دسته‌ها
اخبار

غذاهای محلی استان چهار محال و بختیاری بیا تور-غذای رژیمی

تنظیم فشار و قند خون، اشتها اور، نشاط اور، ضد درد معده ، خوشبو کننده دهان ، رفع تنگی نفس ، درمان میگرن و دردهای عصبی و دارای طبیعت گرم درجه2 است. درمان سرماخوردگی ، نشاط اور، ضد بلغم و صفرا، بالابرنده ی قوی فشار خون ، مقوی اعصاب.

این کباب از فیله گوسفند، سینه مرغ، فلفل دلمه ای، پیاز، روغن زیتون، پودر سیر و زعفران تهیه می شود. گوشت مرغ و گوسفند را با روغن زیتون و پیاز مخلوط می کنند، با زعفران آغشته نموده و سپس تکه تکه کرده و یک قطعه مرغ و یک قطعه گوشت را به سیخ می کشند و روی زغال کباب می کنند. این غذا از جمله غذاهای محلی استان چهار محال و بختیاری است که به علت تولید مواد اولیه آن در مناطق مختلف استان به عنوان یک غذای بومی استان شناخته شده است. این غذا از طعم خاص رنگ و بو خواص فراوانی برخوردار و مانند دیگر غذاهای محلی استان چهار محال و بختیاری با توجه به تولیدات کشاورزی منطقه تهیه می شود. در ادامه به معرفی تعداد ی از غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری می پردازیم. رستوران شمال شهر برای لوکس‌پسندانی که عاشق غذاهای سنتی ایرانی هستند، بهترین انتخاب است.

کافه دمنوش دقیقاً همان جایی است که با رفتن به آن، مادرها و مادربزرگ‌ها حسابی خوشحال می‌شوند. در این کافه می‌توانید انواع دمنوش‌های گیاهی و سنتی را سفارش دهید. حتماً می‌دانید که هرکدام از این دمنوش‌ها خواص درمانی فراوانی دارند و هرکدام فایده‌های مخصوص خود را دارند. البته شاید فکر کنید که قرار است با نوشیدنی‌هایی بدمزه و تلخ مواجه شوید؛ اما به شما اطمینان می‌دهیم که طعم تمام این دمنوش‌ها فوق‌العاده است.

  • این غذای اصیل ایرانی به صورت مرسوم، مخلوطی از جوجه کباب و کباب چنجه است.
  • این غذا دقیقا همان دلمه‌ای است که در همه جای ایران رایج شده با این تفاوت که داخل آن سیراب یا شیردون خرد شده را با موادی مثل لپه و برنج و آلو مخلوط می کنند و در همان سیرابی می‌پیچند.
  • رستورانی که با وسایل نوستالژی طراحی ‌شده، از لنگ گرفته تا تمام ظروف سرو غذا که روحی است.
  • در این حالت، مراحل طرز تهیه کباب بختیاری مشابه است، اما به جای سیخ فلزی باید از سیخ های چوبی کمک بگیرید.
  • در این گفتار به معرفی دیگر غذاهای معروف استان می پردازیم و از آش دوغ شروع میکنم که مثل آش دوغ اردبیلی ها، مشهور است.

سپس کمی زعفران به آن اضافه می کنیم و با قلمو زمانیکه گوشت ها در حال کباب شدن بودن قلمو را داخل ترکیب کره و زعفران می زنیم و روی کباب ها می کشیم.این کار را چندین مرتبه انجام می دهیم تا کباب های نرم و خوش رنگ و طعمی داشته باشیم. این آش را به شادی میمنت روییدن دندان بچه‌ها می‌پزند و شاید بتوان گفت این آش نوعی غذایی آئینی است که در پخت آن از نخود، لوبیا، عدس، باقلا، گندم استفاده می‌کنند. یکی از رستوران های معروف تبریز، رستوران آتش می باشد که با لیستی از غذاهای متنوع و… کترینگ اعیان تبریز لیستی متنوع از انواع کباب های خوش طعم، خورشت ها و خوراک ها،… و بر این باوریم که آینده ی روشنی در انتظار گردشگری کشور عزیزمان ایران است. اگر شما هم سابقه چهار محال و بختیاری گردی دارید، توصیه میکنیم که نظرات و پیشنهادات خود را با ما از طریق کامنت یا کانال های روزیاتو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

رستوران‌های شهرکرد | غذاهایی برای همه سلیقه‌ها

اگر می‌خواهید طعم یک کباب خوشمزه را در لرستان امتحان کنید، به سراغ دنده کباب بروید. سس مخصوصی که همراه دنده کباب سرو می‌کنند، طعمی خاص به کباب می‌دهد و آن را از دنده کباب‌هایی که در سایر شهرها طبخ می‌شود، متمایز می‌کند. غذایی مقوی و سالم که می توانید در زمان سفرتان به شهرکرد با مراجعه به رستوران بختیاری آن را سفارش داده و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

طرز تهیه جوجه کباب فوق العاده خوشمزه و مجلسی رستورانی

این آش در زمره آش های اصیل بختیاری قرار دارد که مواد اصلی آن شامل آب، برگ زردآلو، روغن، پیاز و ترشی ناردون است. آش دوغ چهار محال را میتوان در سطح مرکز استان و دیگر شهرستانها پیدا کرد. اما مواد اولیه اش از پوشش گیاهی منحصر به فرد این استان چشم نواز و سرسبز است. گردشگران طبیعت در روز سیزدهم فروردین که روز طبیعت است همیشه این آش را تهیه میکنند و در کنار غذاهای لذیذ بختیاری نوش جان میکنند. آش دوغ بختیاری همانند کباب بختیاری در این منطقه معروف است و طرفداران زیادی دارد.

غذای محلی استان گلستان؛ ترکیبی از فرهنگ‌های غذایی مختلف

مبل راحتی ایتالیا آرمانی نیو استار با طراحی مدرن و پایه های فلزی که دارد، یکی از زیبا ترین محصولات آف دکور است. این کار از ام دی اف ساخته شده است و روکش آن نمایی براق و بسیار جذابی دارد. مبل راحتی مکانیزم طرح ایتالیا آرمانی ARMONI یک کار زیبا و متفاوت می باشد که به صورت مدرن طراحی شده است. اگر به دنبال دکوراسیونی جذاب و چشم گیر هستید، مبل راحتی سیلویا می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.