دسته‌ها
اخبار

لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی-غذای رژیمی

اصلی‌ترین ویژگی غذاهای زنجان، مقوی‌بودن و کالری بالای آن‌ها است. در واقع، از آنجایی که زنجان یک منطقه سردسیر حساب می‌شود، مردم برای تقویت بدن خود در سرمای استخوان‌سوز زمستان به‌سراغ غذاهای پرکالری و طبیعی می‌روند. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان زنجان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید.

  • سینه مرغ را به پیازداغ اضافه کنید و بگذارید با 4 لیوان آب بپزد.
  • حدود ۳۰ دقیقه باید درون فر بمانند تا پنیر کاملاً آب شود.
  • دو عدد پیاز باقی‌مانده را نگینی خرد کنید و آن‌ها را در یک تابه با روغن تفت دهید.
  • شاطر عباس غذاهای لذیذ ایرانی را در یک آشپزخانه اوپن، درست روبروی قسمت غذاخوری آماده و طبخ می‌کند.
  • سپس بلغور را آبکش کنید و آن را به‌همراه دو پیمانه آب جوش در قابلمه بریزید و درب آن را ببندید تا بلغورها روی حرارت ملایم گاز بپزند.

حال مرغ‌های ریش‌ریش شده را درون مرغ اضافه کرده و تفت دهید. از قبل زرشک‌ها را به مدت 20 دقیقه درون آب گذاشته تا خیس بخورند. سپس آن‌ها را آبکشی کرده و با مقداری روغن و پودر قند، درون یک تابه تفت دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که رنگ زرشک‌ها درخشان شوند. جالب است بدانید به میمنت وجود چنین غذای خوشمزه ای در فرهنگ ما یک روز ویژه را با این نام نامگداری کرده اند.

طرز تهیه کباب مرغ تند

خورش فسنجان یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که در پخت آن از گردو استفاده می‌شود. روغن گردو و طعم بی نظیر آن باعث شده تا این خورش به یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی تبدیل شود. سرو این خورش در کنار یک برنج ایرانی درجه یک، طعم ماندگاری را برایتان ایجاد خواهد کرد. از جمله دلمه برگ مو، دلمه گوجه فرنگی، ولمه بادمجان و دلمه فلفل دلمه ای، دلمه کلم و دلمه پیاز.

طرز تهیه کتلت کدو سبز رژیمی

آش شولی از معروف‌ترین آش‌های سنتی یزد به حساب می‌آید که پای ثابت سفره شب یلدای یزدی‌ها است. این آش که قدمتش به ۵۰۰ سال قبل می‌رسد، در فهرست آثار غیرمملوس فرهنگی یزد به ثبت رسیده است. از آنجا که آش مذکور شل است، آن را با نام «شولی» می‌شناسند. شما می‌توانید از لیمو امانی کامل هم استفاده کنید؛ اما در این صورت، آبگوشت شما کمتر ترش می‌شود.

بعد از شکستن تخم‌مرغ‌ها چند دقیقه صبر می‌کنیم تا پخته شوند. حالا شوید خشک، زردچوبه و نمک و فلفل سیاه را به ترکیبمان اضافه می‌کنیم و همه مواد را با هم تفت می‌دهیم‌. بعد از اضافه کردن سبزی نیاز نیست درب قابلمه را ببندید. فقط ۳۰ دقیقه به ترکیبات زمان دهید تا کنار یکدیگر پخته شوند. در مرحله اول لازم است که نخود‌ها را از شب قبل خیس کرده باشید. بعد از آنکه خوب خیس خوردند آن‌ها را درون یک قابلمه ریخته و مقداری آب سرد روی آن‌ها بریزید و اجازه دهید نخود‌ها به خوبی پخته شوند.