دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای مجلسی ایرانی؛ 6 غذای خوشمزه مخصوص مهمانی مجله اسنپ اکسپرس-غذای رژیمی

با این که پخت خورشت فسنجان تقریبا زمان زیادی می خواهد اما این مساله از محبوبیت این غذا کم نکرده و شاید بتوان گفت معیاری برای تشخیص بهترین آشپزهای ایرانی باشد. مخلوط کردن برنج با مواد دیگر و طبخ غذاهای جدید در کشورهای آسیایی رواج دارد برای مثال در غذاهای سنتی ارمنستان هم شاهد این موضوع هستیم. سبزی پلو نیز از همین دسته هاست و از ترکیب سبزی با برنج به دست می آید. سبزی پلو از آن نظر اهمیت پیدا می کند که آن را در شب عید نوروز می پزند و از میهمانان با این غذا پذیرایی می شود.

  • آرسس سعی دارد هویت آشپزی حرفه‌ای را به ایران بازگرداند.
  • ناگفته نماند که ادویه ها نقش مهمی در غذاهای ایرانی ایفا می کنند و این موضوع ریشه در بُعد درمانی ادویه ها دارد.
  • سمبوسه جنوبی به قدری خوشمزه و منحصر بفرد است که به هیچ عنوان نباید امتحان طعم خوشایند آن ها را از دست بدهید.

یکی دیگر از غذاهای ایرانی که بسیار محبوب و پرطرفدار است خورش قیمه است. از طرفی دیگر، ذوق و سلیقه آشپزان ایرانی باعث شد که از برنج سفید ساده، ده ها پلو و چلوی رنگین پخته شود. تنوع چلو و پلو ها در لیست غذا های ایرانی، ورای تصور است. در ادامه، بخشی از لیست غذا های ایرانی که با برنج پخته می شوند را می آوریم. در لیست غذا های ایرانی، کوکو یکی از متنوع ترین گزینه ها به شمار می رود. می توان انواع کوکو را با ساده ترین مواد اولیه تهیه کرد.

طرز تهیه کباب برگ زعفرانی

به دلیل افزایش متقلبان فروش برنج ایرانی، نحوه تشخیص برنج ایرانی اصل از انواع نامرغوب و تقلبی بسیار اهمیت دارد. به هر حال با توجه به قیمت بالاتر برنج ایرانی و خواص و عطر و بوی بی نظیر آن، باید بتوانید برنج اصلی و مرغوب را از تقلبی و نامرغوب تشخیص دهید. این غذا به لطف مرغ، عوارض گوشت قرمز را ندارد و از بیماری هایی که ممکن است ایجاد کند جلوگیری می کند. مرغ منبع ویتامین B6 است که قند خون را کنترل می کند، فعالیت انسولین را تنظیم می کند و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند. همچنین زرشک در زرشک پلو از دیرباز برای درمان بسیاری از بیماری ها با فواید فراوان استفاده می شد.

یکی از خوشمزه‌­ترین و معروف‌­ترین دسرهای ایرانی زولبیا و بامیه است. گردشگران خارجی که در زمان ماه رمضان به ایران سفر می­کنند با خوردن زولبیا و بامیه به سرعت شیفته آن می­شوند. زولبیا ترکیبی از آرد، ماست، روغن، جوش شیرین و زعفران است. دسر از کلمه فرانسوی dessert گرفته شده و به وعده‌­ای گفته می­‌شود که پس از غذای اصلی، صرف می­شود. ایرانی­ها تنوع زیادی از دسر دارند که از آن­ها به عنوان میان­‌وعده هم استفاده می­‌کنند. در ادامه به معرفی 10 دسر ایرانی و تاریخچه آن­ها می‌­پردازیم.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان کرمان

کوکو مرغ انواع مختلفی دارد اما این نوع کوکو هم برای ناهار و هم برای غذای فینگرفود انتخاب خوبی است. برای ادامه‌ی طرز تهیه مرغ شکم پر روی لینک کلیک نمایید. سبزیجات معطر آن شامل شنبلیله، پونه و جعفری و گشنیز است.

۵- زرشک پلو با مرغ

اگر فشار خون دارید، کمی سیر تازه به برنج اضافه کنید و نمک را محدود کنید. می توانید از سیب زمینی همراه با مرغ استفاده کنید زیرا این ماده غذایی سرشار از پتاسیم است که به کنترل فشار خون شما کمک می کند. اگر چربی دارید بهتر است از گوشت سفید مانند گوشت بوقلمون یا مرغ مخصوصا سینه استفاده کنید زیرا چربی کمتری دارد. این غذا را با روغن کمتری میل کنید و با بشقاب سبزیجات میل کنید.

دمپختک یکی از غذاهای محلی استان تهران است.یکی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه و اصیل ایرانی ست . استانبولی یا دمی گوجه یکی از ساده ترین غذاهای خوشمزه است که با مواد دم دستی ساده هم تهیه میشود. کوفته تبریزی یکی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است. همان‌طور که از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته کوفته در‌ کل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود. آب دوغ خیار از دوران ایران باستان بخشی از فرهنگ غذایی ایرانیان بوده و محبوب­‌ترین غذای تابستانی در آشپزی ما ایرانیان محسوب می‌­شود.

در این کشک کدو از کدو حلوایی به جای کدو سبز استفاده می‌شود. در طرز تهیه مرصع پلو معمولا از گوشت مرغ استفاده می‌شود. قابلمه های با روکش گرانیتی معمولا هم سبک هستن و هم کاملا نچسبن. فقط ظرف رو با کمی روغن چرب کنید و برنجتون رو بریزید داخلش. البته برای ته چین چون خودش روغن داره نیاز به روغن زیادی نیس.