشته است.
  • قنبر پلو شیرازی یک غذای خوشمزه مخصوص شهر شیراز بوده که در شهر‌های دیگر هم بسیار طرفدار دارد.
  • ماهی و میگو از پروتئین‌هایی هستند که لازم است هفته‌ای یک بار در برنامه غذایی خود قرار دهید.

در ایران نیز اکثر خانم‌های خانه‌دار و کدبانو آن را درست می‌کنند. زمانی که پیاز طلایی شد تکه‌های مرغ را که از قبل شسته بودید را به پیاز اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا به آرامی همراه با پیاز تفت داده شوند. اگر در منزل گوشت در دسترس ندارید، ما به شما غذاهای با مرغ را پیشنهاد می‌دهیم. در ضمن اش کارده که کاملاً گیاهی و بسیار خوشمزه و مخصوص زمستان هست هم داریم. شله پرپینی هم داریم که مخصوص هندیجان هست از استان خوزستان.

معرفی بهترین غذاهای ایرانی ( ۴۰ غذای سنتی ایرانی )

برای ادامه طرز تهیه خورشت به آلو به محتوای آن مراجعه کنید. اگر به دنبال یک غذای جدید و خوشمزه می‌گردین ما خورشت به آلو را به شما معرفی می‌کنیم که با گوشت گوسفندی درست می‌شود. خورشت به آلو مواد اولیه زیادی نمی‌خواهد و برای غذا برای ناهار مناسب است. آبگوشت یک غذای سنتی و خوشمزه است که دورهمی می‌چسبد و به همین دلیل اکثر ایرانیان در ظهر جمعه آن را درست می‌کنند. برای طرز تهیه قیمه نثار ابتدا پیازها را نگینی کنید و بعد از سرخ کردن پیاز گوشت‌های خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا بوی زهم گوشت از بین برود و رنگش عوض شود.

لیست غذای ایرانی

قیمه نثار یک غذای مجبوب در استان قزوین است که با مخلفات زیادی طبخ می‌شود. کباب تابه‌ای در بیشتر نقاط کشور شناخته شده بوده و طعم خوشمزه آن سبب محبوبیت این غذا شده است. شیرین پلو ترکیباتی مانند زرشک پلو داشته اما علاوه بر مرغ، هویج هم در ترکیبات آن وجود دارد. سمبوسه جز غذاهای سبک این لیست محسوب می‌شود که منشا اصلی آن استان خوزستان بوده و می‌توان با ترکیبات مختلفی آن را پخت. چلودیزی در استان کاشان محبوبیت زیادی داشته و برای طبخ آن از حبوبات، گوشت، برنج و … کمک می‌گیرند. چلو گوشت جز غذاهای لاکچری ایرانی محسوب شده و معمولا برای مناسبت‌های خاص طبخ می‌شود.

شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی یا پلو شوشتری خوشمزه

برای آماده‌سازی زرشک پلو ابتدا باید مرغ آن را آماده کرد. مرغ باید با پیاز و کره تفت داده شود، سپس با رب گوجه یک سس غلیظ برای آن آماده شده و آن را به مرغ اضافه کرد تا خورشت کاملا پخته شود. بعد از آماده کردن اولیه مرغ باید برنج آن را آماده کرد. برای پخت برنج ابتدا باید زرشک را با کره، شکر و زعفران تفت داد، سپس آن را به برنج آبکش شده اضافه کرد. این که هر فرد دارای ذائقه های است می ‌تواند در انتخاب بهترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی تاثیرگذار باشد.