دسته‌ها
اخبار

غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها

این کار کمک می‌کند میزان فیبر دریافتی شما افزایش پیدا کند و کارکرد دستگاه گوارشتان بهبود یابد. اگر بیماری قلبی دارید در پخت ماهی شکم‌پر به جای کره به سراغ روغن زیتون بروید و غذایتان را با کلم بروکلی بخارپز شده میل کنید. با این کار آنتی اکسیدان‌های موجود در این مواد به بهبود بیماری‌تان کمک زیادی خواهند کرد. این غذای پرطرفدار ایرانی از حبوباتی مانند نخود و لوبیا سفید و گوشت و چربی و گوجه فرنگی و پیاز تهیه می شود. آبگوشت یا دیزی یکی از سنتی ترین و پرطرفدارترین غذاهای سنتی ایران است. برای تهیه آش رشته حبوبات و سبزی ها را با هم مخلوط کرده و در انتها رشته ها را به آن اضافه می کنند و برای تزیین آش از نعنا و سیر و پیاز سرخ کرده و کشک از آن استفاده می کنند.

  • خوراک های خوش طعم و اصیل، بخش مهمی از سفره های ایرانی را در بر می گیرد.
  • در طرز تهیه خورش گیجاواش شمالی از یک سبزی محلی به اسم گیجاواش به همراه تخم مرغ و سیر استفاده می‌شود.
  • این خورش با چند نوع سبزیجات متنوع و معطر به همراه لیمو عمانی، لوبیا قرمز و گوشت گوسفند ویا گوساله درست می ‎شود.
  • درب قابلمه را ببندید و خورش را برای یک ساعت دیگر بپزید تا به روغن افتاده و جا بیفتد.
  • در ادامه یک قاشق غذاخوری از ترکیب ادویه‌ها را به این مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طعم خامی ادویه گرفته شود.

در وهله اول وجود تخم مرغ در این غذا باعث می‌شود از ویتامین آ. ۱۲ موجود در تخم مرغ هم می‌تواند جایگزین خوبی برای کسانی باشد که گوشت زیادی نمی‌خورند. کباب که از گوشت گوسفند, گاو و گوساله تهیه می شود گوشت را با نمک فلفل و پیاز و آب لیمو تازه طعم دار می کنند و بر روی زغال کباب می کنند.

بهترین رستوران های گیلان؛ راهنمای کامل به همراه آدرس، عکس و قیمت

ته‌دیگ مورد نظر خود را با کمی روغن در کف یک قابلمه بچینید. سپس مقداری از برنج آبکش کرده را در قابلمه بریزید و یک لایه از مخلوط ماهی سرخ شده را روی آن قرار دهید. پس از بخار کردن برنج، شعله گاز را کم کنید و دم‌کنی بگذارید تا هزاری دم بکشد. آش بی‌بی سه‌شنبه یکی از آش‌های مشهور و لذیذ در شهر اراک است که بیشتر به‌عنوان نذری پخته می‌شود و بر سر سفره بی‌بی سه‌شنبه قرار می‌گیرد تا نیازمندان را حاجت روا کند.

غذای سنتی مونا در انتاریو، با در نظر گرفتن منویی متفاوت، گزینه خوب و قابل اعتمادی است. در منوی این کیترینگ فعال در تورنتو، علاوه بر غذاهای سنتی ایرانی، فینگر‌فودهای ایرانی و فرنگی، می‌توانید انواع کیک را هم سفارش دهید. امروز در لیست غذاهای پرطرفدار جهان جای بسیاری از غذاهای محلی ایرانی خالی است. آرزوی ما این است که رستوران‌های ایرانی منوی خود را با غذاهای محلی و عطر غذاهای خوشمزه ایرانی پر کنند.

در آشپزی است که بیشتر در مهمانی­‌ها و جشن­‌ها تهیه می­‌شود. لازم به ذکر است که این غذا از اکثر غذاهای سنتی راحت­تر پخته می­‌شود. می­‌توانید برای حفظ رنگ آلبالویی این غذا، آن را در ظرف مسی یا لعابی تهیه کنید. استانبولی یا دمی گوجه یكی از ساده ترین غذاهای خوشمزه است كه با مواد دم دستی ساده هم تهیه میشود.

سفارش انواع غذاهای سنتی ایرانی

میگو پلوی بوشهری یکی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور که از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است. در گذشته این غذا مختص به جنوب کشور بود، ولی با توجه به این که مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است. می‌توان گفت این غذا جزو غذاهای مقرون به صرفه به شمار می‌رود؛ در تهیه‌ی این غذا به سراغ میگوهای ریزی می‌رویم که قیمت نسبتاً مناسبی دارند. به همین دلیل با تهیه این غذا می‌توان با صرف هزینه‌ای نسبتاً کم و مناسب به توصیه پزشکان مبنی بر استفاده از غذاهای دریایی گوش داد. بسیاری از خانم ها برای انتخاب غذا در وعده های مختلف و همچنین تهیه غذای مجالس و مهمانی خود ، با مشکل مواجه می شوند.

هویج پلو با مرغ

اردک شکم‌پر، یکی از غذاهای محلی و اصیل ایرانی است که از سال‌های دور در استان مازندران در کنار غذاهای دیگری چون مرغ شکم‌پر و غاز شکم‌پر خورده می‌شده است. در ادامه با همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش قلیه ترش آشنا کنیم. خورش قلیه ترش، یک غذای مناسب برای سرو در وعده‌های اصلی است.

اصلاً به همین دلیل هم از اسم آش یخ برای نامگذاری آن استفاده شده است. بعد از این که آش پخته شود، آن را داخل یخچال می‌گذارند تا کاملاً خنک شود. در زمان سرو هم از تکه‌های یخ در کنار آن استفاده می‌شود تا کاملاً سرد باشد. اسم مهلبیه آشکارا فریاد می‌زند که پای یک غذای عربی در میان است. دسری خوش‌طعم که از ترکیب آرد و نشاسته ذرت، شیر، وانیل، شکر و گلاب به دست می‌آید مهلبیه نام دارد.

برخی افراد به‌جای آب از آب قلم برای پخت این خورش استفاده می‌کنند تا غذایی مقوی‌تر و خوش‌طعم‌تر داشته باشند. سوتی پلو یا شیر پلو، یکی از پلوهای محلی اردبیلی است که معمولا در شب عید نوروز و چهارشنبه سوری به‌همراه ماهی دودی، گوشت، خرما و کشمش سرو می‌شود. برای تهیه این پلوی مخصوص کافی است به‌جای آب از شیر استفاده کنید. لطفاً آش ترش زنجان که به ثبت رسیده را لیست غذاهای خوب ایرانی اضافه فرمایید. غذای سنتی در اکثر مناطق ایران وجود دارد و البته در بعضی از شهرهای ایران شهرت بیشتری دارد.