دسته‌ها
اخبار

غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش-غذای رژیمی

قدیمی ها وقتی که این غذا را درون ظرف سنگی می‌ پختند به آن دیزی می‌گفتند . ترشی یا شیرینی سس دلمه به ذائقه شما بستگی دارد ولی می‌توانید آن را با مخلوط سرکه و شکر درست کنید. یک بشقاب در ته قابلمه بگذارید و دلمه ها را روی آن بچینید. بعد از اینکه همه دلمه ها را در قابلمه گذاشتید، سس را به همراه مقداری آب روی آنها بریزید و اجازه دهید تا دلمه خوب بپزند. دستور کامل طرز تهیه دلمه برگ مو را در مقاله‌های بعدی مجله اسنپ اکسپرس بخوانید.

  • بعضی از ما خاطره خوبی از بو و طعم تخم مرغ پخته و بافت لیز تخم مرغ نیم‌پز نداریم.
  • در میان این لیست، طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه، و طرز تهیه باقالی پلو با گردن فوت و فن‌هایی دارد که اگر آن‌ها را به خوبی رعایت کنید یک غذای ایرانی خوشمزه برای مهمانی هم خواهید داشت.
  • این غذا شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد و در کنار گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل بسیار لذیذ و خوشمزه است.
  • قورمه سبزی به خاطر وجود لیموی عمانی و آبقوره کمی مزه ترش دارد و محبوب دل بسیاری از شکمگردان ایرانی است.

در پایان باید اشاره کنیم که میزان علاقه‌مندی به غذاهای مختلف در افراد، طبق ذائقه آن‌ها بسیار متفاوت است. ممکن است نتیجه این جدول شما را شگفت‌زده کند یا برای فردی دیگر کاملا عادی به نظر برسد. در هر صورت تمام غذاهای ایرانی عطر و بوی بی‌نظیری دارند و بخشی از فرهنگ غذایی کشورمان محسوب می‌شوند. هر کدام از این غذاهای محبوب ایرانی طرفداران خاص خودشان را دارند.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

بعد از داغ شدن روغن، پیاز و سیر خرد شده را در قابلمه بریزید و تفت دهید تا نرم شوند. بعد از مقداری تفت دادن به قابلمه مقداری زردچوبه اضافه کنید و مواد را هم بزنید و با یکدیگر تفت دهید. برای ادامه‌ی طرز تهیه بورک حلزونی با مرغ و قارچ اینجا کلیک کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که زمان لازم برای درست کردن غذاهای خورشتی و طولانی مدت را ندارید به شما چند غذای سریع را پیشنهاد می‌کنم. برای ادامه طرز تهیه آب دوغ خیار به مقاله آن مراجعه کنید.

طرز تهیه کباب مرغ تند

سپس داخل تابه ۲ قاشق ديگر روغن‌زيتون داغ کرده و این موارد را سرخ کنید. سپس کمی كره و زعفران آب‌كرده را روی آن بمالید و غذا را با دیگر مواد باقیمانده، تزیین کنید. برنج چگونه به عمل می آید و بهترین زمان کاشت و برداشت برنج در کدام مناطق است؟ پاسخ این سوال و نکات مهم هنگام کاشت برنج، برای بهره برداری از مرغوب ترین برنج ها را اینجا بیاموزید.

طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی و جا افتاده به عنوان یک غذای ایرانی اصیل اصلا سخت نیست و کافی است فوت و فن‌های پخت آن را به کار ببندید. «اسپناساک» هم در این لیست غذای ایرانی بدون برنج، یکی از غذاهای سنتی شمال کشور است. در اصل اسم غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز پخت انواع غذاهای ایرانی به کار می‌رود گرفته می‌شود.

قسمت چوبی کلم یعنی مغز کلم را به صورت مخروطی با کارد تیزی در می‌آوریم و داخل آب جوش قرار دهیم تا برگ‌ها کمی نرم شوند؛ سپس از آب بیرون آورده و به آرامی برگها را جدا می‌کنیم. زمانی که مرغ و پیاز تقریبا سرخ شدند (کمی) رب را اضافه کنید و داخل روغن خوبهم بزنید تا رنگ و لعاب بهتری به مرغتان بدهد. سپس آن ها را درون قابلمه بگذارید و در قابلمه را بگذارید و همچنین حرارت اجاق گاز را ملایم کنید و حدود یک ساعت به آن وقت دهید تا سینه مرغ به طور کامل پخته شود.

زرشک پلو از دیگر انواع غذاهای محبوب برنجی در ایران بوده که بسیار مورد توجه مجالس مختلف قرار می گیرد. قطعا این وعده غذایی را در برنامه رژیم غذایی خود در هر هفته از ماه، دارید. كلم پلو از انواع غذاهای ایرانی با طعم متفاوت و لذیذ است كه بهتر است این نوع غذای خوشمزه و مقوی را در منزل تهیه كنیدو بی شك یكی از پایه های ثابت منوی غذایی شما خواهد شد .