دسته‌ها
اخبار

معرفی 25 تا از بهترین رستوران های گیلان + عکس و آدرس سفرزون-غذای رژیمی

مالابیج یا همان ماهی شکم‌پر، یک غذای بسیار خوشمزه شمالی است که از ماهی سفید دریای خزر و سبزیجات محلی خوش‌عطر این منطقه استفاده می‌شود. برای درست کردن این غذا ماهی سفید را تمیز کرده و شکم آن را با ترکیبی از سبزیجات معطر، رب انار، مغز گردو و ادویه‌جات پر می‌کنند. این غذا به طور سنتی بر روی آتش و با ذغال درست می‌شود، اما با توجه به شرایط زندگی امروزی اغلب بانوان شمالی ماهی را پس از آماده کردن در فر قرار می‌دهند تا گریل شود. مالابیج از جمله غذاهای شمال ایران است که حتما باید آن را امتحان کنید.

  • شامی رودباری، از جمله محبوب‌ترین غذاهای شمال ایران است که اصالت آن به شهر رودبار برمی‌گردد.
  • تنوع غذا در ایران بسیار زیاد بوده و در این میان غذاهای محلی هر استان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند.
  • به این صورت که ابتدا برگ سیر خرده شده و تفت داده می‌شود و تخم مرغ زده شده به آن افزوده می‌شود.
  • دسترسی به پیتزا سولی هم بسیار آسان می باشد بطوریکه دو مسیر خوب وجود دارد.
  • در گیلان آنرا با نام واویشکا، در مشهد شیش انداز و در مازندران بیج بیج می‌شناسند.
  • برای تهیه این غذای لذیذ و مقرون به صرفه نیاز به گوجه‌فرنگی، بادمجان، رب گوجه فرنگی، پیاز، سیر، غوره، روغن و ادویه است.

این غذا با ترکیب خالواش، اسفناج و سبزیجات معطری همچون گشنیز، جعفری، شوید و نعنای خرد شده، آب نارنج، تخم مرغ، سیر، نمک، زردچوبه تهیه می‌شود. اگر به غذای های ترش علاقه دارید و به شمال کشور سفر کردید، حتماً خوردن‌ترشی تره را در برنامه‌تان جا دهید. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای مازندران، خورشت ناردون است که در طبخ آن موادی همانند گوشت مرغ، انار ترش، رب انار، سیر، پیاز، شکر و ادویه‌ها به کار می‌رود. ناردون به معنای دانه انار بوده و این غذا به نام‌های دیگری همانند خورشت سیر انار و خورشت پیاز انار هم شناخته می‌شود.

این پایتخت خلاق غذا، با سیر و بادمجان، در کنار طعم‌ دهنده‌هایی همچون آب انار و دلال و سبزی‌های محلی جوری با شما بازی می‌کند که دلتان نمی‌خواهد هیچ نوع غذای دیگری را بخورید. با رهی نو همراه شوید تا سری به خطه سرسبز گیلان بزنیم و عطر و طعم غذاهای خوشمزه گیلان را بچشیم. وقتی اسم گیلان و شهرهایش به میان می آید، فقط طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری گیلان در ذهنمان نقش نمی بندد بلکه تنوع غذایی این خطه سرسبز هم شهره عام و خاص است.

رستوران قلعه در میان رستوران های گران قیمت تنکابن قرار دارد اما هزینه ای که در این رستوران پرداخت می کنید بخاطر کیفیت بالای غذاها است و همانند این غذاها را در هیچ رستوران دیگری پیدا نخواهید کرد. رستوران خاور خانمتقریبا همه رستوران های گیلان که معرفی کردیم، غذاهای سنتی درجه یکی تحویل مشتری می‌دهند اما اگر می‌خواهید دستپخت خوشمزه و ناب یک خانم هنرمند گیلانی را بچشید، باید به رستوران خاور خانم در سرولات چابکسر بروید. رستوران ضیافت | رستوران های گیلانوقتی به لنگرود می‌روید از هر کس که سراغ غذای خوب را بگیرید رستوران ضیافت را بهتان معرفی می‌کنند.

معمولا برای مجلسی‌تر شدن خورش انار مسما، مرغ به کار رفته در آن را به طور کامل سرخ می کنند و از تکه تکه کردن آن خودداری می کنند. خوردن این غذا را علاوه بر طعم هیجان‌ انگیزش، به دلیل خواص بی‌ نظیر انار برای درمان سرماخوردگی، کرونا، دیابت و … توصیه می‌ کنیم. برخی تنها با اضافه کردن کمی نمک و فلفل، ماهی سفید را در روغن سرخ می‌ کنند و برخی دیگر به صورت شکم پر و با مخلفات و رب انار و سبزی این ماهی را درست می‌ کنند.

معرفی غذا‌های معروف قبرس شمالی

خورشت آلو با برنج سرو می‌شود و برای تزیین می‌توان مقداری زرشک، خلال پسته و گل محمدی به آن اضافه کرد. بهتر است برای طبخ این غذا، ماهی سفید نر تهیه کنید، زیرا گوشت آن سفت‌تر بوده و طعم لذیذ‌تری دارد. برای تهیه این غذای مازندرانی در ابتدا باید ماهی را پاک کرده و پس از پاره کردن شکم آن، مواد میانی از جمله گردو، رب انار، گلپر، فلفل، نمک و سبزی‌های محلی از جمله چوچاق را به آن اضافه کنید.

همانگونه که متوجه شدید اکمک کادایف کاملاً ساده و در عین حال خوشمزه است و شما می‌توانید آن را با چای یا قهوه میل کنید. البته می‌توانید این دسر را بعد از غذای سنگین خود سرو نمایید تا به هضم غذا کمک شود. همچنین غذاهای شمالی محبوب دیگری نیز بین مردم ایران شناخته شده هستند. غذاهایی مثل انار بابیج، شامی، شوید قرمه، میرزا قاسمی، آلو مسما، اسپناساک، بشته واش، خورش سیر انار، کئی پلا، ناردونی، اسفناج مرجی. برای پخت این غذا برنج را در آب کاملاً پخته و سپس سبزی‌ها را به آن اضافه می‌کنند.

– شامی ترش

گوشت مرغ یا اردک، برگ های سیر، پیاز، لپه، ادویه و تخم مرغ موادی هستند که در تهیه این خورش از آنها استفاده می شود. بد نیست بدانید که گوشت اردک در غذاهای گیلانی در گذشته بسیار رایج تر بوده است. در لیست غذاهای محلی رشتی و گیلانی شامی ترش رودباری و ماسوله بسیار مشهور هستند. اجزای اصلی شامی ترش سیر ریز یا رنده شده، تخم مرغ، گوشت، زعفران، نمک و فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه، آرد برنج، گلپر، جعفری ساطوری خرد شده و در صورت دلخواه، چوچاق است.

مالابیج از ویژه ترین غذاهای شمالی

رستوران سه کاج از جمله رستوران های معروف و قدیمی تنکابن است و خیلی ها می گویند اینجا اولین رستورانی در شهر تنکابن است که جوجه ترش را سرو کرده. اما رستوران سه کاجی که امروزه میبینیم دچار مرمت و بازسازی شده و با رستورانی زیبا، شیک و مدرن طرف هستیم. از بیرون که به رستوران نگاه می کنیم، نمایی چوبی و مدرن میبینیم که حس خوبی را منتقل می کند. اما نوبت به جذابیت های فست فود پیتزا سولی تنکابن می رسد که اینجا را نسبت به بسیاری از فست فود های تنکابن متمایز می کند. شما در پیتزا سولی تنکابن قرار نیست فقط با سفارش یک وعده غذایی لحظاتی به یاد ماندنی را ثبت کنید بلکه در اینجا بخش کافی شاپ هم داریم که با نام کافه سولی شناخته می شود.