دسته‌ها
اخبار

غذاهای معروف دنیا و معرفی لیست بهترین و مشهورترین غذاهای جهان-غذای رژیمی

نوع شیرین این شیرینی به‌ مارزیپان فرانسوی و نوع کم‌شیرین آن به‌ مارزیپان آلمانی معروف است. این غذا از ترکیب برنج، گوشت گوسفند، هویج، کشمش و خلال پسته و بادام تهیه می‌شود. قابلی پلو یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب افغانستان با طعم شیرین است. جالب اینکه این غذا در استان خراسان ایران نیز رایج است.

سینه مرغ را که به صورت مربعی خرد کرده اید به همان روغن قبلی اضافه کرده سرخ کنید. قارچ ها را شسته آبکش کنید و ساقه قارچ را به دقت جدا کنید تا وسط قارچ گود شود، داخل قارچ ها را با موادی که آماده کرده اید پر کنید. میتوانید ماکارونی را کمی چرب کرده و به تنهایی به مدت 15 دقیقه دم بگذارید و برای سرو سس را روی ظرف بریزید یا سس را لا به لای ماکارونی ریخته و دم کنید. نمک و فلفل و پیاز خرد شده را به قارچ اضافه کرده و کمی تفت دهید تا پیاز سبک شود.

این غذای ایتالیایی شاید چندان مشهور نباشد، اما هنگام سفر به سواحل آمالفی ایتالیا حتماً باید‌ آن را تجربه کنید. این محله به خاطر لیمو‌های بزرگ و آبدارش مشهور است و سرآشپزهای آمالفی از این لیموها در غذاهای محلی خود استفاده می کنند. طعم لیمو و میگو تازه باعث می‌شود که ریزیتو اسکامپی غذایی عالی برای روزهای گرم تابستان باشد. استیک فیورنتینا یا فلورانس در حقیقت یک تکه بزرگ از گوشت گاو است که با روش خاصی پخته می شود. پخت این خوراک لذیذ تنها 5 تا 7 دقیقه طول می کشد و داخل غذا کاملا خام است.

یکی از راه های مهم در حفظ سلامتی این موجودات توجه به غذا و نوع خوراکی آن ها می باشد. هم متفاوت باشد و یک غذا به شکل های مختلفی سرو شود. کافه رستوران انگرام بیتشر متریالش ارمنی و درجه یک هستش تیم گرداننده ی کافه ارامنه و پزشکان هستند یه جورایی میشه گفت پاتوق بچه های علوم پزشکی و ارمنی و… در صورت تمایل میتوانید یک لایه خمیر هم کف و اطراف ظرف پهن کنید. میتوانید از سبزیجات معطر به دلخواه خودتان در مایع سوخاری استفاده کنید. قارچ ها را در مایع فوق زده و در سینی فری که از قبل چرب کرده اید بچینید و به مدت 10 دقیقه در فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم شده بپزید.

  • پائیا به عنوان غذای ملی اسپانیا شناخته میشه که با استفاده از برنج و مرغ درست میشه و به خوبی با ذائقه ما ایرانی‌ها که مصرف برنج زیادی تو غذاهامون داریم، سازگاری داره.
  • اما طعم و مزه دلچسب موساکا این سختی را از یاد شما خواهد برد.
  • جرج برنارد شاو می‌گوید عشقی خالصانه‌تر از عشق به غذا وجود ندارد.
  • از دکه های معمولی گرفته تا رستوران درجه بالا، مکان های زیادی برا سرو اسپاگتی کاربونارا وجود که بهترین آنها رستوران های داوینچی، روسکیولی، واسچلو و … هستند.

اگر به دنبال تهیه غذا با قارچ و سیب زمینی هستید مسلما کوکو قارچ یک انتخاب خوشمزه و غذای گیاهی کامل و سالم برای یک وعده غذای بدون گوشت است. ایتالیا یکی از کشور های غنی در فرهنگ آشپزی و تغذیه است که تنوع غذایی و شیرینی های آن شامل طعم های بینظیری بوده و در سراسر دنیا دارای جایگاه مناسبی می باشند. تارت بستنی ایتالیایی نیز یکی از همین شیرینی های خوشمزه این کشور است. سعی کرده ایم بهترین و کاربردی ترین نوع از آموزش غذاهای ایتالیایی را برایتان قرار دهیم تا بتوانید از آموزش آنها به نحو احسن بهره برده و آنها را در منزل با روش خانگی تهیه نمایید.

غذای معروف و پرطرفدار ایتالیایی

جامبالایا جزو غذاهای معروف و طاس کباب لذیذ آمریکایی است. گولاش غذای ملی مجارستان و جزو غذاهای معروف این کشور است. این سوپ شامل پاپریکای فراوان، پیاز، هویج، گوشت گوساله (یا گوسفند)، سیب‌زمینی و رشته‌فرنگی است. طعم گولاش میتواند تند، شیرین و یا نیمه‌شیرین باشد. به طوری که در خارج از مجارستان، تقریبا هر غذای حاوی پاپرپیکا را به نام گولاش می‌شناسند. این غذا حتی در آثار جیمز جویس (نویسنده مشهور ایرلندی) نیز به آن اشاره های بسیار زیادی شده است.

رتبه دو غذاهای برتر جهان مختص به پیتزا ناپلی کشور ایتالیا می باشد . پیتزا ها بدون شک طعمی فوق العاده دارن که با تمامی مزاج ها نیز سازگار می باشد. ساخته شده از خمیر پیتزا ، گوجه فرنگی ، زیتون ، ریحان و ترکیبات دیگر که طعم بسیار خوب و خوشی را به این غذای ایتالیایی بخشیده است. چیپس ماهی یا به لاتین فیش چیپس از جمله غذاهای کهن کشور انگلستان محسوب می شود که قدمت آن به سال 1860 باز میگردد . اگر می خواهید طعم خوش یک غذای کهن را بچشید فیش چیپس می تواند این طعم کهن را برایتان به ارمغان بیاورد . غذایی ساده و بدون آلایش که طعم فوق العاده نیز همراه خود دارد.

غذاهای معروف جهان

مدل های جدید مانتوهای ساده و شیک از مزون افرا مدل کت… کمربند یکی از اکسسوری های مهم برای بانوان و آقایان محسوب می… خدمات طراحی سایت شامل موارد گسترده ای می شود که موضوعاتی مانند طراحی سایت… تنوع انواع مدل‌های لباس کار در بازار بسیار زیاد است.

قابلی پلو (افغانستان)

همانطور که در بالا لیست انواع غذاهای ایتالیایی بهمراه طرز تهیه آنها را برایتان قرار داده ایم در اینجا به توضیحاتی درباره بهترین آنها خواهیم پرداخت. شاید قرار گرفتن ایالات متحده در این لیست بدین دلیل باشد که بسیاری از غذاهای این کشور معمولاً از دیگر نقاط جهان نشأت می گیرند. پیتزای امروزی آمریکا از ایتالیا آمده و سیب زمینی سرخ کرده نیز ریشه ای بلژیکی یا هلندی دارد. همبرگر و فرانکفورتر نیز کاملاً مشخص است که از آلمان آمده اند. اما در آشپزخانه های آمریکایی غذاهای خاص دیگری نیز یافت می شود که در سراسر جهان محبوبیت بالایی دارند.