دسته‌ها
اخبار

بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا ره بال آسمان-غذای رژیمی

به طور کلی در شهرهای شمالی ایران، غذاهای زیادی با طعم ترش پیدا خواهید کرد. مثل سیر که عضو اصلی غذاهای گیلانی بود، اناردون هم یکی از پایه‌های ثابت تمام غذاهای مازندرانی است. برای تهیه خورشت ناردون، ابندا مرغ را حسابی سرخ می‌کنند.

  • سپس آب آن‌ها را خالی کنید و در چرخ گوشت بریزید تا چرخ شوند.
  • رستوران سنتی شهربانو، حدود 20 نوع غذای گرم را به‌صورت کاملاً سلف و بوفه باز سرو می‌کند.
  • برنج، گوشت چرخ کرده، کشمش، مغز گردو، پیاز، رب انار، آرد نخودچی، نمک و فلفل ترکیبات این پلوی خوشمزه هستند.
  • گردو، کشک بیرجندی، پیاز و روغن حیوانی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده قوروت هستند که در نهایت با دارچین و نعنا داغ تزئین می‌شود.

زمانی که وارد این رستوران می‌شوید، در بخش جلویی سالن، متوجه سکوی اجرای موسیقی زنده خواهید شد. رستوران سنتی باران از رستوران های سنتی تهران است که کافی‌شاپ و سفره‌خانه سنتی را هم در خود دارد. این رستوران با سه طبقه مجزا، میزبان شما در میهمانی‌ها، جشن‌ها و دورهمی‌های دوستانه هم هست. کاربران همیشه در نظرات خود درباره رستوران باران به تازه‌بودن مواد غذایی، محیط آرامش‌بخش و زیبا و اجرای موسیقی زنده اشاره کرده‌اند.

۷- پودنی، یکی از عجیب‌ترین غذاهای سنتی کیش

سپس زردچوبه و نمک را به آن بیفزایید و مواد را خوب با هم تفت دهید تا بوی ادویه بلند شود. گردوهای خیس خورده را به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دادن را برای یک تا دو دقیقه ادامه دهید. سپس زرشک از قبل خیس خورده را در تابه بریزید و مواد را با هم سرخ کنید. در نهایت، گوشت پخته شده را در تابه بریزید و هل و زعفران باقی‌مانده را به آن‌ها اضافه کنید. برای تهیه گردو پلو با گوشت، گردوها را درشت خرد کنید و آن‌ها را برای یک ساعت در آب خیس کنید تا پوست روی آن‌ها به‌راحتی جدا شود. گوشت رشته‌ای خرد شده را با فلفل سیاه و زعفران مخلوط کنید و برای چند ساعت کنار بگذارید تا مزه‌دار شود.

طرز تهیه کوکو پیازچه شامی خوشمزه و آسان

حالا نوبت به پیچیدن نان است، از انتهای برش مستطیلی به‌صورت مثلث نان را ببندید و در انتها باید یک مثلث کامل داشته باشید. برای این‌که لبه‌های مثلث به هم بچسبد می‌توانید کمی آرد را با آب مخلوط‌کنید و با دست خود به لبه‌های آن بزنید و قسمت انتهایی آن را به هم بچسبانید. كباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است كه در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد. امكان دارد بارها این غذا را با نام‌های كباب دیگی یا كباب بشقابی هم دیده باشید كه نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است.

۸-میگو پلو بوشهری

حبوبات را حتما از چند ساعت قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. مجمع به سینی گرد و لب کنگره‌دار از جنس رویی یا استیل گفته می‌شود. معمولا هر مجمع برای سه نفر در نظر گرفته می‌شود و افراد به‌شکل گرد دور سینی جمع می‌شوند و غذا را میل می‌کنند.