دسته‌ها
اخبار

لیست آموزش طرز تهیه انواع غذاهای شمالی برای شام و ناهار-غذای رژیمی

برای تهیه این غذای خوشمزه به باقالی پوست کنده، شوید خشک، سیر کوبیده، نمک و زردچوبه و تخم مرغ نیاز دارید. در لیست غذاهای شمالی با ماهی مالابیج که نوعی غذا با سبزی معطر است قرار دارد. در تهیه این غذا شما به ماهی سفید، خالواش، چوچاق، رب انار و مغز گردو نیاز دارید. این غذا نوعی ماهی شکم پر محسوب می شود که سبزی های معطر بعد از تفت داده شدن درون آن قرار می گیرد. اگر بخواهید این غذا را در فر آماده کنید، باید روی ماهی را با زعفران، کره و رب انار به خوبی آغشته کنید و چهل دقیقه اجازه دهید تا به خوبی ماهی شما برشته شود. شما می‌توانید ماهی را درون فویل آلومینیومی پیچیده و در میان زغال نیز آن را آماده کنید.

  • در گیلان و بسیاری از کشور های آسیایی هم به وفور از آن برای تهیه غذا های متنوع استفاده می‌ شود.
  • همین مساله باعث شده تا 10 غذای گیلانی به ثبت ملی برسد و این شهر در سال 1394 هجری شمسی به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو ثبت جهانی شود.
  • با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید.
  • حال تصور کنید در مجاورت این رودخانه کافه و رستوران باشد تا یک نوشیدنی دلچسب و یک غذای لذیذ را در مجاورت رودخانه چشمه کیله نوش جان کنید.
  • ورقه بادمجون یا ورقه بادمجان جزو غذاهای ساده اما فوق العاده خوش طعمی است که آماده کردنش در یک زمان کوتاه می‌ تواند علاوه بر یک سرگرمی جدید، باعث کشف طعم‌ های تازه شود.

خب کمتر کسی انتظار غذاهایی همانند پاستا و پنه را در رشت دارد؛ اما با این حال رستوران پارادیزو توانست موفقیت بسیاری به دست بیاورد. در سفر به شمال هم گاهی دلمان هوس غذاهای فرنگی از جمله پاستا و استیک می‌کند. پس اگر از غذاهای شمالی خسته شده‌اید و به‌دنبال تنوع می‌گردید، می‌توانید روی رستوران پارادیزو حساب باز کنید.

مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد. خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد. احتمالا بدانید که گمج چیست؟ گمج به ظرف های سنتی گیلان می گویند که سفالی هستند و از آن برای پخت غذا به جای قابلمه استفاده می کنند. شباهت دارد با این تفاوت که در در آن از گوشت استفاده نمی شود و بادمجان نقش اصلی در این غذا را بازی میکند.

فهرست منتخب غذاهای شمالی محبوب

گردوی آسیاب شده، رب انار و ماهی سرخ شده و مزه دار شده با نمک موادی هستند که برای تهیه این غذا به آنها احتیاج دارید. خورش سیر قلیه گیلکی با مرغ را می توانید با برنج، ترب سفید، انواع ترشی، سالاد و زیتون سرو کنید. برای مطالعه مراحل طرز تهیه خورش سیر قلیه گیلانی روی لینک مطلب کلیک کنید. ماهی سفید یکی از بهترین و خوشمزه ‌ترین ماهی‌ های شمال کشور است که طعم بسیار لذیذی دارد.

مرغ‌ترش

از آنجایی که کلی تعریف از این کافه رستوران کردیم و اینجا هم در سمت ساحل قرار دارد، جای دارد ماسا را یک رستوران ساحلی در تنکابن با غذا هایی فوق العاده و تجربه ای متفاوت و بی نظیر بدانیم. تا به حال کسی پیدا نشده که از غذا ها و نوشیدنی های کافه رستوران ماسا نظر بدی دهد. البته علاوه بر اینکه غذا های رستوران ماسا بی نظیر هستند و در ظروف مشکی مات مثل بسیاری از کافه رستوران ها سرو می شوند، با خلاقیت تمام تزئین می شوند تا حس دلنشینی را انتقال دهند. برای دسترسی به رستوران سنتی کابانا کباب باید از تنکابن خارج شوید و به سمت منطقه شیرود در غرب تنکابن بروید. دسترسی به رستوران سنتی کابانا کباب از طریق جاده اصلی یا همان جاده ساحلی کمی دشوار است چون ورودی های کمی در شهر تنکابن هست که شما را وارد جاده اصلی می کند اما بهترین مسیر، بلوار شیرودی می باشد.

همچنین جایگزین سبزی های معطر شمالی، ریحان و نعناع می تواند باشد. ماهی را با ترکیبی از رب انار، گردو، سبزی معطر پر می کنند و به آرامی و با صبر روی زغال آن را کباب می کنند. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، تقریبا همان ماهی شکم پر است با این تفاوت که سبزیجاتی که در آن استفاده می شود مخصوص شمال ایران هستند.

امکان ندارد سری به بازارهای محلی گیلان زده باشید و ماهی‌ دودی‌ های به نخ کشیده و آویزان به چشمتان نخورده باشد. این ماهی را معمولا به عنوان چاشنی در کنار غذاهایی همچون باقلا قاتق، ترش تره و ترش واش سرو می‌ کنند. شاید بد نباشد بدانید که در زمان‌ های قدیم این غذا را با جوجه خروس درست می‌ کردند. جوجه خروس را به گیلکی «طلا کوله» می‌ نامیدند و اسم این خورشت هم«طلا کوله غورابه» بود.