دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای شمالی لیست ۱۵ غذای معروف و خوشمزه شمال ایران-غذای رژیمی

در لیست غذاهای شمالی با دستور، سیر قلیه با سرخ کردن برگ سیر و خیساندن لپه آماده می شود. لپه باید بعد از خیس خوردن کمی نیم پز شود تا بوی نامطبوع آن از بین برود. همچنین مرغ ها در این غذا باید به خوبی سرخ شود سپس به محتویات داخل ظرف اضافه گردد. در تهیه سیر قلیه باید مواد را همواره هم بزنید تا ته نگیرد و حتماً قبل از اضافه کردن لپه به ترکیب آن را نیم پز کنید زیرا تاثیر بسیار زیادی در طعم نهایی غذا خواهد داشت. شاید وقتی که حرف از تنوع غذایی به میان بیاید، شمال ایران یکی از مناطقی باشد که سر دم دار تنوع در غذاهای محلی است. به همین دلیل در این مطلب از شادیما برای شما بهترین غذاهای شمالی را آورده ایم تا بیشتر با این سرزمین خوشمزه آشنا شوید.

جهت تزیین واویشکا از سیب زمینی سرخ کرده می توانید استفاده کنید و به جای گوجه از رب گوجه فرنگی بهره مند شوید. رب انار می تواند طعم واویشکا را ملس کند و اضافه کردن کمی زعفران آن را خوشمزه تر خواهد کرد. به شما توصیه می کنیم کمی دارچین را در هنگام پخت گوشت به آن اضافه کنید تا عطر واویشکای شما دل انگیز شود. ترش تره یعنی معنای واقعی ترش بودن و باید بدانید که این غذا مثل کباب ترش و مرغ ترش جزو غذاهای ترش شمالی است اما با این تفاوت که ترشی، مزه ی غالب در این غذا است.

برای رسیدن به رستوران نیلوفر آبی، لازم است که سوار قایق شوید و این خود می‌تواند لذت سفر را برایتان دو چندان سازد. در این رستوران انواع غذاهای گیلکی، دریایی، کباب‌ها و غذاهای خاص دیگر طبخ می‌شود و از محبوبیت بسیار زیادی نیز برخوردار است. از دیگر مزیت‌های این رستوران گیلکی می‌توان به این نکته اشاره کرد که دارای کافی‌شاپ بوده و چای و قلیان نیز در آن سرو می‌شود. زمانی که سس شما آماده شد، سیر رنده شده و فلفل را نیز با باید اضافه کنید و تکه های گوشت را در آن بخوابانید تا چند ساعت به خوبی مزه دار شود. این کباب خوشمزه را می توانید در ماهیتابه و قابلمه نیز آماده کنید و حتما نیاز به منقل جهت آماده سازی آن نیست.

اگر هم برای اولین بار است که می‌خواهید به طرف گیلان سفر کنید حتماً باید غذا خوردن را در رستوران گیلکی گیلان تجربه کنید. تجربه‌ای کاملاً منحصربه‌فرد و خواص خواهد بود که سال‌ها از آن صحبت خواهید کرد و هرگز نمی‌توانید به این سادگی طعم غذاهای آن منطقه را فراموش کنید. در میان غذاهای شمالی انواع غذای نونی طرفداران بسیار زیادی دارد. در این بخش قصد داریم لیست غذاهای شمالی با دستور که در ترکیب خود بادمجان دارند را معرفی کنیم. سیر واویج دیگر غذای گیلانی است که اغلب کنار برنج و ماهی شور سرو می‌شود. شاید با شنیدن اسم این غذای گیلانی فکر کنید با نوعی کباب روبرو هستید.

غذای سنتی و بسیار ساده‌ای که طبخ آن در گلستان با آن چه که در نقاط دیگر پخت می‌شود، متفاوت است و در آن از گوشت، برنج، گوجه فرنگی، پیاز و ادویه جات (نمک و فلفل) استفاده می‌شود. دوپتی یکی از غذاهای محلی و سنتی مازندران است که از ترکیب دوغ، حبوبات و سیر داغ به وجود می‌آید. طبخ این غذا بسیار ساده بوده و به زمان زیادی برای پخت نیاز ندارد. دوپتی را برای خود و اعضای خانواده‌تان سرو کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

  • فضای داخل رستوران کاملاً به سبک و سیاق سنتی و مدیترانه‌ای طراحی شده است.
  • غذاهایی مثل انار بابیج، شامی، شوید قرمه، میرزا قاسمی، آلو مسما، اسپناساک، بشته واش، خورش سیر انار، کئی پلا، ناردونی، اسفناج مرجی.
  • برای دسترسی به این کافه رستوران از شهر تنکابن از آنجایی که دسترسی به جاده اصلی کمی سخت است و می باییست وارد بلوار شیرودی شوید، بلوار شیرودی را تا انتها ادامه می دهید تا وارد بلوار کریم آباد شده و سپس به جاده اصلی برسید.
  • با استفاده از سبزی مفید و سرشار از ویتامینِ اسفناج و ترکیب آن با گوشت و دیگر سبزیجات معطر مانند نعناع و سیر، پیاز و هویج می‌توان یکی از مقوی‌ترین و مهمترین غذاهای شمالی را تهیه کرد که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.
  • نازخاتون طرفداران بسیاری در بین مردم شمال دارد و معمولا در فصل تابستان بر روی سفره ناهار قرار می‌گیرد.

از جمله خورشت‌های گیلانی که دستور پخت ساده‌ای دارد و معمولاً در فصول سرد سال درست می‌شود. در پخت سیرواویج از برگ سیر، تخم مرغ و ادویه جاتی همچون نمک و فلفل استفاده می‌شود. این غذا را می‌توان به عنوان یکی از بهترین غذاهای شمالی دانست.

طرز تهیه کوکو مرغ اصیل رشتی خوشمزه و مجلسی شمالی

به گزارش خبرگزاری دانا، غذاهای ایرانی به ویژه غذای شمالی به یکی از بخش‌های مهم ایران گردی و گردشگری کشور تبدیل شده است. برای مشاهده بهترین رستوران دررشت به لینک مربوطه مراجعه نمایید. برویم سراغ یک غذای ترش محبوب که مخصوص افراد عاشق غذاهای ترش است.

همچنین اشتراک گذاری تجارب مسافران در بخشهای مختلف از ویژگیهای بارز و خاص سایت محسوب میشود و با استقبال بسیار زیاد کاربران نیز مواجه شده است. علاوه بر این برنج را باید به صورت جداگانه سفارش دهید و ما حتما توصیه می‌کنیم که کنار برنچ میرزاقاسمی و باقالاقاتق هم سفارش دهید. آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود. تمامی حقوق مادی و معنوی این تارنما متعلق به شرکت فروشگاه‌ های زنجیره‌ای افق کوروش می‌باشد. برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.

کلفتیکو – غذای لذیذ با گوشت گوسفند

پیاز و گردو آسیاب شده نیز باید به همراه سبزی های معطر تفت دهید. در کنار این غذا می توانید از ماست و ترشی نازخاتون شمالی نیز استفاده کنید. همچنین اگر برخی سبزی های محلی شمالی را در دسترس نداشته باشید می توانید از نعناع و ریحان استفاده کنید.

آدرس رستوران و سفره خانه سنتی عمارت پارسی

این رستوران غذاهای خود را از بهترین مواد اولیه تهیه می‌کند و مشتریان ثابت خود را دارد. تقریباً می‌توان گفت که بیشتر رستوران های گیلان همگی غذاهای سنتی سرو می‌کنند؛ اما رستوران پارادیزو در سال ۱۳۸۶ به‌عنوان یک رستوران جدید با غذاهای مدرن افتتاح شد. در آن دوران بسیاری از احداث این رستوران با منوی مدرن تعجب کردند.