دسته‌ها
اخبار

بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا ره بال آسمان-غذای رژیمی

در ادامه تخم‌مرغ‌ها را روی سیر سرخ شده بشکنید و آن‌ها را هم بزنید تا تخم‌مرغ بپزد و ببندد. ماست و آب را در یک قابلمه بریزید و آن‌ها را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید. در این مرحله، ماست و آب را مرتب هم بزنید تا ماست نبرد و گلوله گلوله نشود. خورشت هویج معمولا در شهر تبریز با زردک که شباهت بسیاری به هویج دارد، طبخ می‌شود، اما به‌دلیل در دسترس نبودن زردک در بسیاری از شهرها، هویج جایگزین این ماده غذایی در این خورش شده است. از دیگر مواد تشکیل‌دهنده خورش هویج، یکی از انواع خورش تبریزی می‌توان به گوشت خورشتی، پیاز، آلو و زعفران اشاره کرد. این خورش را می‌توان با گوشت‌های سفید مانند گوشت مرغ یا گوشت بوقلمون نیز طبخ کرد.

  • همچنین هر شب از ساعت ۷ تا ۱۱ شب، دو سانس مختلف موسیقی زنده در این رستوران برگزار می‌شود.
  • فالوده شیرازی از آن دست خوردنی هایی است که نیاز به معرفی ندارد چرا که پای ثابت دسرهای تابستان اغلب ایرانی ها فالوده است.
  • البته برای تهیه این خورش می‌توان از گوشت گوساله، مرغ، بوقلمون یا حتی قارچ نیز استفاده کرد.

در سفر این باره به استان فارس گرچه در میان غذاهای سنتی استان، شیراز بر سکوی اول است اما گوشه گوشه این استان پهناور پر از غذاهای خاص و بومی خوشمزه است. لازم به ذکر است غذاهایی که در این مطلب به معرفی آن ها پرداخته ایم تنها گلچینی از غذاهای سنتی استان فارس به خصوص شیراز هستند. خورشت خلال که در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج جز معروف ترین غذا های استان کرمانشاه میباشد و در آن از خلال بادام استفاده میشود.

شیرین پلو قزوینی

هلو کباب یا کوفته مخصوص کرمانشاهی، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین غذاهای بومی استان کرمانشاه است که طرفداران بسیاری در این استان و در سراسر کشور دارد. دلیل نام‌گذاری این کوفته به نام هلو کباب مشخص نیست؛ اما به نظر می‌رسد به‌دلیل طعم عالی، لطافت و شاید شکل ظاهری، این کوفته به این نام شهرت یافته است. آش سبزی شیرازی بسیار مغذی و مقوی است و از بهترین گزینه‌ها برای یک وعده صبحانه حسابی در روزهای سرد زمستانی به حساب می‌آید. آش سبزی به‌دلیل داشتن ویتامین‌های A ،C ،E و منگنز، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و در نتیجه از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. این آش خوشمزه به تقویت حافظه کمک می‌کند، در افزایش عضله‌سازی و قدرت بدنی تاثیر دارد و برای فعالیت سیستم عصبی مفید است. طرز تهیه هویج پلو شیرازی ساده هم بسیار ساده است؛ با این تفاوت که مرغ یا گوشت از آن حذف می‌شود.

ته‌چین اصیل ایرانی

اگر تهیه آرد برای شما مشکل است، از آرد معمولی استفاده کنید. در این صورت بهتر است کشک سالاری را با کمی آبغوره سرو کنید. برای تهیه یک کباب بختیاری اصیل، کافی است یک تکه گوشت بره و یک تکه دنبه را یکی در میان سیخ کنید. دارچین، رنگ خورش را تیره می‌کند؛ پس اگر دوست دارید خورش قیمه شما روشن باشد، دارچین را حذف کنید. شما می‌توانید به‌جای روغن مایع از روغن حیوانی استفاده کنید تا عطر و طعم گمنه بهتر شود. سوتی پلو به‌شکل سفید و بدون استفاده از زعفران یا زردچوبه نیز تهیه می‌شود.

سیب‌زمینی و عدس را هم می‌پزند و همراه کشمش و زرشک تفت‌داده شده، هل و دارچین لابه‌لای برنج آب‌کش شده می‌گذارند. این سبک آشپزی برنجی که همیشه می‌خوریم را به یکی از خاص‌ترین غذاهای سنتی کیش تبدیل می‌کند. تکه‌های گوشت، ماهی یا مرغ را در قابلمه ریخته و ادویه‌های مخصوص مانند میخک، فلفل‌سیاه، هل، دارچین و ادویه‌های محلی را به‌عنوان چاشنی به آن اضافه می‌کنند. در آخر گوجه رنده شده را اضافه کرده و می‌گذارند تا مواد باهم خوب بپزند و جا بیفتد. خورشت قلیه‌میگو یا خورشت میگو، ظاهری شبیه قورمه سبزی، قلیه‌ماهی یا سایر غذاهای سبزیجاتی ایرانی دارد. با این تفاوت که در آن به جای گوشت یا ماهی از میگو استفاده می‌شود و تنوع سبزیجات آن کمتر است.

این یعنی شما می‌توانید انواع طعم‌های مختلف را بچشید و از شب‌نشینی خود لذت ببرید. بسیاری از مشتریان، رستوران شهربانو را برای دورهمی، مهمانی یا مراسم خود انتخاب می‌کنند. همچنین هر شب از ساعت ۸ تا ۱۲، گروه موسیقی با سازهای خود شما را سرگرم می‌کنند.

یکی از غذاهای اصلی ایرانی ها در مهمانی ها انواع پلو و چلو است. برنج پخته شده با انواع خورش، کباب یا بصورت پلو مخلوط سرو می شود. در این مطلب لیست کاملی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را خواهید دید. این لیست به شما کمک می کند تا با توجه به مواد اولیه در دسترس، بتوانید منوی روزانه یا هفتگی متنوعی تهیه کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه کباب سرداشی همدان باید ۱ عدد سیب زمینی و پیاز را پوست بگیرید و خوب بشویید.