دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک شهر + تاریخچه مجله گردشگری سفر و سبک زندگی ره بال آسمان-غذای رژیمی

برای یاد گرفتن طرز پخت انواع غذاهای ایرانی این مطلب را تا انتها بخوانید. خورشت قیمه از دیگر غذاهای خوشمزه برنجی برای ایرانی ها است. این خورشت نیز مانند باقلاپلو یک غذای مجلسی و فوق العاده می باشد. این غذای برنجی به شکل تفکیک شده با خورشت آماده خوردن می شود. چنین غذاهای برنجی محبوبیت زیادی در میان ایرانیان دارند.

پس گاهی‌اوقات با اینکه مراحل پخت یک غذا را دقیقا مطابق با دستور پخت آن طی می‌کنید، طعم، مزه یا شکل آن درست در نمی‌آید و این به دلایل علمی اجتناب ناپذیر است. البته می‌شود با شرکت در کلاس‌های آشپزی بخصوص کلاس‌ حضوری آموزش آشپزی حرفه‌ای، دانش و تجربه‌هایی را کسب کنید که سریع تر به این سطح از مهارت برسید. کمتر شعری را از شاعران نامی ایران می توان یافت که شهرت جهانی نداشته باشند. ولی واقعا یک مقدار که به این شعر بیشتر دقت می‌ کنید می بینید که باز هم غذا خوردن از مهم ترین ارکان زندگی هر فرد است چون برای اینکه یک فرد به تجربه کافی برسد ضروری است! اینکه در شهر های مختلف سفر کنید و یا حتی با افراد مختلف در معاشرت باشید تجربه ای به ارمغان می آورد که با هیچ سرمایه ای خریدنی نیست.

سپس برنج را با ماست، زرده تخم‌مرغ، زعفران و زردچوبه مخلوط کرد. پخت ته چین بسته به ضخامت آن یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان می‌برد. حالت ته دیگی این غذا یکی از دلایلی است که چین را به یکی از خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی تبدیل می‌کند. بگذارید اینگونه شروع کنیم که اول سمبوسه در آبودان رونق گرفت 🙂 بعد بقیه غذاهای دریایی و غیر دریایی اضافه شدند. شهرهای جنوب ایران با تمام جاذبه های بی نظیر و فرهنگ غذایی خاصی که دارند به شما نشان میدهند که ساکنانی ساده دل، مهمان نواز و بی‌ریا هستند. به دلیل مجاورت این شهرهای با کشورهای آسیایی، ریشه بعضی خوراک ها از دیگر دیار بوده که با مرور زمان مطابق با سلیقه مردمان کشورمان ایران تغییر کرده‌اند.

مرصع پلو، همان طور که از نامش بر می‌آید، پلویی آراسته به نگین های رنگین و شیرین مزه است. این غذا طعمی شیرین دارد و در آن مواد اولیه و بومی ایرانی را می‌توان دید که از آن جمله پسته، بادام، مربای پرتغال، زرشک و هویج و زعفران است. همچنین اندکی شکر به پلو افزوده می‌شود تا ترشی بیش از حد زرشک ها را به تعادل برساند.

  • شاید ظاهر فسنجان برای گردشگران خارجی جالب نباشد اما همه می دانیم که فسنجان یکی از جذابترین و خوش طعمترین غذاهای ایرانی‌ست.
  • تکه های گوشت قرمزی که در خورشت قیمه به کار می‌رود از گوشت های قرمه سبزی کوچکتر هستند.
  • نام متمایز این غذا به گونه ای است هنگام سفارش هم گویش زیبای مردم شمال کشورمان را یادآور می شود.
  • علاوه بر این گزینه ها جوجه ‌کباب، خورش قیمه، خورش بادمجان، لوبیا پلو، دلمه، کوفته تبریزی، آش رشته با حلیم نیز با توجه به نوع پختی که دارند می ‌توانند در این گزینه ها قرار گیرند.

طرز تهیه شامی‌ کباب در شهرهای مختلف متفاوت است البته همه آن‌ها شباهت‌هایی به هم دارند. یکی از بهترین غذاهای ایرانی که به شمال کشور تعلق دارد، «خورش غوره مسما» است. در طرز تهیه خورش غوره مسما از گوشت مرغ یا اردک استفاده می‌شود. تجربه سفر به شمال در تعطیلات سال برای همه ایرانی‌ها یک خاطره مشابه است.

ماکارونی رشته‌ای

یکی از محبوب ترین و بهترین غذاهای ایرانی، زرشک پلو با مرغ بوده که در سراسر دنیا نیز شهرت کافی توانسته برای خود به دست آورد. اگر بخواهیم یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی را نام ببریم، بدون تردید دیزی یا آبگوشت را می ‌توانیم بیان کنیم. اگر یک مهمان خارجی دارید و قصد دارید آن را با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید، می توان گفت که دیزی به عنوان بهترین گزینه برای این امر شناخته می شود. توصیه ما به شما این است، مهمانان خارجی خود را به یک رستوران سنتی برده و برای وی دیزی سفارش دهید.

در قدیم مانند امروز رشته پلویی در مغازه­ها و فروشگاه­ها در دسترس همه نبود و خانم­ها مجبور بودند در منزل خودشان رشته پلویی را تهیه کنند. قبل از پرداختن به تاریخچه این غذای خوشمزه ایرانی، بگذارید یک بار برای همیشه فرق دیزی و آبگوشت را برایتان مشخص کنیم. برای همین تقسیم مواد درون هر ظرف قبل از پخت دیزی اهمیت ویژه‌ای دارد.

طرز تهیه خورش گوجه فرنگی پامادور خوشمزه به روش گیلانی

تا 30 آذر فرصت داری تا با دریافت رژیم گروهی برنافیت، 1 ماه رژیم رایگان هدیه بگیری.

این غذای خوشمزه، بر خلاف ظاهرش ارزش غذایی بالایی دارد. در گذشته آب دوغ خیار یکی از غذاهای ایرانی دارای جایگاه در روتین زندگی مردم بوده است. خورشت فسنجون از مهم‌ترین غذاهای ایرانیفسنجان ریشه گیلانی دارد و مردم این منطقه آن را یک غذای محلی می‌دانند؛ گیلکی‌ها در پختن آن ریزه کاری‌های مخصوص به خودشان را دارند.