دسته‌ها
اخبار

غذاهای سنتی کیش که حتما باید امتحان کنید مجله علی‌بابا-غذای رژیمی

خورش قیمه، غذایی پرطرفدار در میان ایرانیان است و در مناطق مختلف کشور، با دستور پخت‌های متنوعی طبخ می‌شود. تهران، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ایران است و قدمت آن به دوران نوسنگی برمی‌شود. این شهر قدیمی از زمان حکومت قاجار تا به امروز، پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور بوده است و به همین دلیل، در طول سال‌ها افراد بسیاری با فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف به آن مهاجرت کرده‌اند. شاید درست به همین علت نتوان غذاهای محلی تهران را مانند دیگر استان‌ها به تفکیک نام برد. آب را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا به جوش آید. سپس بلغورهای تفت داده شده را در قابلمه بریزید و آن‌ها با یک قاشق چوبی، به‌صورت دورانی هم بزنید تا زمانی که آب آن کم شود.

  • غذاهای این رستوران کیفیت بسیار خوبی دارند و در دستور پخت آن از بهترین مواد اولیه، مخصوصاً زعفران استفاده می‌شود.
  • ۱۲ موجود در تخم مرغ هم می‌تواند جایگزین خوبی برای کسانی باشد که گوشت زیادی نمی‌خورند.
  • در این کشک کدو از کدو حلوایی به جای کدو سبز استفاده می‌شود.
  • دو لیوان آب جوش در قابلمه بریزید و درب آن را ببندید تا گوشت روی حررات ملایم گاز بپزد.

خورش قیمه که مانند عدس پلو از غذاهای مناسبتی و نذری نیز محسوب می شود. لوبیا پلو هم یکی از صدر نشین های دسته بندی غذاهای پلویی در میان ایرانیان می باشد. این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانید به صورت گیاهی یا با گوشت درست کنید.

طرز تهیه کال کباب شمالی

مواد تشکیل دهنده تمام انواع دلمه اغلب برنج و گوشت و انواع سبزیجات معطر است. البته این غذا به زمان و دقت زیادی برای پخت هم نیاز دارد و بهتر است روزهای تعطیل و ایامی که در خانه هستید را به پخت این غذای خوشمزه اختصاص دهید. در یک آموزش به شما طرز تهیه دلمه کلم و طرز تهیه دلمه مو رولی رو آموزش دادیم. بااین‌همه خوراکی‌های خوشمزه که نشان از اصالت، تاریخ و فرهنگ زیبای شهر شیراز دارند، حیف است که وعده‌های غذایی خود را متنوع و از میان این غذاهای سنتی انتخاب نکنید. فرقی نمی‌کند چه ذائقه‌ای داشته باشید، قطعاً غذاهای بسیاری هستند که باب میلتان قرار بگیرند.

شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی یا پلو شوشتری خوشمزه

مرصع پلو را می‌توان به ۳ روش كلی و با استفاده از مرغ، گوشت و ماهی درست كرد. این غذا یك غذای خوشمزه و مقوی و پر از رنگ و زیبایی است و می‌تواند رنگ لعاب متفاوتی به سفره شما بدهد. نام دیگر مرصع پلو، پلو نگین كار است كه یك غذای شیك و مجلسی است كه در بیشتر مهمانی‌ها درست می‌شود. مرصع در زبان عربی به معنای جواهر نشان است و برای این منظور نامگذاری شده است كه در تهیه مرصع پلو از مواد رنگارنگ استفاده می‌شود. مرصع پلو غذایی است كه تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد.

یکی از خوشمزه‌ترین عصرانه‌هایی که در بین غذاهای محلی ایران و مشهد وجود دارد، چنگالی است. بلکه هدف از چنگال انگشتان دست است که باید برای تهیه این غذا مورد استفاده قرار بگیرد. مواد اولیه این غذا به راحتی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. نان بیات خرد شده، عسل یا شکر تنها موادی هستند که برای پختن چنگالی نیاز دارید. برای تهیه چنگالی باید نان‌ها را در روغن سرخ کنید و هر کدام از شیرینیجات که گفتیم (یعنی عسل یا شکر) را به آن اضافه کنید. آلو مسما از آن غذاهای اصیل ایرانی است که با طعم ترش و شیرینش دل خیلی از مسافران شهر گیلان را برده.

کوفته های ایرانی

برای رفع نفخ نخود می‌توانید نخودها را چند بار بجوشانید و آب نخود پخته را دور بریزید. برنج را آبکش کنید و کف قابلمه یک کفگیر از برنج بریزید؛ سپس روی آن مقداری کشمش، گوشت قلقلی و هویج بدهید و به همین ترتیب لایه ‌لایه پیش بروید و آن را دم کنید. برخی افراد در انتهای پخت، مقدار بسیاری پیاز داغ در خورش می‌ریزند تا طعم خورش را بهتر کنند. افزودن یک قلم گوسفند به‌همراه گوشت به خروش، طعم بی٬نظیری به غذای شما می‌دهد.