دسته‌ها
اخبار

فهرست منتخب غذاهای شمالی محبوب چاشلند محبوب ترین غذاهای شمال ایران-غذای رژیمی

در ظرف دیگری سبزیجات خردشده را با مقدار کمی روغن تفت می‌دهند تا آب آن خشک شده و کمی سرخ شود. پیاز را سرخ کرده، گردو و رب انار را به آن اضافه می‌کنند و پس از کمی تفت دادن، سبزی سرخ شده را به همراه آب به آن می‌افزایند. در این مرحله مرغ‌ها را درون خورشت قرار داده و اجازه می‌دهند غذا خوب جا بیفتد و روغن بیندازد. مطمئناً ناردونی در لیست غذاهای شمالی جایگاه ویژه ای دارد زیر در کنار طعم بی نظیر، مناسب سرو برای مجالس نیز است. در این غذا از انار ترش، مرغ، رب انار دارچین و رب گوجه فرنگی استفاده می شود. جهت تهیه خورشت انار دون باید پیاز را به همراه ادویه جات کمی سرخ کنید سپس به آن رب گوجه و انار را اضافه نمایید.

مرغ شکم پر شمالی دستور پخت های متفاوتی دارد و معمولاً در لیست غذاهای شمالی در فر آن را آماده می کنند. جهت تهیه این غذا شما به یک مرغ کامل، سبزی های معطر شمالی مانند گشنیز، نعنا، چوچاق و خالوش، مغز گردو و رب انار، آلو بخارایی و زرشک نیاز دارید. بعد از اینکه مرغ را چاک دادید باید مواد خود را که قبلاً به خوبی آن ها را تفت داده اید در شکم مرغ قرار دهید و آن را بدوزید. توجه داشته باشید فویل آلومینیومی و ظرف پیرکس جهت آماده‌ سازی مرغ شکم پر نیاز است. اگر به دنبال یک غذای خوشمزه برای مجالس هستید غذاهای شمالی با مرغ بهترین انتخاب خواهند بود. انواع خورشت ایرانی که مختص شمال کشور هستند را می توانید با مرغ آماده کنید و در این بخش ما به معرفی ۳ مورد پرداخته ایم.

  • این خطه از ایران، غذاهای متنوعی داره که ما چند مورد رو نام بردیم.
  • یکی از خوشمزه‌ترین چاشنی‌هایی است که می‌توانید همراه با غذای گیلانی میل کنید.
  • ماهی مرکب صادراتی است و برای تهیه آن باید کمی در بازار جست‌وجو کنید و آن را سفارش بدهید.
  • همیشه رویای ایجاد یک راهنمای تخصصی آموزش خریدوفروش و سرمایه‌گذاری املاک را داشتم، این رویا با مهندسی معکوس شزوما نام گرفت.

مواد تشکیل دهنده این غذا کدوی سبز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز، تخم مرغ و سیر است. مواد اصلی برای پخت این غذا تخم مرغ، سبزی گیجا واش و برگ سیر است. برای درست کردن گیجا واش ابتدا سبزی گیجا واش خرد شده به همراه برگ سیر خرد شده خوب تفت داده می‌شوند و سپس تخم مرغ زده شده به آن افزوده می‌شود. نوشیدنی های سرد اما همیشه طرفداران بیشتری دارند چون متنوع تر هستند و ذائقه های مختلفی را هم پوشش می دهند لذا در بخش نوشیدنی سرد هم کلی شیک، آبمیوه و اسموتی به چشم میخورد.

طرز تهیه ترش واش خوشمزه و مخصوص به روش سنتی شمالی

البته حضور تخم مرغ در این غذا کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد. این لیست به مرور کامل تر می شود، پس توصیه می کنیم باز هم به این صفحه سر بزنید. راستی اگر می خواهید فهرست غذایی کامل تری داشته باشید، توصیه می کنیم دستورهای زیر را هم ببینید. هنوز نمی دونی انار ترش باعث یبوست میشه نه اجابت مزاج، ضمناً اونجا طبق ذائقه شخص شما غذا نمی پزن، اگر خوشت نمیاد کسی مجبورت نکرد که غذای شمال رو بخوری. سعی کنید از غذا و نوشیدنی‌هایی که مقدار زیادی آب دارند استفاده نکنید، زیرا یکی از دلایل اصلی مشکلات گوارشی گردشگران آب هند است.

شما می‌توانید با رزرو قبلی مهمانی‌های خود را در رستوران بهزاد برگزار کنید. داشتن فضایی بزرگ در چندین بخش و دکوراسیون جذاب از امتیازات رستوران بهزاد است. بدون شک رستوران بهزاد یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی تهران است. رستوران گیلانه یک رستوران کاملاً حرفه‌ا‌ی و بسیار لوکس است که علاوه بر سرو غذاهای گیلکی، غذاهای ایرانی باکیفیت بالا و طعم بی‌نظیری سرو می‌کند.

گوشت در این مواد، حدود 24 ساعت استراحت می کند و سپس آن را کباب می کنند. این غذای بسیار خوشمزه همیشه در کنار بشقابی از مزه های لذیذ مثل باقالی خام، خیار و اَشپل ماهی و البته کته قالبی سرو می شود. سیرابیج همچنین یک غذای گیاهی و سالم برای گیاهخواران محسوب می‌ شود و به دلیل وجود سیر و تخم مرغ در کنار هم، مقوی و سرشار از مواد معدنی است. برای خواندن طرز تهیه خورش سیرابیج گیلانی با برگ سیر و تخم مرغ در کمتر از ۲۰ دقیقه روی لینک مطلب کلیک کنید. این غذا هم مثل سیر واویج درست می شود با این تفاوت که به آن سبزی گیجاواش هم اضافه می شود.

تماس با مزه گردی

میز و صندلی های چوبی شکیل، نقاشی ها و عکس های زیبا بر روی دیوارها و تزئینات زیبا جلوه جذابی را به محیط رستوران داده است. همان طور که از نام این رستوران مشخص است، یکی از بزرگترین رستوران های گیلان و رشت به حساب می‌آید. از نظر ظاهری می‌توان گفت که این رستوران بی‌شباهت به یک تالار پذیری مجلل نیست. حتی مردم محلی رشت اگر به‌دنبال یک رستوران شیک و گران برای برگزاری انواع مراسم مهم بگردند، رستوران بزرگ گیلانه را انتخاب می‌کنند. این رستوران فضایی بسیار بزرگ و مجلل دارد و با حضور در آن احساس خوبی به شما دست می‌دهد.

اگر تا اینجای این مطلب از شادیما همراه ما بوده اید قطعا متوجه شده اید که سیر بخش جدایی ناپذیر غذاهای شمال ایران است. سیر واویج هم یکی از غذاهایی است که از سیر درست می شود ولی فقط برگ بوته سیر در آن استفاده دارد. واویشکا دل و جگر از غذاهای سنتی و بسیار قدیمی استان گیلان است که با ترکیبات و طعم های متنوعی درست می شود.