دسته‌ها
اخبار

غذاهای سنتی ایرانی معرفی خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایران

مقداری گل‌برگ خشک شده گل رز نیز برای افزایش عطر و طعم روی آن ریخته می­‌شود و با تکه‌­های نان برشته خورده می­‌شود. ایرانی­‌ها به دو دسته تقسیم می‌­شوند؛ آن‌هایی که عاشق و شیفته کله پاچه هستند و کسانی که از این غذا متنفرند! از نظر گردشگران هم این غذا بدمزه­‌ترین و عجیب‌ترین غذای ایرانی است. یکی از دلایل عدم محبوبیت کله‌پاچه ظاهر و بوی این غذا است.

  • در این مقاله قصد داریم این غذاها را به شما معرفی کنیم.
  • برای مشاهده طرز تهیه چکدرمه به مجموعه مقاله‌های غذاهای محلی کجارو سر بزنید.
  • این غذای محلی ایران را هم می‌توانید به عنوان پیش غذا صرف کنید و هم با برنج به عنوان غذای اصلی.

انواع کباب از گذشته مخصوص سفره های ایرانی بوده است و طرفداران پرشماری هم بین ایرانیان دارد. به طوری که امروزه تا حدودی به یک جاذبه توریستی تبدیل شده و بسیاری از توریست های خارجی مشتاق امتحان انواع کباب های خوشمزه ایرانی هستند. البته اگر این غذا را در کنار عزیزانتان در یک دیزی سرا میل نمایید نام آن دیزی می شود.

لیست غذای ایرانی

در خورش بامیه اهوازی از سیب‌زمینی استفاده می‌شود که شاید مهم‌ترین تفاوت آن با سایر خورش‌های بامیه باشد. برای تهیه خمیر، ماست را در یک کاسه بزرگ بریزید و زردچوبه و سیاه دانه را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس آرد را کم کم در کاسه بریزید و مواد را مخلوط کنید تا خمیری به دست بیاورید که به دست نچسبد. روی خمیر را بپوشانید و اجازه دهید تا در دمای اتاق برای دو ساعت استراحت کند. خمیر را پس از گذشت این زمان به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و روی یک پارچه تمیز بچینید. خمیر باید برای دو روز، زیر نور آفتاب و در هوای خشک قرار بگیرد.

لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام +[دستور پخت]

سپس از آن‌ها گلوله‌هایی به‌اندازه گردو درست کنید و آن‌ها در یک قابلمه بچینید. دو عدد پیاز باقی‌مانده را نگینی خرد کنید و آن‌ها را در یک تابه با روغن تفت دهید. سپس رب گوجه‌فرنگی، شنبلیله، هل و آبغوره را به پیاز داغ بیفزایید و آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید تا سس کوفته آماده شود. شیرین پلو یا نثار پلو، یکی از لذیذترین و مجلسی‌ترین غذاهای سنتی استان قزوین است که طبخ و سرو آن در گذشته بسیار رایج و مرسوم بوده است. جالب است بدانید که در گذشته در مهمانی‌های مجلل و رسمی، شیرین پلو، اولین انتخاب و قیمه نثار، دومین انتخاب بود.

در سفر به مشهد علاوه بر زیارت و گشت و گذار در مراکز خرید، می‌توانید غذاهای سنتی خوشمزه این شهر را امتحان کنید و از طعم دلچسب این غذاها لذت ببرید. آش ها جزو سالم ترین و مغذی ترین غذاها در لیست غذاهای ایرانی بخصوص در ماه رمضان و مراسم های مذهبی هستند. در صورت تمایل می‌توانید لیمو عمانی نیز در خورشت بریزید که برای این منظور باید با چنگال تعدادی سوراخ در آن ایجاد کنید و برای نیم ساعت در آب جوش قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود. به‌جای لیمو عمانی می‌توانید کمی آب‌لیمو در غذا بریزید. شما می‌توانید در انتهای پخت کمی زعفران دم‌کرده یا رب سرخ کرده به آبگوشت اضافه کنید تا رنگی زعفرانی یا قرمز به آن بدهید. سپس برنج را در آب گوشت باقی‌مانده در قابلمه بریزید و برنج را به‌صورت کته دم ‌کنید.

حالا شوید خشک، زردچوبه و نمک و فلفل سیاه را به ترکیبمان اضافه می‌کنیم و همه مواد را با هم تفت می‌دهیم‌. در ظرف دیگری عدس‌ها را به همراه مقداری آب پخته و سپس آبکش می‌کنیم. سپس گوشت‌ها را به ترکیب پیاز و روغن اضافه کرده و کمی تفت دهید. بعد از اینکه رنگ گوشت کمی تغییر کرد یعنی باید به سراغ ادامه مراحل بروید.

طرز تهیه خورش قیمه خوشمزه و مجلسی نذری و جا افتاده

ته چین قالبی می تواند در مهمانی های مختلف سفره شما را زیباتر کند. خورش بادمجان یکی از انواع خورش های قدیمی و خوشمزه ایرانی است که شباهت زیادی به خورش قیمه دارد و از محبوب ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود. کنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای کسانی که گرم‌مزاج هستند یا از کم‌خونی و نارسایی کبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است.